Gå til innhold

Hva er sidevekslingsfil?


kilik

Anbefalte innlegg

Hva er engentlig sidevekslingsfil for noe? Eneste jeg vet er at det har noe med RAM å gjøre. Windows varsler meg ofte om at den må øke denne, spesielt hvis jeg har mange programmer oppe. I oppgavebehandling ser jeg den nå ligger på rundt 400-450 MB. Jeg har 384 MB RAM i maskinen.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller kladdepapir når hodet er fult.

 

Når operativsystemet trenger mer minne, flytter det noe av innholdet i minnet ut til denne filen. Og når operativsystemet trenger noe fra dette "minnet" hentes det inn igjen. For å få plass til dette igjen må kanskje noe annet legges ut på filen. Da skjønnet du sikkert at dette kan bli en ond sirkel, og resultatet blir en treg maskin. Tiden det tar og hente noe fra disk er mange ganger lengre en tiden det tar å hente det fra RAM.

 

:cool:

Lenke til kommentar
johnnysorensen Skrevet 11/02/2005 : 16:36

  Eller kladdepapir når hodet er fult.

 

Når operativsystemet trenger mer minne, flytter det noe av innholdet i minnet ut til denne filen. Og når operativsystemet trenger noe fra dette "minnet" hentes det inn igjen. For å få plass til dette igjen må kanskje noe annet legges ut på filen. Da skjønnet du sikkert at dette kan bli en ond sirkel, og resultatet blir en treg maskin. Tiden det tar og hente noe fra disk er mange ganger lengre en tiden det tar å hente det fra RAM.

 

Betyr det at du med mer RAM får en raskere maskin og kansje slipper kipe krasj.

Info til ... :whistle: Det er kjedelig det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...