Gå til innhold

Hvordan sette opp en Minecraft-server og andre serverrelaterte spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig å sette spawnen til en annen plass på vanlig server fra minecraft.net ? Går det fint med å koble 2 nettverk fra Hamachi til samme server slik at jeg slipper å betale for fler ?

 

Jeg sa du skulle Portforwarde. Så sa jeg søk på det på Google.

 

Du trenger ikke å betale for noen ting. ( Krevers router )

Lenke til kommentar

Er det mulig å sette spawnen til en annen plass på vanlig server fra minecraft.net ? Går det fint med å koble 2 nettverk fra Hamachi til samme server slik at jeg slipper å betale for fler ?

 

Jeg sa du skulle Portforwarde. Så sa jeg søk på det på Google.

 

Du trenger ikke å betale for noen ting. ( Krevers router )

 

Hva om jeg ikke vil ha vekk hamachi da ? Er redd for at noen skal kunne bare komme og ødelegge.

 

Jeg har en router men er livredd for å ødelegge noe og ta ned nettet for familien min :/

Lenke til kommentar

Er det mulig å sette spawnen til en annen plass på vanlig server fra minecraft.net ? Går det fint med å koble 2 nettverk fra Hamachi til samme server slik at jeg slipper å betale for fler ?

 

Jeg sa du skulle Portforwarde. Så sa jeg søk på det på Google.

 

Du trenger ikke å betale for noen ting. ( Krevers router )

 

Hva om jeg ikke vil ha vekk hamachi da ? Er redd for at noen skal kunne bare komme og ødelegge.

 

Jeg har en router men er livredd for å ødelegge noe og ta ned nettet for familien min :/

 

Så lenge du ikke gir ut din ip er det mer sikkert uten enn med hamachi. Hamachi lager flere problemer enn det løser og sjansen er større for at noen klarer å skaffe seg tilgang til både minecraft server og din datamaskin. Når du først har port-forwarda så kan du bruke plugins som hindrer uvelkommene gjester fra å ødelegge

Lenke til kommentar

Fader, nå er problemene tilbake. "Can't reach the server", "Communication <ett eller annet>" og evigheter med å logge inn, laste ned terreng og ekstrem lagg. Noen som vet hva jeg må gjøre for å løse problemene og hva som kan være årsaken ?

 

Må jeg betale ekte penger for å kunne låse kistene mine ? Og når jeg dør så kommer jeg ikke tilbake til sengen men tilbake til spawn som er langt vekke... Hvorfor ? De andre spillerene kommer tilbake til sengen ! Sengen min ligger oppå stein med trapper rundt.

Lenke til kommentar

Prøv å slette wold-mappen og se om det er samme problem fortsatt. Ta backup av verdenen først hvis du vil spare på den.

 

Edit: Hvis det ikke fungerer, kan du prøve å slette alle serverfilene etter å ha tatt backup.

Endret av eiik
Lenke til kommentar

Prøv å slette wold-mappen og se om det er samme problem fortsatt. Ta backup av verdenen først hvis du vil spare på den.

 

Edit: Hvis det ikke fungerer, kan du prøve å slette alle serverfilene etter å ha tatt backup.

 

Hvordan tar jeg backup av world-mappen ? Jeg vil veldig gjerne ha map'en fordi vi har kommet ganske langt.

 

Hva mener du med ekte penger for kister??? Og har du sovet i senga fra før???

 

Hvordan får man låst egne kister da ? Ifølge minecraftwiki måtte jeg betale på ett eller annet vis, kunne ikke bygge det i crafting-tingen.

 

Jeg har sovet i sengen mange ganger men får beskjed om at sengen er blokkert. Sengen er ikke inntil en vegg men er oppå 4 steiner som er over bakken.

Lenke til kommentar

Er det noen blokker rundt/over sengen?

 

For å ta backup kopierer du mappen som hetet world (mest sannsynlig) til et annet sted på harddisken (f.eks. skrivebordet).

 

For å låse en kiste må du bruke plugins (til f.eks. bukkit), eller en eller annen mod med personlige kister. Til bukkit er LWC, http://dev.bukkit.org/server-mods/lwc/ eller Lockette, http://dev.bukkit.or...-mods/lockette/ mest brukt tror jeg.

 

Edit: Den "locked chesten", http://www.minecraftwiki.net/wiki/Locked_Chest, er en kiste man ikke kan få tak i til minecraft uten å bruke give kommando

Endret av eiik
Lenke til kommentar

Jeg har et gulv som er flat. I enden så er det 4 steiner oppå gulvet. Opp til de fire steinene er det trapper, så sengen er høyeste punkt. Er det derfor jeg ikke spawner i sengen min?

 

Jeg kjører minecraft server fra minecraft.net , ikke bukkit. Kan jeg få låst kiste selvom ?

 

Vurderer å bytte til bukkit. Er det vanskelig og hvordan er det å få nåværende map inn på bukkit?

Lenke til kommentar

Arrrgh, RUN.bat funker ikke... Men nå har jeg lasta ned en ferdig craftbukkit der .bat filen funker men det er utrolig mange plugins fyren har lagt inn. Jeg vil starte en ny bukkit med min World fra minecraft.net serveren og der jeg laster ned mine egne plugins men jeg får ikke RUN.bat til å funke.

 

Noen som vet hva jeg må gjøre?

 

Om jeg får RUN.bat til å funke, hvordan kan jeg joine serveren? Ting var mye finere på server-hosten til minecraft.net enn på bukkit. Funker Hamachi med bukkit?

Lenke til kommentar
  • Gjest avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...