Gå til innhold

HD Kabel til pc/tv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjem litt an på.

 

Er det lange avstandar kan ein billig kabel få problemer, men det er ikkje garantert. Er det snakk om 1-5 meter vil det ganske sikkert fungere utmerket.

 

Du har vel ikkje 1080p? Der stilles det litt strengare krav.

 

Har du DVI eller HDMI på PC-en? Finnes uansett kablar med DVI-HDMI og HDMI-HDMI.

Lenke til kommentar
Kjem litt an på.

 

Er det lange avstandar kan ein billig kabel få problemer, men det er ikkje garantert. Er det snakk om 1-5 meter vil det ganske sikkert fungere utmerket.

 

Du har vel ikkje 1080p? Der stilles det litt strengare krav.

 

Har du DVI eller HDMI på PC-en? Finnes uansett kablar med DVI-HDMI og HDMI-HDMI.

 

 

mm hehe hva er 1080`? :p

trenger ikke lenger enn ett par meter.

mener det er hdmi, viste ikke det var flere muligheter så jeg må undersøke det først sikkert.

 

Kjem litt an på.

 

Er det lange avstandar kan ein billig kabel få problemer, men det er ikkje garantert. Er det snakk om 1-5 meter vil det ganske sikkert fungere utmerket.

 

Du har vel ikkje 1080p? Der stilles det litt strengare krav.

 

Har du DVI eller HDMI på PC-en? Finnes uansett kablar med DVI-HDMI og HDMI-HDMI.

 

 

mm hehe hva er 1080`? :p

trenger ikke lenger enn ett par meter.

mener det er hdmi, viste ikke det var flere muligheter så jeg må undersøke det først sikkert.

 

 

søkte på hdmi og dvi så det er hdmi utgang på tvn ja.

 

det er denne tvn

 

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...gory_tabcontent

Lenke til kommentar

TVen har vel neppe HDMI-utgang..

 

Det er ganske vesentlig hva du har av utganger fra skjermkortet på PCen din også. Så lenge TVen er <1 år så skal det vel godt gjøres å ha prestert å kjøpe en TV uten HDMI.

 

Uansett, en DVI- og/eller VGA-utgang har du vel på PCen og TVen har likeså HDMI- og/eller VGA-inngang. Med andre ord trenger du enten DVI->HDMI eller VGA<->VGA. Lyden må du påregne å ta fra lydkortet og enten i lydinngang på TVen som hører til videoinngangen du bruker eller koble direkte på et stereo-/surroundanlegg.

 

Når det gjelder kvalitet på kabel så er dette et evig diskusjonstema, men min mening er i alle fall at du klarer deg lenge med rimelige kabler fra Clas Ohlson så lenge du ikke har et svinedyrt surroundanlegg og bruker prosjektor. Dette gjelder kanskje SPESIELT når du skal ta signalet ut fra en PC hvor det finnes plenty av andre støykilder som antagelig påvirker lyd/bilde i langt større grad enn en kabel gjør.

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar

Det ble for komplisert for meg :p *sånn går det når man prøver å følge med i tiden :p*

 

Ser på pcn jeg kjøpte på nett her og ser ikke at det står hvilken utgang det er på den,men mener de sa på butikken at det er HDMI. Hvertfall så skulle jeg kunne kjøre en sånn hdmi kabel mellom pc og tv som ga ett ekstremt bra bilde og lyden gikk på samme kabel.

Lenke til kommentar
Det ble for komplisert for meg :p *sånn går det når man prøver å følge med i tiden :p*

 

Ser på pcn jeg kjøpte på nett her og ser ikke at det står hvilken utgang det er på den,men mener de sa på butikken at det er HDMI. Hvertfall så skulle jeg kunne kjøre en sånn hdmi kabel mellom pc og tv som ga ett ekstremt bra bilde og lyden gikk på samme kabel.

Den til venstre er HDMI, den til høgre DVI, kva har du på PC-en?

 

C-HDMI-DVI_lg.jpg

 

Kva skjermkort har du? Om du kan sende lyd via HDMI frå PC-en må kortet sende både lyd og bilete, det er mulig, men greit å vite sikkert.

Lenke til kommentar

Kikket litt på spesifikasjonene på PCen din, og det stod ingenting om verken HDMI eller DVI-utgang der. Det var et rødt kryss på TV-utgang også... Men du er sikker på at det skal være det på PCen? Se på bildet under, på det røde kortet. Har du noen av de utgangene på Pcen din? Den rosa er DVI, den blå er VGA og den svarte er HDMI. HDMI er å foretrekke, for den fører også lyd som du sa. DVI gir samme kvalitet, men da må lyden kjøres gjennom en annen kabel.

 

gainward_8600_gt-hdmi-u-sis.jpg

 

Angående kvaliteten på kabler så er det en evig diskusjon. Personlig tror jeg det ikke har så mye å si på digitale signaler på korte avstander. Men jeg hadde gått for en kabel som er priset midt på treet om jeg var deg.

 

TVen din har 2 HDMI-innganger så jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...