Gå til innhold

Hva gjelder Expert sin mobilforsikring for?


Ayb

Anbefalte innlegg

Når man kjøper mobil på Expert så får man tilbud om å kjøpe med deres egen forsikring til ca 800kr for ett år. Men hva gjelder den for? Absolutt alt? Jeg har hørt at folk har stått i butikken og kastet produktet i gulvet og fortsatt få igjen nytt produkt fordi de har den forsikringen.

Stemmer det at den gjelder uansett, selvforskyldt eller ei?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet nå ikke jeg. Har ikke tenkt og teste det ut selv ved og knuse mobilen min. Skulle likt og hatt litt mere informasjon om forsikringen selv. Det er jo bare en engangssum, og gjelder bare for ett år.

Så, om du er flink til og knuse telefoner som meg, så lønner det seg med en slik forsikring tror jeg. Selgeren hos expert sa til meg igår at om jeg knuste telefonen fikk jeg en ny en eller reparert den gratis.

Lenke til kommentar

Absolutt alt? [...]

Jeg har hørt at folk har stått i butikken og kastet produktet i gulvet og fortsatt få igjen nytt produkt fordi de har den forsikringen. [...]

Stemmer det at den gjelder uansett, selvforskyldt eller ei? [...]

 

Nei.

Nei.

Nei, ikke hvis man "ikke har vist normal omtanke og aktsomhet".

 

Forsikringen gjelder blant annet ikke ved:

  • tap unntatt i samband med grovt innbrudd i låst rom
  • skade etter normal slitasje
  • skader som ikke påvirker varens brukbarhet (f.eks. riper)
  • skade forårsaket av at forsikringstaker ikke har vist normal omtanke og aktsomhet.

 

De fulle vilkårene finner du her: http://www.expert.no/CMSFIles/88/883612cf-d991-4759-9cc5-38d70238abb9.pdf .

Endret av what_no2000
Lenke til kommentar

Absolutt alt? [...]

Jeg har hørt at folk har stått i butikken og kastet produktet i gulvet og fortsatt få igjen nytt produkt fordi de har den forsikringen. [...]

Stemmer det at den gjelder uansett, selvforskyldt eller ei? [...]

 

Nei.

Nei.

Nei, ikke hvis man "ikke har vist normal omtanke og aktsomhet".

 

Forsikringen gjelder blant annet ikke ved:

  • tap unntatt i samband med grovt innbrudd i låst rom
  • skade etter normal slitasje
  • skader som ikke påvirker varens brukbarhet (f.eks. riper)
  • skade forårsaket av at forsikringstaker ikke har vist normal omtanke og aktsomhet.

 

De fulle vilkårene finner du her: http://www.expert.no/CMSFIles/88/883612cf-d991-4759-9cc5-38d70238abb9.pdf .

Om dette stemmer så betyr det vel at selgeren hos expert løy til meg? Han sa nemlig at om jeg knuste telefonen ved et uhell eller at den fikk en vannskade så skulle det dekkes. Slik jeg forstår det som står i linken så er det det motsatte av det selger sa til meg.

Lenke til kommentar

Om dette stemmer så betyr det vel at selgeren hos expert løy til meg? Han sa nemlig at om jeg knuste telefonen ved et uhell eller at den fikk en vannskade så skulle det dekkes. Slik jeg forstår det som står i linken så er det det motsatte av det selger sa til meg.

 

Hvis en mobiltelefon ved et uhell "plutselig og uforutsett" knuses eller får en vannskade i en situasjon der du "har vist normal omtanke og aktsomhet" så vil Expert sin forsikringen gjelde.

 

Både "plutselig og uforutsett" og "normal omtanke og aktsomhet" er begreper som åpner for tolkning. Men å kaste (med vilje) en mobil i butikkgulvet er nok verken "plutselig og uforutsett" eller "normal omtanke og aktsomhet".

Endret av what_no2000
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

  • skade forårsaket av at forsikringstaker ikke har vist normal omtanke og aktsomhet.

Dette det stå i forsikringsvilkårene deres, for å hindre svindel (skjer fortsatt svindel på andre måter), og at folk kaster den i bakken inne i butikken. Derimot, om du er drita full foran laptopen din, og søler Jelzin flaska over tastaturet, så vil forsikringen deres dekke dette.

Den dekker derimot ikke virus, software (dette er ting ingen forsikringer i hele verden vil stå for) og tyveri (med mindre det er i et låst rom, og politianmeldes, da SOLID skal ha bevis på at den er stjålet, og ikke ligger hjemme i skuffen).

I 2013 så utbetalte Expert nye produkter for 55 millioner i forsikringssaker. De tjente derimot bare inn 40 millioner på forsikringssalg. Dårlig bussiness for Expert, dårlig business for enkelte kunder som ikke får bruk for den, men utrolig bra for de som er klumsete eller er uheldig.

 

Lenke til kommentar

I 2013 så utbetalte Expert nye produkter for 55 millioner i forsikringssaker. De tjente derimot bare inn 40 millioner på forsikringssalg. Dårlig bussiness for Expert, dårlig business for enkelte kunder som ikke får bruk for den, men utrolig bra for de som er klumsete eller er uheldig. </p>

Hvor kan man finne denne statistikken?

Lenke til kommentar
I 2013 så utbetalte Expert nye produkter for 55 millioner i forsikringssaker. De tjente derimot bare inn 40 millioner på forsikringssalg. Dårlig bussiness for Expert, dårlig business for enkelte kunder som ikke får bruk for den, men utrolig bra for de som er klumsete eller er uheldig.

Vet ikke om du har dette regnestykket riktig?

 

Går ut ifra Expert selger forsikringsavtaler for et annet forsikringselskap, med noe fortjeneste, slik at Expert fikk inn 40 millioner i kassa, mens forsikringselskapet måtte utbetale varer for 55 millioner kroner.

Lenke til kommentar

Salg av forsikringer = 40 millioner i 2013.

Produkter som er ødelagt eller repareres ved hjelp av forsikring til en sum av 55 millioner.

 

De 40 millionene går antakeligvis til Forsikringsselskapet SOLID, minus 15-20% som er Expert's fortjeneste.

Hvor kommer tallene fra? Jeg tror også du tar feil her, ellera hadde de sluttet med det ganske omgående...

Salg av forsikringer = 40 millioner i 2013.

Produkter som er ødelagt eller repareres ved hjelp av forsikring til en sum av 55 millioner.

 

De 40 millionene går antakeligvis til Forsikringsselskapet SOLID, minus 15-20% som er Expert's fortjeneste.

Hvor kommer tallene fra? Jeg tror også du tar feil her, ellera hadde de sluttet med det ganske omgående...
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...