Gå til innhold

Avstemning: Bør vi utvide AnonymDiskusjon-funksjonen og hvor bør det utvides til?


Utvide AnonymDiskusjon.  

91 stemmer

  1. 1. Bør vi utvide funksjonen?

    • Ja, vi bør utvide funksjonen
      44
    • Nei, det er ikke behov for å utvide funksjonen
      47
  2. 2. Hvilke kategorier bør vi utvide til? Noen eksemper

    • Jobb og Utdanning
      26
    • Skole og Leksehjelp
      15
    • Forbrukerrett
      27
    • Alle kategorier (med visse unntak)
      15
    • Jeg stemte "Nei" på spørsmål 1.
      39
    • Annen kategori, utdyp i tråden
      10


Anbefalte innlegg

Hei! Vi vurderer å utvide bruken av AnonymDiskusjon og ønsker innspill til hvilke kategorier det kunne vært ønskelig å ha tilgang til denne funksjonen.

 

Ideen er at enkelte andre kategorier kan andre også ha et ønske om å være anonym pga. innholdet eller emnet, der man ikke ønsker å koble det opp mot brukerkontoen sin.

 

Vi ønsker derfor å undersøke hva stemningen er for en utvidelse og har lagt ved noen eksempler på kategorier vi tenker kan være relevante.

 

Kom gjerne med innspill!

 

mvh Rampage

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hva med å utvide til alle kategorier?

Kanskje utenom OT

Nei nei nei. Å tillate anynome folk i helt vanlige diskusjoner fører bare til spam. Det er heller ikke noe poeng i å ha det i for eksempel en fotballtråd, data, mobil osv. Der er nicket anonymt nok.

 

Vel, la oss si at du har temmelig peiling på et emne, men så er det en liten detalj du ikke vet om emnet, kan du ikke da tenke deg at det kanskje kan være litt flaut å spør om?

"Hvordan formaterer jeg en harddisk" elns

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Kanskje de største geekene vil le, men jeg har forståelse for at mange ikke er så tekniske. Spesielt de eldste. Men har man kommet så langt at man har bruker her og poster noe så klarer nok de fleste også å google etter slike ting.

 

e: + det Niuroumian skriver under. At man er litt flau av å ikke vite noe som er så "simpelt" som å formatere en harddisk er ikke nok.

Med mindre man bruker sitt fulle navn som nick så er man rimelig anonym for de aller fleste her. Tror det bare er administratorer som har tilgang til ip-en, men den forteller ikke dem så veldig mye. Tror heller ikke at de går rundt og sjekker alles ip-er for morroskyld.

Endret av RollsReus™
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hva med å utvide til alle kategorier?

Kanskje utenom OT

Nei nei nei. Å tillate anynome folk i helt vanlige diskusjoner fører bare til spam. Det er heller ikke noe poeng i å ha det i for eksempel en fotballtråd, data, mobil osv. Der er nicket anonymt nok.

 

Vel, la oss si at du har temmelig peiling på et emne, men så er det en liten detalj du ikke vet om emnet, kan du ikke da tenke deg at det kanskje kan være litt flaut å spør om?

"Hvordan formaterer jeg en harddisk" elns

 

Da må jeg nesten bare si at man får ta hatten i hånda og bite i det sure eplet. At noe er litt "flaut" som du nevner er ikke god nok grunn til å tillate folk å være anonyme, imo. Jeg spør dumme spørsmål hele tiden og gir katten i hvor dum andre måtte mene jeg høres ut, så lenge jeg får svar på det jeg spør om.

Endret av Niuroumian
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

 

Hva med å utvide til alle kategorier?

Kanskje utenom OT

Nei nei nei. Å tillate anynome folk i helt vanlige diskusjoner fører bare til spam. Det er heller ikke noe poeng i å ha det i for eksempel en fotballtråd, data, mobil osv. Der er nicket anonymt nok.

 

Vel, la oss si at du har temmelig peiling på et emne, men så er det en liten detalj du ikke vet om emnet, kan du ikke da tenke deg at det kanskje kan være litt flaut å spør om?

"Hvordan formaterer jeg en harddisk" elns

 

 

Om det er flaut å søke kunnskap, vil jeg ikke leve på denne planeten lenger.

Lenke til kommentar

Selv synes jeg "nei".

 

 

Grunnen er enkel. En egen bruker forhindrer en del tulleposter, som RollsReus sier. Når diskusjon.no har en så stor brukergruppe, er det viktig at man holder "lista" oppe så høyt som mulig, uten at det går utover brukervennligheten.

 

Men, at man kan være anonym når man stiller personlige spørsmål, som de kategoriene det allerede eksisterer i, er bare flott for de det gjelder.

 

 

Jeg ser ingen grunn til at man skal være anonym andre steder. Det er stor forskjell på å lure på hvordan man formaterer en harddisk, til å spørre om hvorfor man har lilla prikker på tissen sin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spørsmålet må knyttes opp til hva anonymfunksjonen er til. Den eksisterer for at man skal ha en mulighet til å slippe å få belastende karakteristika knyttet opp mot sitt eget psevdonym/sin egen identitet.

 

Jeg kan se gode grunner for å tillate anonymfunksjonen i de fleste kategorier - i Forbrukerrett er det for eksempel fornuftig å ikke poste detaljer fra en potensiell konflikt der motparten kan lese dem (og også lese hvilke råd du får). Samtidig blir det en avveining ut fra hva funksjonen fungerer til i dag. Brukes den til det man opprinnelig mente at den skulle brukes til, eller brukes den i hovedsak for å slippe å få ens ubehagelige meninger knyttet til eget nick?

 

Hvor mange innlegg av AnonymDiskusjon er blitt slettet, sammenlignet med gjennomsnittet blant nogenlunde aktive brukere?

Lenke til kommentar

Min erfaring er at anonymitetsfunksjonen fungerer rimelig greit, den fører ikke med seg mye tulleposter og jeg syns derfor det er bedre å utvide den enn å la vær.

Jeg er ikke moderator, men jeg er såpass aktiv på forumet at jeg nok hadde fått det med meg dersom folk missbrukte dette i stor skala.

 

Et minimum burde være at funksjonen utvides til:

- Hele Forbruker kategorien

- Hele Jobb og Utdfanning

- Hele Samfunn, kanskje med unntak av Teknologi og vitenskap/Historie

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...