Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Bytte linje på vgs


Anbefalte innlegg

Jeg fullførte nettopp førsteåret på studiespes, og kom inn på vg2 realfag tidligere i sommer. Jeg var ganske sikker på at det var det jeg hadde lyst å gjøre da jeg søkte på vg1, men etter å ha prøvd det et år, så har jeg egentlig mest lyst å bytte til tip. Jeg er forberedt på at da må jeg gå vg1 om igjen, men det gjør egentlig ingenting.

 

Går det an å sende brev til fylkeskommunen og forklare at jeg slet med motivasjon og oppmøte mens jeg gikk på studiespes, men at da jeg fant ut at jeg ville gå noe annet, var for sent å endre på søknaden? Eller er det en for dårlig grunn, og er dette i det hele tatt riktig fremgangsmåte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg tror du bør spør læreren din først får du gjer noe på egenhand. Hvis lærerane bestemmer seg for å hjelpe går alt så mykje kjappere og tryggere en hvis du skulle gått rundt dem.

Men er det ikke lurt å kontakte fylkeskommunen først, i tilfelle det er flere som har tenkt å gjøre det samme som meg? Sånn jeg er første mann til mølla, liksom.

Lenke til kommentar

Du må møte opp på skolen du kom inn på. Deretter går du til rådgiver, og sier du ønsker og bytte over til tipp. Dette må gjøres fort. Jo lenger du venter, jo vanskeligere blir det. Det kan også hende skolen er full. Da har du ikke noe valg, bortsett fra om noen andre dropper ut.
Sjansen er stor for at du må ta førsteåret om igjen.

Lenke til kommentar

Du må møte opp på skolen du kom inn på. Deretter går du til rådgiver, og sier du ønsker og bytte over til tipp. Dette må gjøres fort. Jo lenger du venter, jo vanskeligere blir det. Det kan også hende skolen er full. Da har du ikke noe valg, bortsett fra om noen andre dropper ut.

Sjansen er stor for at du må ta førsteåret om igjen.

Han må ta vg1 om igjen ja, men kan få fritak i alle fellesfagene som Norsk, matte, engelsk, gym og naturfag. (De fleste iallefall regner jeg med)

Lenke til kommentar

 

Du må møte opp på skolen du kom inn på. Deretter går du til rådgiver, og sier du ønsker og bytte over til tipp. Dette må gjøres fort. Jo lenger du venter, jo vanskeligere blir det. Det kan også hende skolen er full. Da har du ikke noe valg, bortsett fra om noen andre dropper ut.

Sjansen er stor for at du må ta førsteåret om igjen.

Han må ta vg1 om igjen ja, men kan få fritak i alle fellesfagene som Norsk, matte, engelsk, gym og naturfag. (De fleste iallefall regner jeg med)

 

På grunn av nye regler, må også avgangsfagene tas om igjen sammen med første året. Denne ordningen kom for skoleåret 2013/14.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...