Gå til innhold

Hunde avføring på avveier!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hundebæsj, kattebæsj, elgebæsj, jeg ser ikke helt forskjellen. Ok, jeg plukker opp etter bikkja om den driter i oppkjørselen din eller på steder der møkka åpenbart vil være til sjenanse for feks barn, men ellers lar jeg det ligge.

 

Og har jeg først plukka opp, plager det meg ikke å slippe en godt igjenknytt pose i nærmeste søppeldunk. En kjapp dobbeltknute, og jeg kan nesten garantere at den søppeldunken ikke blir "innsmurt" med noens dritt.

Alternativet blir gjerne å bære rundt på drittposen i et par timer, og for mange blir det da mer fristende å bare la møkka ligge - også i oppkjørselen din.

 

Ja, her er mange hundeeiere som slurver, og de fortjener absolutt smekk. Men det får være grenser..

Det er en vesentlig forskjell på avføringen til drøvtyggere og kjøttetere/altetere. Hundebæsj er veldig, veldig mye kjipere enn elgebøsj/kubæsj/hestebæsj. Ingen forventer vel at man skal plukke bæsj etter dyr man ikke faktisk har i bånd når de bæsjer, men man plukker opp hundedritten uansett hvor bikkja driter, med mindre den gjør det i skauen godt utenfor oppgått sti. Noe annet er respektløst, og de som ikke gjør det burde fratas retten til å ha hund.

 

Men jeg er helt enig i at man legger dritten i første og beste dunk. Ser ingen grunn til å gjøre noe annet, så lenge man knyter driteposen godt igjen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...