Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

For oss som vil ha 5 på nynorskeksamen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har eg endelig blitt ferdig med to eksamenar. Men det er den eg skal ha imorgo som eg gruar meg til. Som dykk sikkert sjer er eg ikke særleg god i nynorsk! Eg er jo trønder! Bokmål er nok fremmadspråk for meg!

Sida meninga her er å rette kvarandre opp for at vi skal bli betre rusta til imorgo skal eg forsøke å rette dine feil :)

 

Feil........Riktig

Endelig.....Endeleg

Sjer........Kan sjå

Ikke........IKKJE(obs) :p

Endret av Flaav
Lenke til kommentar

Videregående skoler går vel ikke under kommunesektoren?

Om du las linken eg posta, kan du sjå at det også er vidaregåande skular som går ut i streik

 

Mulig jeg er blind idag, men hvor i artikkelen står det noe om videregående skoler?

 

Vel, det er ein ganske stor oversikt over skular som går ut i streik, er det ikkje?

 

Her: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7138870

Lenke til kommentar

Når jeg gikk påbygging så skrev jeg gang på gang nynorsktekster med maks 3-4 skrivefeil og jeg fikk ALDRI noe mer enn en 4er. 5 kunne jeg bare glemme. På eksamen så var oppgaven helt retarda så jeg fikk 3 siden det var umulig å skrive noe vettugt.

 

Skrivefeil på vanlig bokmålskriving tror jeg nesten ikke lærerene mine brydde seg noe om, selv om jeg fikk 5 til slutt som jeg syntes var helt korrekt.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...