Gå til innhold

Porcupine Tree - Albumguide og diskusjon!


Whalecore

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Finfin oppsummering!

 

Jeg er enig i at Four Chords er en av de dårligste låtene, og Feel So Low er kjedelig, men det er jo forsåvidt Lazarus og.. min "least favourite" på Deadwing, som forøvrig er et helt sinnsykt bra album... like bra som In Absentia imho! Arriving Somewhere But Not Here er jo muligens verdens beste låt...

 

Forøvrig må jeg få slå et slag for Recordings, som til tross for å bare være en samling b-sides og andre rariteter, skal man ikke la seg lure! Porcupine Trees b-sides er ikke som andre b-sides! Vi har f.eks Buying New Soul, som jeg tror er den fineste sangen til Porcupine Tree gjennom tidene! In Formaldehyde og Disappear er også verdt å merke seg her...

 

FoaBP er også knusebra, og Anestethize er en av de feteste låtene jeg har hørt..

 

Nil Recurring.. ah :) Normal er sweet, og bedre enn Sentimental :)

 

Forresten bør dere som liker PT, og da spesielt album som Stupid Dream, sjekke ut Blackfield, med Steven Wilson og en israeler som heter Aviv Geffen! Det er faktisk rimelig bra, selv om jeg liker bedre stilen til Porcupine Tree...

 

Og nå når jeg endelig fant en tråd for PT.. noen som vet hvilken sang "Is not" er hentet fra? Jeg vet jeg har hørt deler av den mange ganger før, men jeg kommer ikke på hvilken sang det er.. den er på Coma Divine og Out Absentia...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Av en eller annen grunn er store deler av guiden blitt voldtatt av rare koder type "<span style='font-size:17pt;line-height:100%'>". Hvis noen vet hvorfor dette har skjedd, og om det er enkel måte å fikse det på tar jeg gjerne imot tips på PM.

Er det ein grunn til at du ikkje har lagt til albummet "Recordings"?

Beklager, fikk aldri satt meg godt nok inn i albumet. Vurderer å legge til alt som mangler en dag. Får se når det blir ferie igjen.

 

Hehe kanskje den dårligste låten PT har gjort er jo Shallow :p

 

Eneste gode låtene på albumet er Halo, Arriving Somewhere, Open Car og Start of something beautiful. Resten er "meh".

Syns Deadwing er et veldig bra album, og har har ingenting imot Shallow. Småfrekt hovedriff i alle fall!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...