Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gutt og Bulimi..


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo selvsagt bare du som kan stoppe deg fra å fremkalle oppkast, men det kan være smart med profesjonell hjelp til å klare dette. Da må du gå til fastlegen først.

 

Det er veldig skadelig problem, mer enn mange kanskje tror. Oppkast ødelegger elektrolyttbalansen og kan være farlig for hjertet...

 

Du kan også få sår i spiserøret. Det kan det hende man må bruke medisiner mot, og det kan faktisk øke sjansen for kreft.

 

Nei... ikke bra det der ass. Oppfordrer deg til å søke hjelp. Antageligvis er det lettere å gjøre noe med jo kortere du har vært sånn.

Lenke til kommentar

Har begynt å spy opp maten etter at jeg har spist.

 

Noen som har forslag til hvordan jeg stopper med det? Det ligger i huet og jeg klarer ikke slutte med det :/

 

Dette er gjerne et symptom på et underliggende problem. Det er relativt enkelt å bli kvitt symptomet (bulimien), det gjøres best ved å endre tankemønstre med kognitiv terapi. På lengre sikt bør du også gripe tak i det underliggende problemet, ellers vil det dukke opp i nye forkledninger og skape andre vansker i livet ditt.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...