Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sønnen min slår og nekter å høre


Gjest Fortvilet mor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det høres ikke ut som trådstarter er konsekvent nok og tar straffingen med nøl. Send ham opp et rom der det ikke er noe å gjøre og la han bli der en stund (10 minutter). Så kan du slippe han ut om han lover å skjerpe seg.

 

Ser at noen synes ideen om politiet var dårlig. Ideen er ikke så veldig dårlig, om du bare tar det ned på et lavere nivå og bruker det som en liksom-trussel, slik som en annen her i tråden fikk oppleve. Alle barn i den alderen er redde for å komme i fengsel, og om du sier en liten, hvit løgn så vil han trolig forbedre seg litt. :)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri slått moren min og hun er den SISTE personen jeg ville slått! Og ho var også alenemor! Uakseptabel oppførsel rett og slett

 

Ja, dette løste jo alt..

 

Trådstarter: jeg tror vi trenger mye mer informasjon enn enkeltepisoder for å kunne gi noen skikkelige råd. Hvordan er en typisk dag? Hvor mye får poden sitte på PC/foran TV? Hvor mye er du hjemme, hva gjør han på fritiden, hva spiser han, når sover han?

 

Uansett finnes det vel kanskje noen hjelpeapparater? Barnepsykolog etc.

Endret av mrhenrik
Lenke til kommentar

Jeg hadde kontaktet politiet. At politiet kommer på døra blir til å gi han en liten oppvekker. Jeg tror ikke dette vil få noen nevneverdige konsekvenser mtp. rulleblad.

 

Ungen kan ikke bli dømt og politiet har helt andre prioriteringer og en helt annen jobb enn å "skremme" barn. Har faktisk aldri i hele mitt liv hørt om noen som har fått politiet hjem til seg fordi en elleveåring er vrang i blant.

 

Det har faktisk skjedd opp til flere ganger rundt om i Norge at politiet har blitt kontaktet fordi ett barn har oppført seg voldelig. Å kalle en 11åring "små barn" blir helt feil, fordi de har passert det som i teorien er barn, og begynner å gå mot ungdom. Politiet rykker ut hvis foreldrene føler seg truet eller hvis foreldrene klarer å overbevise politiet om at guttungen kan være en skade for seg selv eller andre i et av sine raseri anfall.

 

Gi han litt juling.

 

I second that motion :p

 

Nei serriøst, det løser vel ingenting, men jeg tror (stygt sagt) jeg kansje hadde gjort det selv :p Men så er jeg også bare 18 år og ikke veldig klar for snørrunger som ikke har respekt hjemme i huset hele døgnet heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...