Gå til innhold

Sony PXW-X70


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kom tilbake på jobb etter å ha vært borte i 1,5 år. De første dagene satt jeg egentlig bare og sosa rundt og irriterte meg over at jeg fortsatt fikk tilsendt videoer filmet med eldre iPhone-er som jeg ble bedt om å legge på nett. Hadde et håp om at de i det minste hadde begynt å bruke EOS70D-ene mer hyppig.

 

En dag jeg vandret rundt på bygget for å se hva som hadde forandret seg, fant jeg et rom i kjelleren hvor det sto 2x Sony PXW-X70, diverse shotguns og mygger fra Sennheiser, flere forskjellige LED-lamper, skikkelige tripoder (i stedet for de som alt var på huset, som velter om man fjerter på dem), og det som ser ut som en en-sporet dolly. Sprang øyeblikkelig opp og spurte sjefen min om det var vårt utstyr, eller bare noe noen hadde stasha der, og han sa at det hadde de kjøpt inn i vår, men det var ingen som brukte det.

 

Ren og skjær galskap.

 

Greit nok, vi er en liten lokalavis, men når man først har litt brukbart utstyr, forstår jeg ikke helt hvorfor det ikke blir brukt. Jeg lærte meg å bruke Sonys XDCams da jeg studerte for 6 - 9 år siden, men har ikke rørt noen siden da, så jeg er litt rusten, men jeg regner med det skal gå seg til.

 

Spørsmålet mitt er i all hovedsak; er dette et brukbart kamera til å surre rundt og intervjue folk på bygda, eventuelt filme idrettseventement og andre happenings? Skal jeg gidde å mase på redaktøren om å få lov til å bruke utstyret og mekke et lite studio i kjelleren for å gjenoppvekke deres særdeles nedstøvede og glemte prosjekt; "ST-TV"? Eller skal jeg bare la det stå der nede og støve ned og heller konsentrere meg om å gjøre jobben min som skribent?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Muligens i overkant sent svar, men ja, X70 er et utmerket lite kamera. 1" sensor er en grei mellomting - gir ikke like filmatiske bilder som s35, men er likevel betydelig større en vanlig broadcast kameraer med 2/3" sensor.

Opptaksformatene er gode, du har ordentlige lydinnganger, og grei søker og skjerm.

Det eneste virkelig plagsomme til proffbruk er at det kun er en ring på linsa, så du sliter litt med å jobbe med zoom, focus og blender manuellt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...