Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan søke jobb?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er nå 14 år, og skal søke jobb iom. at i 9. klasse må vi det. Vi skal jobbe 1.5 timer, På mandag, Eller annen dag. VI kunne velge mellom å gjøre lekser eller jobbe. Jeg skal søke i en barnehage, og jobber sefølgelig gratis.

 

Tenkte å sende en mail, eller er det best å møte opp? Hva skal jeg si? Jeg gikk i denne barnehagen selv når jeg var liten.

 

Tenkte noe alà

 

 

 

Hei.

 

På min skole {skole}, har vi såkalt "jobbskygging" som er at man skal jobbe 1.5 timer i uken.

Det hadde passet best Mandag kl {klokkeslett} til kl {klokkeslett}.

Jeg gikk selv i {barnehage} når jeg var mindre, og er litt kjent der.

 

Hilsen {mitt navn}

 

 

 

ALtså noen som har flere forslag til hva jeg skal skrive? / si når jeg besøker dem?

 

Tilleginfo: Jeg må sende mail idag/imorgen, eller møte opp imorgen., så raskt svar hadde gjort seg :)

Endret av LaCrouX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å klage, men der sier du ingenting om deg, og heller ikke om hva brevet egentlig gjelder.. Det du sier der er at du har såkalt jobbskygging, og at du kan jobbe på mandager..

 

edit: og er alltid best å møte opp selv

 

 

 

Hei.

 

Jeg heter [navn], er [år], og går på [skolenavn]. På denne skolen har vi noe som kalles "jobbskygging", der vi skal jobbe gratis på en arbeidsplass for å prøve noe nytt/arbeidserfaring. I sammenheng med dette så kunne jeg tenkt meg å jobbe hos dere, siden jeg selv gikk på barnehagen der når jeg var yngre, og for at jeg kunne tenke meg å jobbe med barn. Tiden som er avsatt i skolen til dette prosjektet er [dag],[klokkeslett] til [klokkeslett], så hvis det hadde vært mulighet for meg å jobbe hos dere på dette tidspunktet, så hadde det vært veldig bra.

 

Mvh

[skriftlig signatur]

 

[ditt navn]

 

 

 

Bør og ta med positive egenskaper du har inn i teksten.. Beklager at jeg svarte dårlig i dag, litt for mye i hodet, så klarer ikke å tenke klart

Endret av Wrasko
Lenke til kommentar

Jeg har oppdatert min forrige post. Og tror det ble en misforståelse mellom oss.. Pga at det du skrev i teksten som du ville sende, det var enkelt og greit en slags informasjon, ikke en søknad.

 

Jeg er ikke helt oppdatert på hvordan ting er i barnehager nå for tiden, men jeg ville ikke ha trodd at de satt der med internett og mail konstant.. (kan dog hende jeg tar feil).. Så jeg ville egentlig fortsatt dukket opp med ett brev, og sagt at jeg evnt kunne komme tilbake senere om de var interessert.. Alltid likt best å dukke opp selv

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...