Gå til innhold

Hotell - forskuddsbetaling vs på hotellet


Anbefalte innlegg

Bruker hotels.com, og de lar meg velge om jeg vil betale nå eller på hotellet. Bruker kredittkort.Hva er vanlig? Jeg betaler vel samme pris og er garantert rom selvom jeg velger å betale på hotellet? Må jo skrive inn kredittnr sikkert slik at de har en sikkerhet. For meg virker det naturlig at det da er lurest å betale der.. Er derfor jeg lurer litt.. Om det er noen baksider..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker hotels.com, og de lar meg velge om jeg vil betale nå eller på hotellet. Bruker kredittkort.Hva er vanlig? Jeg betaler vel samme pris og er garantert rom selvom jeg velger å betale på hotellet? Må jo skrive inn kredittnr sikkert slik at de har en sikkerhet. For meg virker det naturlig at det da er lurest å betale der.. Er derfor jeg lurer litt.. Om det er noen baksider..

Veldig ofte så for du det noe rimligere hvis du forhåndsbetaler. Bakdelen med det er jo at da har du tapt pengene hvis du må avlyse, og ikke er i en situasjon som vil gi deg tilbake pengene via reiseforsikring.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg anbefaler at du går igjennom et reisebyrå og bestille hotell. Da er du sikret hos de, samtidig som du betaler for oppholdet på forhånd og har mulighet til å endre/avbestille helt opp til avreise. Om man velger å betale på hotellet ved utsjekk blir det den kursen som er dags dato og ikke den kursen det er når du bestilte. Jeg skal love deg det er den del som får sjokk når de skal betale hotell regningen sin ved utsjekk når de bor i USA i sommer. 

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler at du går igjennom et reisebyrå og bestille hotell. Da er du sikret hos de, samtidig som du betaler for oppholdet på forhånd og har mulighet til å endre/avbestille helt opp til avreise. Om man velger å betale på hotellet ved utsjekk blir det den kursen som er dags dato og ikke den kursen det er når du bestilte. Jeg skal love deg det er den del som får sjokk når de skal betale hotell regningen sin ved utsjekk når de bor i USA i sommer. 

 

Dette er jo veldig "i tiden", husk at det kommer tider der det er omvendt også. Altså at man overbetaler om man betaler ved bestilling kontra ved utsjekk.

Lenke til kommentar

Som nevnt over er det ofte mye lavere pris dersom man betaler på forskudd, da man ikke alltid har mulighet til å endre eller avbestille. Hvis det ikke er betydelig lavere pris, kan man like gjerne betale på hotellet. Valuta svinger opp og ned uansett, så over tid vil dette utjevne seg.

 

Selv om man betaler på forskudd, er det av og til noe som må betales på hotellet når man sjekker inn/ut, som for eks lokal hotellskatt i Spania. Dette er vanligvis opplyst når man bestiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...