Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ditt snitt på skolen


Anbefalte innlegg

Hmm... Har gått Medier og Kommunikasjon i tre år, og fikk i går vitnemålet i posten. Jeg var klar over at det var 19 karakterer, altså alle karakterene i fra VG3, + mediakarakterer, engelsk og sammfunsfagkarakteren fra VG2 (avsluttende fag).

 

Men i tillegg finner vi mediakarakterer, naturfag og matte i fra førsteåret der som resulterer i at det blir 25 karakterer totalt. Med dette øker snittet mitt fra 3,9 til 4,04. Skal virkelig karakterene fra førsteåret være med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Har gått Medier og Kommunikasjon i tre år, og fikk i går vitnemålet i posten. Jeg var klar over at det var 19 karakterer, altså alle karakterene i fra VG3, + mediakarakterer, engelsk og sammfunsfagkarakteren fra VG2 (avsluttende fag).

 

Men i tillegg finner vi mediakarakterer, naturfag og matte i fra førsteåret der som resulterer i at det blir 25 karakterer totalt. Med dette øker snittet mitt fra 3,9 til 4,04. Skal virkelig karakterene fra førsteåret være med?

Alle avgangsfag fra hele vgs skal vel være med?

Lenke til kommentar

 

67 på en eksamen i Storbritannia betyr ikke at 67% av svarene var riktige. :)

 

Selv ikke i en matteeksamen (der man bare skriver svaret og ingen utregnign) eller multiple choice eksamen?

 

 

Det er nok "lettere" å få 100% på en matteeksamen, ja, men da skal du være et geni hvor du for eksampel kanskje har brukt en fremgangsmåte som ikke er undervist eller svarer på alt helt riktig. Multiple choice-eksamen har jeg aldri hatt, så kan ikke si noe om det. Det pleier å være forbeholdt facerollstudier uansett... :whistle:

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

 

Hmm... Har gått Medier og Kommunikasjon i tre år, og fikk i går vitnemålet i posten. Jeg var klar over at det var 19 karakterer, altså alle karakterene i fra VG3, + mediakarakterer, engelsk og sammfunsfagkarakteren fra VG2 (avsluttende fag).

 

Men i tillegg finner vi mediakarakterer, naturfag og matte i fra førsteåret der som resulterer i at det blir 25 karakterer totalt. Med dette øker snittet mitt fra 3,9 til 4,04. Skal virkelig karakterene fra førsteåret være med?

Alle avgangsfag fra hele vgs skal vel være med?

 

 

Det jeg tenkte og. Men hadde matematikk 2P og naturfag i tredjeåret, så hvorfor er da naturfag og matematikk 1P karakteren fra førsteåret med?

Lenke til kommentar

Alle avgangsfag fra hele vgs skal vel være med?

Det jeg tenkte og. Men hadde matematikk 2P og naturfag i tredjeåret, så hvorfor er da naturfag og matematikk 1P karakteren fra førsteåret med?

1P er et avsluttende fag. Det vil si at karakteren du får i faget kommer på vitnemålet. Det samme gjør 2P-karakteren. 1P og 2P er to forskjellige fag, og begge kommer derfor på vitnemålet.

 

Du får bare en karakter i naturfag NAT1002 (Vg1 naturfag) så sant du ikke har vært oppe til muntlig-praktisk eksamen. Grunnen til at du har to karakterer i naturfag, er mest sannsynlig fordi du har tatt påbygg til generell studiekompetanse i Vg3. Da har du tatt faget naturfag (NAT1003), og siden det i teorien er et annet fag, får du en naturfagkarakter til.

 

Fagkoder i naturfag.

 

Edit: Linken.

Endret av Havardu
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...