Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vennen til vennen min røyker hasj?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 19, og er har en kompis på 17.

Jeg bor utenfor byen, og har vokst opp under kategorien "streng oppdragelse". Har aldri røykt, snust og aldri drukket meg full. Har smakt på alkohol noen få ganger, men det er det eneste..

 

17åringen er en "ny venn", som bor midt i byen. Han er liksom med i de "tøffeste" miljøene i sentrum. Jeg skulle hente han fra en fest, og der står det noen karer (16år?) å røyker hasj. De andre på festen tror det er røyk (sigar?), så ca alle tar seg en prøve-røyk. Senere viser det seg at denne røyken var hasj.

Er ikke det med hasj ganske alvorlig?

 

Jeg vet akkurat hvem det er som har hasj med seg, vet hvor han bor og alt det der, men kjenner han ikke. Jeg hater han på vegne av vennen min. Jeg vil liksom ikke at vennen min skal komme i "trøbbel" på noen måte.

 

Hva gjør jeg? "Anonymt" tips til politiet?



Anonymous poster hash: c527e...480
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er ikke det med hasj ganske alvorlig?

 

Alvorlig på hvilken måte? Det er ulovlig. I følge forskning er det mindre skadelig enn alkohol, men det betyr ikke at det er skadefritt.

 

 

Hva gjør jeg? "Anonymt" tips til politiet?

 

Dette er nok det dummeste du kan gjøre. Det vil ikke forandre noe og skaper bare problemer. Snakk heller om det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Er ikke det med hasj ganske alvorlig?

 

Anonymous poster hash: c527e...480

 

Nei hasj er ikke alvorlig. Hadde vi derimot snakket om alkohol ville det vært alvorlig. De fleste tåler hasj godt, det kan man ikke si om alkohol. Men hasj er et rusmiddel og bør som alt annet ikke misbrukes. En liten joint på kvelden inntil en film er bare positivt. Men starter man dagen med en rev, da bør man være obs.

Lenke til kommentar

 

anonymt tips til politiet høres ut som et bra alternativ.

 

tlf 02800 hvis du vil ringe

 

https://www.politi.no/tjenester/tips_politiet/ hvis du vil sende dem en melding via pc... bruk det nederste alternativet.

Det og oppfordre til tysting er langt skadeligere en noen rusmidler. Heldigvis er straffen for tysting beinhard i de riktige miljøene.

 

Det virker ikke som om ts er, eller har noen som helst slags lyst ti lå bli en del av et slikt beskrevet miljø.

Tips politiet!

Lenke til kommentar

 

 

anonymt tips til politiet høres ut som et bra alternativ.

 

tlf 02800 hvis du vil ringe

 

https://www.politi.no/tjenester/tips_politiet/ hvis du vil sende dem en melding via pc... bruk det nederste alternativet.

Det og oppfordre til tysting er langt skadeligere en noen rusmidler. Heldigvis er straffen for tysting beinhard i de riktige miljøene.

 

Det virker ikke som om ts er, eller har noen som helst slags lyst ti lå bli en del av et slikt beskrevet miljø.

Tips politiet!

 

Hva slags miljø tenker du på? De fleste som røyker hasj er helt vanlige mennesker med familie og barn. Slik som de flest som drikker alkohol. Eller tror du på skremselspropagandaen som staten har spydd ut de siste 40 årene som alle egentlig vet er tøv? Du forstår at staten forsøker seg på en oppdragelse rolle, der formynderi og skremsler er deres metodikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

anonymt tips til politiet høres ut som et bra alternativ.

 

tlf 02800 hvis du vil ringe

 

https://www.politi.no/tjenester/tips_politiet/ hvis du vil sende dem en melding via pc... bruk det nederste alternativet.

Det og oppfordre til tysting er langt skadeligere en noen rusmidler. Heldigvis er straffen for tysting beinhard i de riktige miljøene.

 

Det virker ikke som om ts er, eller har noen som helst slags lyst ti lå bli en del av et slikt beskrevet miljø.

Tips politiet!

 

Hva slags miljø tenker du på? De fleste som røyker hasj er helt vanlige mennesker med familie og barn. Slik som de flest som drikker alkohol. Eller tror du på skremselspropagandaen som staten har spydd ut de siste 40 årene som alle egentlig vet er tøv? Du forstår at staten forsøker seg på en oppdragelse rolle, der formynderi og skremsler er deres metodikk.

