Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fordypning på BI (Høst 2014)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sitter å lurer på hvilket fag jeg skal velge i fordypning. Har klart å komme meg frem til to fag utifra interesser og prestasjon i relevante fag de to første årene.

 

Fagene det står mellom er Økonomi og investeringsanalyse, og Anvendt Makroøkonomi.

 

Noen som vil dele tanker om dette? Noen som har hatt ett av disse fagene tidligere? Hvordan er kursene lagt opp? Hvordan foregår selve oppgaven på våren (oppgave fra skolen, eller reel problemstilling fra en bedrift)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker selv å velge anvendt makro. Har noen hatt det faget? Og hvor vanskelig er spesialiseringen i regnskap? Er litt redd for at jeg kanskje kan komme til å slite i det faget. Vurderer sterkt å velge international business da engelsk er mitt sterke side.

 

Hvilket valgfag bør man ta om man vil ha master i økonomi og ledelse?

Lenke til kommentar

For meg er valget ganske enkelt, Økonomi og investeringsanalyse. Dette er nok den tyngste fordypningen du kan ta(i hvertfall det jeg har hørt), men du sitter igjen med utrulig mye, og har en fordel om du tenker master i økonomi. Om du ser i "tråden for bi studenter" side 135-136 så har jeg sport og diskutert angående denne fordypningen.

 

Vet ikke så mye om anvendt makro, men har hørt at du må like Økonometri, siden du bruker veldig mange modeller fra dette faget.

Endret av Direct
Lenke til kommentar

Jeg skal ta økonomistyring og investeringsanalyse. Grunnen er rett og slett at jeg kun kan velge mellom det, HR og prosjektledelse. Ettersom jeg er tallinteressert er det ingen tvil om at det blir den spesialiseringen.

 

Vi(gruppa) har også vurdert dette, men redd vi kommer til å slite. Kikka på forkunnskaper, og i Anvendt Makro står det Statistikk, Økonometri og Mikro. I de fagene er karakterene mine henholdsvis A, A og B. I investeringsanalyse står det matte, finans 1, finans 2, Regnskapsanalyse og virksomhetsstyring. Der har B, B, C, D. Legger dere noe vekt på dette? Tenker kanskje at det er noe man bør ta med i beregning. Bøk fagene sitter lenger inne hos meg enn feks Statistikk og Økonometri.

Lenke til kommentar

Vi(gruppa) har også vurdert dette, men redd vi kommer til å slite. Kikka på forkunnskaper, og i Anvendt Makro står det Statistikk, Økonometri og Mikro. I de fagene er karakterene mine henholdsvis A, A og B. I investeringsanalyse står det matte, finans 1, finans 2, Regnskapsanalyse og virksomhetsstyring. Der har B, B, C, D. Legger dere noe vekt på dette? Tenker kanskje at det er noe man bør ta med i beregning. Bøk fagene sitter lenger inne hos meg enn feks Statistikk og Økonometri.

Jeg ville lagt vekt på det hadde jeg vært deg. For min del så er det nok ganske likt karaktermessig mellom de to fordypningene. Jeg hadde nok valgt anvendt makro hadde de hatt den fordypningen i Stavanger(nettopp fordi statistikk og økonometri er mine 2 favorittfag på BI).
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hva med spesialisering i regnskap? det er nesten garrantert job

 

Hvordan velger man spesialisering i regnskap? I forhold til fordypningene vi kan velge mellom er ikke regnskap en av dem.

 

Og er det noen som vet om et fordypning utgår dersom man har strøket i et fag som er et av forkunnskapene man trenger? jeg vurderer HRM, men det krever ORG i forkunnskaper, har jeg da ingen sjangs til å kunne velge dette?

Lenke til kommentar

 

Hva med spesialisering i regnskap? det er nesten garrantert job

 

Hvordan velger man spesialisering i regnskap? I forhold til fordypningene vi kan velge mellom er ikke regnskap en av dem.

 

Og er det noen som vet om et fordypning utgår dersom man har strøket i et fag som er et av forkunnskapene man trenger? jeg vurderer HRM, men det krever ORG i forkunnskaper, har jeg da ingen sjangs til å kunne velge dette?

 

 

Kan svare på det første; Tror du må bytte linje for å få tatt spesialisering i regnskap. Da er det andre programfag enn på bachelor i ØkAd. Hvertfall slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Noen som har hatt eller vet hvordan fordypningen Bedriftsutvikling for SMB er? Er det vanskelig, og hva gjør man i det faget? Er det arbeidskrav eller innleveringer underveis, og hvordan er undervisningen lagt opp? Er det bare forelesning i auditorium, eller er det mer gruppearbeid og slike ting?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...