Gå til innhold

Helbredning mot bakrus?


Anbefalte innlegg

Det som funkerfor meg er etter å kommet hjem fra fest spise fastfood, drikk vann, og deretter holde meg oppe til rusen går over. Dette pleier jeg som regel å fikse med ett telefonanrop eller om jeg har med meg en venn:) Snakk deg edru! Blir aldri fyllesyk dagen etter når jeg gjør dette:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

jeg skal ikke si jeg er noen ekspert, men jeg hadde en periode der jeg var så syyyykt lei av å være fyllesyk at nå bare måtte jeg finne en kur.

etter litt eksperimenter har jeg funnet mine favoritter:

 

1. first thing jeg gjør når jeg kommer hjem, er å penpe så mye vann jeg klarer før jeg slokner. Det skal vist hjelpe å skylle ut alkoholen i blodet. Så jeg drikker mange mange glass med vann!

 

2. skaff slike protein pulver drikker, særlig hvis du har kasta opp. For hvis du har spydd, fjerner du viktige bakterier i magen som kroppen trenger.

 

3. Ikke se på tv eller kjør bil! Jeg pleier heller å gå en tur ute, eller høre på musikk. prøv bare å ikke belaste hjernen for mye, la den slappe av.

 

4. Ikke spis enkel junk food bare for du ikke gidder å lage mat. Spis enkel og sunn mat. Altså ingen brus, godteri, pizza eller kaker. Sats heller på pasta, frokostblanding og salat!

 

Dette pleier i allefall å funke for meg!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har ikke lest alle svarene, så vet ikke om det er nevnt før. Men mange mener at allergimedisinen Zyrtec (synonympreparat: cetrizin, billigere) skal virke mot fyllesyke om man tar den kvelden før. Jeg har aldri lest noen dokumentasjon på det, men tablettene er reseptfrie og ufarlige, så om man vil prøve er det ikke skadelig.

 

Selv er jeg veldig allergisk og går på dette året rundt, og jeg har til dags dato kun vært fyllesyk to ganger i livet, og det var da jeg fikk i meg hjemmebrent.

 

Kan være uggen, men aldri syk eller kvalm. Sliter mer med fylleangsten jeg... ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har ikke lest alle svarene, så vet ikke om det er nevnt før. Men mange mener at allergimedisinen Zyrtec (synonympreparat: cetrizin, billigere) skal virke mot fyllesyke om man tar den kvelden før. Jeg har aldri lest noen dokumentasjon på det, men tablettene er reseptfrie og ufarlige, så om man vil prøve er det ikke skadelig.

 

Selv er jeg veldig allergisk og går på dette året rundt, og jeg har til dags dato kun vært fyllesyk to ganger i livet, og det var da jeg fikk i meg hjemmebrent.

 

Kan være uggen, men aldri syk eller kvalm. Sliter mer med fylleangsten jeg... ;)

 

 

Jeg er også selv allergisk og gjikk på Zyrtec for noen år siden. Har nå byttet medisin, men har 5-6 brett med Zyrtec liggende på badet :)

takk for svar, skal prøves neste gang det blir no liv her på landet ; )

Lenke til kommentar

Det hjelper å holde seg våken en stund, sånn at du ikke legger deg på stigende rus, det gjør virkelig undeverker! ellers syntes jeg kald sjokolademelk dagenderpå hjelper for "tørrheten" i munnen :D

Hørest nå vertfall logisk ut! (imotsetning til svaret under :thumbup: ). Takker for svar.

 

Er forferdelig å legge seg i den såkalte "circle of death"

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Rart ingen her har nevnt det, å røyke en mornings dagen derpå gjør underverker. Hodepinen letter, kvalmen går bort og man får igjen matlysten som igjen gjør deg mye bedre.

Tja, er noe skeptisk til å kurere bakrus med mer rus, Og det blir uaktuelt for oss som bor langt utpå bygda og er mer eller mindre tvungen til og være kjørbar på lørdag/søndagsformidagen.

 

Kuren min er den faste frokostblandingen min (50gr proteinpulver, 7dl helmelk, 150gr havregryn, 1-2 banan og/eller kiwi) etterfulgt av 2-3 cvitaminer, 1 multivitamin, 1 spiseskje med tran og en paracet.

 

ellers så går det i mye mer vann enn til vanlig og helst en løpetur før klokka er blitt 11-12 på morran.

 

Det verste jeg opplever med dagen derpå er at jeg er jævli rastløs, våkner av meg selv etter gjerne bare 5-6 timer søvn med en svak hodepine og en plagsom rastløshet som varer igjennom hele den neste dagen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...