 

Å neida, jeg har tilgode å oppleve en situasjon hvor det har blitt røkt hasj og vold har forekommet.

I forbindelse med alkohol derimot....

 

Men å anbefale noen å ikke anmelde noe er bare patetisk.

Hvorfor skal ts IKKE anmelde noe?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Men å anbefale noen å ikke anmelde noe er bare patetisk.

Hvorfor skal ts IKKE anmelde noe?

 

Man anmelder aldri uskyldige mennesker. Selv om staten har bestemt at hasj er ulovlig så er det kun bygd på moralisme og slikt tøv bør man reise seg i mot. Så har man hva slags konsekvenser man utsetter seg selv for, om det blir kjent hvem som tystet. Heldigvis straffes tystere hardt, for tysting på slikt er noe man på ingen måte gjør. Er man bekymret for en venn, ja da snakker man med personen. Ønsker personen og fortsette, ja da aksepterer man det og trekker seg selv unna. Men man drar ikke flere med seg. Da fortjener man og henge opp ned i kjetting en dag eller to.

Lenke til kommentar

de er uansett mindreårige... et smekk over knokene fra pelle-politi gjør ikke annet enn godt.

Vi snakker ikke om smekk. Vi snakker om ødelagte liv. Cannabis blir i dag legalisert i store deler av verden. Snart er det kun i Norge man straffer for bruk. Blir man tatt i dag for bruk, kan livet bli ødelagt av noe så uskyldig som å røyke seg en joint. Er det slik vi ønsker det? Er det ikke snart på tide og forstå at forbudet skader mer en rusmidlet?

Lenke til kommentar

Jeg hater han på vegne av vennen min. Jeg vil liksom ikke at vennen min skal komme i "trøbbel" på noen måte.

 

Hva gjør jeg? "Anonymt" tips til politiet?

Hater han fordi? Smakte du på alkohol før du var 18? Skulle noen hate deg for det og meldt deg til politiet?

 

Hasj er ulovlig, men mindre farlig enn alkohol - samt alkohol medfører mer farlige situasjoner pga rusen. (slosskamper osv)

Hvorfor da staten velger å gjøre hasj forbudt, mens alkohol er lov ... det er kjerringa mot strømmen opplegg.

 

La nå folk få gjøre som de vil, så lenge de ikke skader andre. La de passe på seg selv, du er ikke deres far/mor og andre er ikke dine foreldre

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Men å anbefale noen å ikke anmelde noe er bare patetisk.

Hvorfor skal ts IKKE anmelde noe?

 

Man anmelder aldri uskyldige mennesker. Selv om staten har bestemt at hasj er ulovlig så er det kun bygd på moralisme og slikt tøv bør man reise seg i mot. Så har man hva slags konsekvenser man utsetter seg selv for, om det blir kjent hvem som tystet. Heldigvis straffes tystere hardt, for tysting på slikt er noe man på ingen måte gjør. Er man bekymret for en venn, ja da snakker man med personen. Ønsker personen og fortsette, ja da aksepterer man det og trekker seg selv unna. Men man drar ikke flere med seg. Da fortjener man og henge opp ned i kjetting en dag eller to.

 

Så din holdning til noe som per dags dato er ulovlig er at om noen melder fra så fortjener de frihetsbrøvelse med tortur som følge?

 

Ha et fint liv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men å anbefale noen å ikke anmelde noe er bare patetisk.

Hvorfor skal ts IKKE anmelde noe?

Fordi det er bortkastet ressurser. Skal man anmelde en 15 åring som drikker også?

 

Jeg er enig i at man skal anmelde ting, men å anmelde bagateller er patetisk - get a life - sier jeg bare.

 

Om han vil amelde det så skal ingen stoppe ham.

Hvor vanskelig er det forstå?

 

Folk som har den holdningen at de som "tyster" skal "tas" er lette å handtere, er bare å minne de på at de er bare 14 år...

Lenke til kommentar

Om han vil amelde det så skal ingen stoppe ham.

Hvor vanskelig er det forstå?

"Anbefale å ikke anmelde er patetisk" var det jeg svarte på. Det som er patetisk er å kaste bort ressurser på bagateller. Ting som hasj røyking skader ingen - kun den som tar det, på lik linje med alkohol (hvis man ikke blir voldelig i fylla) - Derfor skal man IKKE anmelde det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...