Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen


Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilket slag, hvilken krig

Denne var vanskelig, ut fra hattene (trekanthatt) og utstyr forøvrig er det snakk om 1700-tallet vil jeg tro. Ser at det er en rekke av deltakerne som har våpen men ikke gjennomført uniform. Usikker på flaggene, trodde først det blå var med de franske liljene, men får det ikke til å stemme med soldater uten uniform. Innen den franske revolusjon var i gang var vel trekanthatten på vei ut. Dessuten kommer jeg ikke på franske soldater i grønt (nede til venstre på bildet).

 

Etter litt om og men tror jeg det er snakk om den amerikanske revolusjonen. Det kan se ut som soldaten nede til høyre har blå uniform slik den kontinentale hæren hadde. Soldaten i grønn kan da være en lokal milits/en av statens hær, her er jeg ikke sikker. Første gang den kontinentale hæren kjempet var vel Slaget ved Long Island, og maleriet kan passe med Lord Sterlings situasjon like før han må overgi seg.

 

Så jeg prøver meg med Slaget ved Long Island i den Amerikanske uavhengighetskrigen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...