Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Vi har vært plaget med at minnekortene i kameraet vårt har blitt ødelagt, og når dette har skjedd har vi mistet bilder og videoer. Fått tilbake det mest med gjennopprettingsverktøy.

Jeg har lyst å prøve å forhindre at dette skjer på nytt.

Mitt spm er; hvis man har et kamera med wifi, hvordan fungerer dette?

Er det slik at man kobler det opp på hjemmenettet og kan sende over "siste bilder" automatisk / ved å trykke på en knapp?

Eller trenger man noen spesiell minnebrikke for dette?

Er det noen kamera som er anbefalt innenfor denne kategorien?

Jeg vet at det bare er å koble i dataen, men det har en tendens til å bli avglemt...

Endret av xce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kamera med innebygget wifi kan du laste opp direkte, også mens du tar bilder og via telefonen, etc.

 

Det som ofte "ødelegger" minnekort er at man ikke formaterer kortet i enheten som skal bruke det, det man burde gjøre er å formatere kortet før man begynner og bruke det og formatere ofte. En annen ting som kan lage trøbbel er om man slette enkelte bilder på kameraet og gjør dette ofte, da blir det mange små ufullstendige informasjoner som til slutt fyller opp kortet.

 

Type kort man bruker er også noe og tenke på, jeg bruker bare sandisk/lexar kort med høye kvalifikasjoner og har brukt de samme kortene i årevis, mange av de billigeste kortene man kjøper gjerne de for et par tiere på eBay er meget dårlige Kina-produserte uten noen form for kvalitetskontroll.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Okei.

Er det noen spesifikke kameraer som er anbefalt?

Er kun for hobbybruk. Går ut ifra av at jeg må se etter "systemkameraer" for å få med wifi?

De minnebrikkene jeg har brukt er fra SanDisk. Har fått 2 av disse typene ødelagt iløpet av det siste året.

Forhandler er kjent med problem på disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...