Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Note


Anbefalte innlegg

 

 

Det finnes mange ting til vesentlig mer enn det som har plast i seg. Plast er ett svært anvendelig materiale med mange fordeler.

 

Jeg har ikke prøvd note, men klarer ikke helt å se for meg at jeg hadde vent meg til en så stor mobil. Får satse på at jeg får lagt hendene mine på den og testet den en dag, sånn for moro.

 

AtW

 

Hvor er kvalitetsfølelsen? mobiler med plast blir jo automatisk styggere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

plast til 5000 kr? for noe tull

 

Da er det bedre med gummi, som 90% av iPhone brukerne har rundt telefonen. Oser kvalitet da ;)

Jeg kan også fint påstå at 90% av de som ikke bruker iPhone også bruker gummibeskyttelse, men det hele blir litt grunnløst, blir det ikke?

Lenke til kommentar

Lasse, det at du mener telefoner blir automatisk styggere pga plast er jo langt fra en kollektiv sannhet.

 

Jeg syntes iphone er ganske stygg, feks. Men jeg syntes Lumia 800 og Nokia N9 ser jævlig fine ut. Og designet på N9 er noe folk flest syntes er jævlig bra.

 

Syntes selv at gamle SGS2en min, og min nye n9, har bedre kvalitetsfølelse enn iphone4. Nå bruker jeg iphone bare som et eksempel, såklart.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

 

 

Det finnes mange ting til vesentlig mer enn det som har plast i seg. Plast er ett svært anvendelig materiale med mange fordeler.

 

Jeg har ikke prøvd note, men klarer ikke helt å se for meg at jeg hadde vent meg til en så stor mobil. Får satse på at jeg får lagt hendene mine på den og testet den en dag, sånn for moro.

 

AtW

 

Hvor er kvalitetsfølelsen? mobiler med plast blir jo automatisk styggere

 

Personlig er jeg mer opptatt av kvalitet, enn kvalitetsfølelse. Jeg synes ikke det er noen vits å lage noe some r tyngre, dyrer og mer usolid for å lage en "kvalitetsfølelse".

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Personlig er jeg mer opptatt av kvalitet, enn kvalitetsfølelse. Jeg synes ikke det er noen vits å lage noe some r tyngre, dyrer og mer usolid for å lage en "kvalitetsfølelse".

 

AtW

 

da får vi håpe plasten ikke knirker, slik den gjør på min SG Ace, da er nok begge skuffet.

Lenke til kommentar

Såklart skal ikke plasten knirke?

 

Dessuten, selv om denne har knirking mot all formodning, hvorfor skulle ATW bli skuffet? Han skrev nettopp at kvalitet var viktigere en kvalitetsfølelse, og knirking har da ikke noe med kvalitet å gjøre som sådan?

 

Syntes det er merkelig å påstå at plast er "lavere kvalitetsfølelse" når man har enheter som N9 på bordet.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Galaxy Note i noen uker nå, og kan fortelle at plastdekselet på baksiden ikke knirker i det hele tatt, og føles ikke "billig". Tvert imot. Hele telefonen oser kvalitet. Jeg var overrasket over hvor lett telefonen var, til tross for størrelsen.

 

En annen ting jeg la merke til er at på min gamle iPhone 3GS måtte jeg tørke smuss og fettflekker av skjermen veldig ofte. Jeg har enda tilgode å tørke flekker av skjermen på Galaxy note.

 

Når det gjelder Android, så har Samsung bekreftet at Galaxy Note vil bli oppdatert til Ice Cream Sandwich i løpet av Q1/Q2 2012.

 

Dette er den beste telefonen jeg noensinne har hatt, og den har overgått alle forventninger jeg hadde. Jeg bruker den til alt mulig, den er helt fantastisk. Kjøpte en til fruen også.

Endret av Sitronkake
Lenke til kommentar

Ja så var det og vente litt...

Jeg har ved et par anledninger tidligere kjøpt de hotteste telefonene og betalt utrolig mye med peng! for så og oppdage at den selges på "billig" salg et par uker etterpå.

(men har jeg god tålmodighet nei.. men et par uker klarer jeg sikkert og vente på verdens beste telefon :thumbup: )

Lenke til kommentar
plast til 5000 kr? for noe tull
Ja tenke seg til! Plast i en mobil til 5.000,-! Hvor blir det av mobilene laget av titan, platina etc.?!!!??!! :dontgetit::ermm::( Men fra spøk til alvor; hva hadde du foreslått som materialet annet enn plastikk uten å heve prisen?

 

Hva med HTC Hero? Ja den fra 2008. Den hadde nemlig teflon basert overflate av hardplast/kompositt. Eller hva med magnesium mobiler? Hva med kevlar (Motorola Razr har det).

 

Hva med å lage den sølv ramme i aluminium isteden for i plast? Plast som ser ut som metall hører hjemme på billige dingser. Ikke noe man forventer til 5000kr.

Alt det du nevner koster penger. Jeg vil i alle fall ikke betale en ekstra høvding eller mer bare for å få en "god følelse" fordi telefonen min er maskinert ut av en solid blokk aluminium. Da tar jeg heller plast på utsiden og god maskinvare på innsiden.

