Gå til innhold

Trenger overgang fra HDMI/VGA til S-video/Scart/RCA


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig en ny laptop, Dell Studio 15. Den har HDMI og 15-pins VGA som videoutganger. TV-en jeg vil koble til har S-Video, Scart og vanlig gul RCA-plugg som mulige videoinnganger. Hvilke kabler trenger jeg her? Jeg har problemer med å finne noen... Hvilken av alternativene (hvis flere) gir best bildekvalitet?

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så konklusjonen er at man ikke kan overføre data fra en PC (eller playstation) som kun har HDMI til en tv som kun har RCA eller Scart?

Mulig det finnes konverter, men det blir dyrt. Har bare sett en som går andre veien (SCART til HDMI), den koster 1800 kr.

 

Vegiboy går i den klassiske fellen å tro at når det finnes en kabel med de rette pluggene så kan den brukes. Men disse har svært begrenset bruksområde, mulig de er ment til visse typer projektorer.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...