Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i tennene når jeg tygger


jodaneida

Anbefalte innlegg

Andre som har opplevd at de plutselig kan få vondt i tennene når de tygger? er noe som plutselig kan komme hos meg, spesielt hvis jeg nettopp har sove.

 

Har vært hos tannlegen men både han og en annen tannlege kunne ikke finne noe galt. Hadde ingen hull og tennene va ellers i ganske bra stand. Alikevel er det ubehagelig til tider.. så noen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kanskje hatt noe lignende. For meg hjelper det å skylle med fluorskyll etter hver tannpuss. Bruker den derre du får på apoteket.

 

En gang hadde jeg sprekk i en amalgamfylling som tannlegen ikke oppdaget med en gang. Men da var det kun den ene tanna jeg hadde vondt i.

 

Hva slags fylling er det?

 

Jeg har vondt bakerst i jekslene, både oppe og nede..

Lenke til kommentar

Sa tannlegen noe om tannkjøttet? Eller kanskje du f.eks. "presser sammen" tennene av en eller annen grunn mens du sover, og blir litt øm?

 

Han spurte om jeg gnisset tennene, men jeg føler ikke jeg har gjort det. Det at man kan få vondt av å presse tennene sammen kan gi mening, men jeg fikk det i dag og bare ved å ligge på sofaen (sov ikke), så jeg vet ikke om jeg kanskje gjør det ubevisst?

Lenke til kommentar

Er det samme følelsen som om du spiser en stor tyggegummi over lengre tid? I så fall er det at du gnisser / biter sammen hardt. Dette er det mange som gjør uten å tenke på det.

 

Hmm, har du hatt tannregulering før? det er lik den følelsen du får når du skal tygge rett etter du har strammet strengene, bare ikke fullt så vondt.

Lenke til kommentar

 

Er det samme følelsen som om du spiser en stor tyggegummi over lengre tid? I så fall er det at du gnisser / biter sammen hardt. Dette er det mange som gjør uten å tenke på det.

 

Hmm, har du hatt tannregulering før? det er lik den følelsen du får når du skal tygge rett etter du har strammet strengene, bare ikke fullt så vondt.

 

Det er nokså sikkert at dette skuldast at du bit for hardt, umedvite. Prøv med ei bittskinne; mange blir hjelpte med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...