Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Folk glor på meg!


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei. Har lagt merke til (veldig lenge) at folk har en tedens for å glo på meg. Dette er veldig fustrerende for jeg vet ikke hvorfor. Det gjør at jeg blir skikkelig utilpass. Hva er galt med meg?! Edit: er forresten jente, 18 år.

 

For å gi noen eksempler:

- Når jeg jogger pleier enkelte folk å stirre på meg når jeg jogger forbi. I dag feks var det en fyr som stakk hodet sitt ut av vinduet for å se på meg (!).

 

- I timene pleier enkelte å glo på meg, både jenter og gutter. I tillegg har jeg erfart at noen lærere pleier å se på meg under prøver og i timene.

 

- Når jeg ellers går/shopper osv. pleier folk å glo.

 

Hvorfor er det slik? Har fått litt noia når folk ser på meg nå, hehe, men det er så frusterende, hvorfor ?!



Anonymous poster hash: 09406...f68
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Vanskelig å dømme selv hvordan jeg ser ut. Har jo fått en del komplementer, så anser ikke meg selv som spesielt stygg. Ikke stygg nok til å bli beglodd på i alle fall.

 

Tror ikke jeg har en spesielt rar gange, i hvertfall ikke unormal. Vet ikke hva det er. Går ikke spesielt "slutty" og bruker heller ikke for mye sminke. Synes det spesielt er irriterende når folk jeg deler klasser med (som fysikk eller kjemi) glor når vi holder på med oppgaver. Så ser jeg opp, de ser ned, jeg ser ned, og de ser opp. Føler meg skikkelig ukomfortabel. Drar litt i håret, ser meg i speilet, ser om jeg har smekken åpen eller om klærne ligger feil.. Kan jo ikke spørre dem heller..

 

Vet ikke hvordan jeg kan få slutt på dette. Det er vel kanskje ikke en sak å få en ende på,, men lurer så sterkt på hvorfor.

 

-TS



Anonymous poster hash: 09406...f68
Lenke til kommentar

 

Takk for svar. Vanskelig å dømme selv hvordan jeg ser ut. Har jo fått en del komplementer, så anser ikke meg selv som spesielt stygg. Ikke stygg nok til å bli beglodd på i alle fall.

 

Tror ikke jeg har en spesielt rar gange, i hvertfall ikke unormal. Vet ikke hva det er. Går ikke spesielt "slutty" og bruker heller ikke for mye sminke. Synes det spesielt er irriterende når folk jeg deler klasser med (som fysikk eller kjemi) glor når vi holder på med oppgaver. Så ser jeg opp, de ser ned, jeg ser ned, og de ser opp. Føler meg skikkelig ukomfortabel. Drar litt i håret, ser meg i speilet, ser om jeg har smekken åpen eller om klærne ligger feil.. Kan jo ikke spørre dem heller..

 

Vet ikke hvordan jeg kan få slutt på dette. Det er vel kanskje ikke en sak å få en ende på,, men lurer så sterkt på hvorfor.

 

-TS

 

Anonymous poster hash: 09406...f68

 

Kan hende noen glor, men tviler på at det er så ille.. Når du ser på en person kan denne personen oppfatte som om du ''glor'' og glor tilbake. Eller glor de bevisst? f.eks. smiler når de glaner?

Lenke til kommentar

Å oppleve at andre ser på eller legger spesielt merke til en kan ett av flere tegn på at en sliter psykisk. Det kalles 'selvhenføring' og er i seg selv ikke alvorlig, og det regnes som et mildt symptom. Som regel går det over av seg selv.

 

Hvis en føler seg snakket om, pekt på eller ledd av regnes det som mer bekymringsfulle symptomer og kan være en del av en psykisk sykdom. Da vil en oftest finne andre psykiske symptom i tillegg. De vanligste er angst og nedstemthet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Takk for svar. Vanskelig å dømme selv hvordan jeg ser ut. Har jo fått en del komplementer, så anser ikke meg selv som spesielt stygg. Ikke stygg nok til å bli beglodd på i alle fall.

 

Tror ikke jeg har en spesielt rar gange, i hvertfall ikke unormal. Vet ikke hva det er. Går ikke spesielt "slutty" og bruker heller ikke for mye sminke. Synes det spesielt er irriterende når folk jeg deler klasser med (som fysikk eller kjemi) glor når vi holder på med oppgaver. Så ser jeg opp, de ser ned, jeg ser ned, og de ser opp. Føler meg skikkelig ukomfortabel. Drar litt i håret, ser meg i speilet, ser om jeg har smekken åpen eller om klærne ligger feil.. Kan jo ikke spørre dem heller..

 

Vet ikke hvordan jeg kan få slutt på dette. Det er vel kanskje ikke en sak å få en ende på,, men lurer så sterkt på hvorfor.

 

-TS

 

Anonymous poster hash: 09406...f68

 

Kan hende noen glor, men tviler på at det er så ille.. Når du ser på en person kan denne personen oppfatte som om du ''glor'' og glor tilbake. Eller glor de bevisst? f.eks. smiler når de glaner?

 

Må faktisk påstå at det er litt ille. Det er vel litt sånn at når jeg treffer blikket deres ser de vekk, men så ser dem opp igjen. Noen kan vel kanskje presse frem et smil.

 

Anonymous poster hash: 09406...f68

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Du er digg, om du vil at menn skal slutte å glo må du bli stygg. Det er så lett. Jeg kan love deg at når en digg jente går forbi er det ren reaksjon å se på henne. Uansett så burde du heller være glad for at folk gidder å se på deg.

Lenke til kommentar

 

Har du squat-ass?

Ja, jo, har vel det. Trener en del, så ja. Hva hadde dette med saken å gjøre?

 

Anonymous poster hash: 09406...f68

 

Jeg vet ikke hva som er verst, enten at du har laget et meningsløst trolleemne om hvorfor folk glor på deg, eller om du bare er for dum til å forstå barneskolelogikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...