Gå til innhold

Forsøkt lurt av megler?


Anbefalte innlegg

Hei. Min første post her. Håper på god respons ☺

 

Her kjem dialog dei siste par dagene pr epost :

 

Eg:

Hei. Bodet er på kr 1460000 + omkostninger. Når kan eg forvente ei avklaring på om bodet er av interesse?

 

Hei. Har selger teke stilling til bodet mitt?

 

Megler (advokat) :

Bustyrar vurderar bodet ditt til å vere for lågt. Dersom vi mottek eit bod som overstig 1 600 000,- vil dette bli lagt fram for arvingane. Dersom bod ikkje overstig 1 600 000,- vil eigedomen blir annonsert på nytt anten no eller til våren.

 

Eg:

Lykke til med salget

 

I dag kjem dette ☺

 

Megler :

Til Dykkar orientering har vi no fått inn eit bod på kr 1 500 000,- som har akseptfrist innan 4.02. kl 14.00.

 

Eg:

Vil det bli lagt fram for arvingane då?

 

Megler :

Med bodfrist04.02. kl 14.00 vert det praktisk umogleg for bustyrar å legge fram bodet for arvingane.

 

Eg:

Med andre ord vert det ikkje akseptert?

 

Megler :

Dersom du ønskjer å kome med eit høgare- og endeleg bod, vil bustyrar vurdere om bodet skal leggast fram for arvingane eller om eigedomen skal annonserast på nytt.

 

Eg ringte megler, lurte på kva som skjer og påpeika at dette ser ut som eit forsøk på å lure meg til å by kr 1600000.

 

Dette lukter lureri eller? Skal eg by kr 1600000 og la advokaten dekke mellomlegget fra mitt første bud? ☺

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min tanke er at dagen før budet på 1,5 forsøker megler å få meg til å by 1,6 siden det er det laveste som vil bli tatt stilling til. Når megler informerer meg om budet på 1,5 rekner eg med at det er fordi dei muligens vurder det. Med andre ord kunne det kostet meg 140000 i steden for feks 50000.

Lenke til kommentar

Min tanke er at dagen før budet på 1,5 forsøker megler å få meg til å by 1,6 siden det er det laveste som vil bli tatt stilling til. Når megler informerer meg om budet på 1,5 rekner eg med at det er fordi dei muligens vurder det. Med andre ord kunne det kostet meg 140000 i steden for feks 50000.

Jeg tenker heller at når det ikke er noen andre budgivere så er det vanskelig å få deg til å gi høyere bud, mens når det dukker opp en annen budgiver så kan han forsøke å dra igang en budrunde som går over minstebeløpet. - Men det kan man jo ikke vite. - Du burde jo spurt rett ut om de vurderte å akseptere bud under "minsteprisen" nå?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...