Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tilbrakte noen dager i Mongolia for noen år siden, hovedsaklig i Ulan Bator. Kan komme med følgende tips:

 

1. Ikke tilbring for mye tid i Ulan Bator, byen er sett på noen få timer.

2. Dra ut på landet, det er der det skjer.

 

Usikker på om ting har endret seg siden jeg var der, men da jeg var der fikk jeg beskjed om å ikke gå alene etter mørkets frembrudd, helst være tilbake på hostellet rundt 22, aldri sette meg i en taxi med flere personer enn sjåføren og ikke snakke med mongolske jenter (siden jeg er gutt). Alt dette kunne visstnok føre til svært ubehagelige situasjoner (vold).

Lenke til kommentar

Takk for den Zeroet, gode tips :)

 

Hmm....jeg har lest at ULN er en relativt kul by med veldig mye gode restauranter og hyggelig folk. Liker å være i storbyene i de forskjellige landene noen dager da jeg synes det er lettere å bli kjent med folk (om man har enkelte faste plasser å spise/drikke) osv...men reisen min er helt åpen og jeg skal tenke på det du sier.

Synes jeg det er kjipt bestiller jeg meg en lengre Tour, hyrer en guide med bil etc. Dette skal jeg gjøre uansett, men om jeg ikke trives blir bare touren lenger.

 

Gleder meg til å komme ut på landet ja, hører at gjestfriheten der er enorm og å se Ørken eller steppelandskap med snødekte fjelltopper i bakgrunn høres magisk ut :)

Telt, leirbål og en liten lokal dram etter mørkets frembrudd :)

 

Jeg er relativt godt bereist og vet når jeg skal snakke med jenter og når jeg skal la være. Jeg er en relativt innesluttet fyr og trives med å være alene. Altså ikke en hurramegrundt fyr som blir totalt idiot etter noen drammer.

Anser du dette særskildt for Mongolia? Jeg fikk de samme tipsene da jeg rundreiste i Kambodsja men endte opp med helt motsatt inntrykk. Alle var koslige og ingen argusøyne så langt øyet kunne se.

 

Hvordan opplevde du flyplassen i ULN og passkontrollen der?

Dette er vel det første landet jeg noensinne reiser til som ikke krever noen form for visum - ikke en gang visa-on-arrival er nødvendig.

Lenke til kommentar

Kan egentlig ikke huske passkontrollen på flyplassen i Ulan Bator, så regner med den var helt grei (kan ellers nevne at jeg måtte ha visum, men det er endret nå ja).

 

Jeg hadde personlig ikke noen ubehagelige episoder mens jeg var i Mongolia, men det var tipsene jeg fikk og valgte å følge dem.

 

Med mindre de har gjort noe radikalt i hovedstaden siden jeg var der i 2010, så er den ekstremt kjedelig, og jeg har aldri møtt noen som har ment det motsatte :p

Lenke til kommentar

hehe...ok Zeroet, takker for tips og innspill :)

 

Folk er forskjellige.

Om det regner ute kan jeg finne på å sitte inne i et mørkt hjørne, dypt inni en bar, mo spik alene hele dagen og alikevel ha den mest minnesrike dagen noensinne :) ..

 

Gir deg tilbakemelding på mine meninger når jeg kommer så langt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...