Lenke til kommentar

Jeg er usikker på hva jeg syntes om denne mobilen. Tror nesten jeg bare må se og prøve den i virkeligheten før jeg bestemmer meg. På den ene siden kan jeg se behovet for en stor skjerm, og økt batteritid har lenge vært sårt ønsket (av meg). På den andre siden tror jeg muligens det ser bra teit ut å gå rundt med mobiltelefon på størrelse med en gipsplate inntil hodet.

Lenke til kommentar

Jeg er usikker på hva jeg syntes om denne mobilen. Tror nesten jeg bare må se og prøve den i virkeligheten før jeg bestemmer meg. På den ene siden kan jeg se behovet for en stor skjerm, og økt batteritid har lenge vært sårt ønsket (av meg). På den andre siden tror jeg muligens det ser bra teit ut å gå rundt med mobiltelefon på størrelse med en gipsplate inntil hodet.

 

Det er nok langt i fra så gale. Merker at det er mange som ser på seg selv som verdens midtpunkt, og at alle rundt dem tror at alle følger med på alt de gjør. Slikt er det ikke. Jeg har hatt Note siden lørdag, og jeg snakker normalt i den, og det er ingen som har stirret på meg (slik jeg har fått med meg). Reaksjonen jeg heller har fått er "Wow! Hva er dette? Utrolig stor skjerm!" osv.

 

Det jeg derimot legger fort merke til er folk som bruker bluetooth headset da det ser ut som om de har schizofreni og snakker med seg selv.

 

Her er et bilde fra SlashGear sin test. Note er ikke stor, men har man jentehender, så er det jo selvfølgelig noe annet:

 

Galaxy-Note-as-phone1-540x441.jpg

 

Lenke til kommentar

Jeg venter fortsatt på at Android Market skal bli sikkert. Da skal jeg gå til innkjøp av en Samsung telefon.

 

Kjenner jeg blir provosert over alle som skal hakke ned på iPhone pga OS'et og byggekvaliteten. Greit, det er litt uheldig med glass men det gir en mye bedre kvalitetsfølelse. Det er det samme som med skinnseter, føles bedre og mer kvalitet men til gjengjeld er det fælt å få flekker osv.

 

Android er sikkert bra, men ikke HTC Sense. Det er noe av det VÆRSTE jeg har vært borti. Da hadde jeg heller valgt en gammel Samsung E1080. Android med TouchWiz ser kjempelekkert ut, men hva med WP Mango ? Det ser enda styggere ut, og ikke minst fælt. Jeg går ikke innpå en tråd om Android, WP bare for å si hvor dårlig det er slik mange av dere gjør med iPhone.. Jeg har iPhone og er strålende fornøyd, mye bedre enn Android med HTC sense. Har ikke prøvd TouchWiz som for øvrig ser meget lekkert ut. Valget stod mellom Note og 4S, men gikk for iPhone fordi sikkerheten. Orker ikke et market der jeg må vere redd for å laste ned en app, det er for gale.

Lenke til kommentar
plast til 5000 kr? for noe tull
Da er det bedre med gummi, som 90% av iPhone brukerne har rundt telefonen. Oser kvalitet da ;)
Jeg kan også fint påstå at 90% av de som ikke bruker iPhone også bruker gummibeskyttelse, men det hele blir litt grunnløst, blir det ikke?

 

Jeg ser faktisk svært få andre brukere en de som har iPhone som har beskyttelse rundt telefon, har nok en årsak det ja ;)

Lenke til kommentar

Jeg venter fortsatt på at Android Market skal bli sikkert. Da skal jeg gå til innkjøp av en Samsung telefon.

 

Kjenner jeg blir provosert over alle som skal hakke ned på iPhone pga OS'et og byggekvaliteten. Greit, det er litt uheldig med glass men det gir en mye bedre kvalitetsfølelse. Det er det samme som med skinnseter, føles bedre og mer kvalitet men til gjengjeld er det fælt å få flekker osv.

 

Android er sikkert bra, men ikke HTC Sense. Det er noe av det VÆRSTE jeg har vært borti. Da hadde jeg heller valgt en gammel Samsung E1080. Android med TouchWiz ser kjempelekkert ut, men hva med WP Mango ? Det ser enda styggere ut, og ikke minst fælt. Jeg går ikke innpå en tråd om Android, WP bare for å si hvor dårlig det er slik mange av dere gjør med iPhone.. Jeg har iPhone og er strålende fornøyd, mye bedre enn Android med HTC sense. Har ikke prøvd TouchWiz som for øvrig ser meget lekkert ut. Valget stod mellom Note og 4S, men gikk for iPhone fordi sikkerheten. Orker ikke et market der jeg må vere redd for å laste ned en app, det er for gale.

 

Hvorfor skal du være redd for å laste ned en app?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
men det gir en mye bedre kvalitetsfølelse

 

Syntes du. Jeg syntes ikke det. Jeg syntes det føles billig og kjipt.

Denne diskusjonen er såpass subjektiv, så kanskje på tide å legge den død :-)?

Lenke til kommentar

Han er nok ikke redd - bare ignorant.

Nåvel. Jeg laster ikke ned apper ukritisk, og sjekker alltid hvilke rettigheter appen ber om nettopp fordi det faktisk finnes ondsinnede utviklere av apper på Android Market.

 

Men om mange har lastet ned appen, og den har gode omtaler, så er sjansene små for at det er noe å bekymre seg over. Man kommer langt med sunn fornuft. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...