Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fortjente jeg en 4er i Engelsk Eksamen? Burde jeg klage?


Anbefalte innlegg

Ah... sikkert det som trakk meg ned da. :hm: Men var litt stresset på slutten der, og fikk ikke tid til det, men trodde det skulle være nok. Likevel, er kildene en såpass stor kriterie til at det trekker ned så mye?

Det vi har lært er at mangel på komplette kilder kan trekke ned en hel karakter.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke tatt en veldig nær kikk på teksten din, men kan skrive førsteinntrykket mitt. Nå snakker jeg om andre del av oppgaven din. Er lærerstudent, så det er bare morsomt med elevtekster, så takk for øvelsen.

Du mangler helt og holdent komposisjon. Først så snakker du om en demonstrasjon. Deretter skoleprestasjoner. Globalisering. Klær (dette tar omtrent 1/4 av teksten din). Ja, jeg ser relevansen din - men det er så vagt. Det er ingen rød tråd å følge. For å være litt mer konkret. Du kaster inn faktatall med skoleundervisning. Men hva bruker du det egentlig til? Ingen verdens ting. Du går videre til å snakke om foreldre som er strenge. Slik går no dagan' gjennom hele teksten din, egentlig. Når du ikke har en komposisjon, blir det umulig å få til en god konklusjon. Konklusjonen skal oppsummere det du har resonnert deg frem til igjennom teksten.

Du har også skrevet alt for lite. 3 sider på en eksamen? Joda, det er sant at mange sider er ikke lik god karakter. Men når det er alt for lite tekst i forhold til hva oppgaven egentlig burde gi, så er det klart at dette trekker ned. Man kan jo tross alt egentlig skrive en bachelor-oppgave om oppgaven din.

Det store plusset med teksten din er helt klart språket, og det er egentlig det som redder karakteren din. Men når man er på ditt skolenivå, så forventes det også at du skal lage gode tekster med godt innhold.

Kort sagt: Du har slengt inn tekst og faktasetninger uten å tenke på sammenheng og komposisjon. Alt for lite tekst. Språket redder deg. Dette kan virke som ren slakt, men ikke ta det sånn. Jeg tror du har godt av å høre hva du kan gjøre for å forbedre deg. Din karakter er tross alt 4, som tilsier dette: "karakteren 4 uttrykkjer at eleven har god kompetanse i faget". Etter min mening tilsier ikke oppgaven din noe mer enn denne karakteren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...