Gå til innhold

Sigma pusser opp optikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen som vet om Sigma 105/2,8 EX DG OS HSM Macro kommer til å bli oppdatert og når?

 

Det ser ut som Sigma går gjennom hele objektivserien sin og oppgraderer til ny standard så det kommer nok, men når er det vanskelig å si noe om. Dette objektivet ble lansert for knappe tre år siden, og får gode kritikker så det er neppe øverst på prioriteringslisten (og det var en gjetning).

Endret av se#
Lenke til kommentar

 

 

noen som vet om Sigma 105/2,8 EX DG OS HSM Macro kommer til å bli oppdatert og når?

Det ser ut som Sigma går gjennom hele objektivserien sin og oppgraderer til ny standard så det kommer nok, men når er det vanskelig å si noe om. Dette objektivet ble lansert for knappe tre år siden, og får gode kritikker så det er neppe øverst på prioriteringslisten (og det var en gjetning).

takk for svar, spurte bare siden eg nettopp har kjøpt den, men på tilbud for 3000 kr da :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

Kan se ut som planen til Sigma er å få alle objektivene inndelt i noe som ikke gir mening på sikt.

Å? Det ser virkelig ikke jeg.

 

Jeg ser kun merkevarebygging på høyt plan. Men alle er forskjellige og noen vil alltid ha litt sære meninger...

 

Så jeg har sære meninger og du ser merkevarebygging ?

 

Hvor hører da følgende objektiver inn under, og som bonus spørsmål hvorfor ?

 

10-20mm

50mm

70-200mm

105mm Macro

 

Kjenner det kribler av spenning på svaret.

Lenke til kommentar

 

 

Kan se ut som planen til Sigma er å få alle objektivene inndelt i noe som ikke gir mening på sikt.

Å? Det ser virkelig ikke jeg.

 

Jeg ser kun merkevarebygging på høyt plan. Men alle er forskjellige og noen vil alltid ha litt sære meninger...

 

Så jeg har sære meninger og du ser merkevarebygging ?

 

Hvor hører da følgende objektiver inn under, og som bonus spørsmål hvorfor ?

 

10-20mm

50mm

70-200mm

105mm Macro

 

Kjenner det kribler av spenning på svaret.

 

Stakkars meg som må være så totalt tett under topplokket. Jeg forstår virkelig ikke problemet!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Stakkars meg som må være så totalt tett under topplokket. Jeg forstår virkelig ikke problemet!

 

Problemet er ikke at Sigma oppdaterer, men at de har valgt en kategorisering som ikke gir mening, i hvert fall ikke for alle objektiver (hvis jeg har forstått problemet da).

Lenke til kommentar

 

 

Kan se ut som planen til Sigma er å få alle objektivene inndelt i noe som ikke gir mening på sikt.

Å? Det ser virkelig ikke jeg.

 

Jeg ser kun merkevarebygging på høyt plan. Men alle er forskjellige og noen vil alltid ha litt sære meninger...

 

Så jeg har sære meninger og du ser merkevarebygging ?

 

Hvor hører da følgende objektiver inn under, og som bonus spørsmål hvorfor ?

 

10-20mm

50mm

70-200mm

105mm Macro

 

Kjenner det kribler av spenning på svaret.

 

 

Art, art, sport, art.

 

I og med at de som oftest vil bli brukt til hhv. landskap, portrett, sport/portrett og macro/portrett. Som oftest. Ikke alltid.

Lenke til kommentar

Enig i de 3 siste Psycolube, men 10-20 havner nok i Contemperary..

Art er beregnet for toppoptikken, med god lysstyrke og meget god bildekvalitet (imo), og den rimeligere "forbrukeroptikken", som ofte ikke har høy lysstyrke havner i Cont. (f.eks 17-70 og tror jeg, 10-20) - Så har du de raske typiske sportsobjektivene i Sport (selvsagt)

Endret av Thor Håkonsen
Lenke til kommentar

Nå har ikke 10-20mm blitt relansert med ny innmat og betegnelse, men jeg tviler på at det får C-stempel selv om det er blender f3.5 eller f4-5.6.

 

Det er ikke nødvendigvis et objektiv som er så interessant for den jevne forbruker. Contemporary er heller en kategori for rimelige alt-i-ett-brennvidder med liten blender, type 17-70mm og 18-200mm.

 

Art er for fotografering, Contemporary er for dokumentering, kanskje? Uansett, ingenting å hisse seg så voldsomt opp for.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...