Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Svulst på hjernen ?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er årsaken til at du tror at du har en svulst på hjernen?

Har selv vært operert for en ondartet hjernesvulst i 2010 og hos meg var det ikke så mange symptomer i forkant :

 

*Noe stamming innimellom når jeg pratet.

*Gradvis kvalmere om morgenen etter frokost.

*Migrene som kom og gikk.

 

Det finnes dog mange forskjellige symptomer, helt avhengig av hvor svulsten sitter , tatt fra NHI:

 

  • Nyoppstått hodepine, særlig når du våkner. Men langt fra alle har hodepine.
  • Kramper, epileptiske anfall
  • Uforklarlig kvalme og brekninger
  • Synsforstyrrelser i form av sløret syn, dobbeltsyn, tap av syn ut mot sidene
  • Gradvis tap av følelse eller bevegelse i en arm eller et bein
  • Balanseproblemer
  • Talevansker
  • Trøtthet
  • Tiltagende forvirring
  • Endringer i personlighet eller atferd
  • Hørselsproblemer
  • Hormonelle forstyrrelser

Uansett som allerede påpekt i tråden bør du prate med fastlegen din og forklare ham hvorfor du tror du kan ha noe som behøver en MR / CT undersøkelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mener jeg leste på Lommelegen at 1 av 30000 av folk som har mistanke om hjernesvulst faktisk viser seg å ha det.

Det er ganske lite. :0

 

Jeg har mistanke om dette selv, eller, jeg håper at jeg har svulst eller noe, fordi jeg mikser ord og klarer ikke alltid å forme setninger. Det er vanskelig å uttrykke seg og tenke skikkelig. Føler meg som den retarden.

 

Den ene gangen reiste jeg med noen folk og etterpå glemte jeg at han ene skulle bli med og sa hade, og han bare: WTF? Jeg skal jo vær med... Var veldig flaut å glemme noe sånt når jeg hadde reist med folka i mange timer.

 

Andre gangen tok jeg helt feil av almennkunnskap som jeg egentlig visste. "Hva faen sa jeg nå, er du helt idiot?!"

 

Som oftest fungerer jeg helt flott, har god hukommelse og er greit kognitivt kapabel. Men føler alltid det er vanskelig å snakke/uttrykke seg. Det går "ok" så lenge jeg spiser mye næring. Anonymous poster hash: b4faa...822

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...