Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

 

Flere som bruker 180-appen

Går det ikke lengre å lagre nummer fra anrop-lista?

Jeg får kun opp mulighet for å ringe eller slette fra loggen i den nye versjonen som kom ut for en liten stund siden.

Trykk på personen og velg "del" tegnet oppe i høyre hjørnet. Der er legg til kontakt

 

Ja okey, er nok noe feil hos meg da.

 

Skjer absolutt ingenting når jeg trykker på personer som ikke alt er lagret i kontaktlista, trykker jeg på en person som alt er lagret, så kommer jeg til siden hvor jeg får mulighet til å dele, og da også lagre, slik som du beskriver. 

 

Eller akkurat nå virker vist ikke det heller, får bare meldingen "Det oppsto en feil på serveren:..." 

 

Forsøkte re-installere appen også uten hell. Får vel bare vente til det kommer en ny oppdatering og prøve på nytt.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en liten rant å komme med når det gjelder spill på Android. Hvorfor må så mange av de ha nettforbindelse for å starte? Jeg spiller svært sjelden men de gangene det frister er jeg typisk nok i utlandet uten wifi-forbindelse/roaming av eller på et fly o.l.

 

Da vil mange av spillene ikke starte fordi "licence check" ikke kan kjøre uten nettforbindelse. Alle spillene er kjøpt eller freemium fra Google Play-butikken og jeg har startet de etter kjøp for å prøve de ut, men likevel så kommer denne sjekken hver gang på mange av spillene jeg prøver der jeg sitter på flyet og kjeder meg pga manglende nettilgang og at jeg glemte iPad´en hjemme.

 

Denne problemstillingen finnes ikke på iPhone, der starter spillene uten behov for nettforbindelse hver eneste gang. Dette er vel muligens et produkt av mer utbredt piratkopiering på Android, men uansett veldig irriterende når det går utover oss "lovlydige" som gladelig betaler noen kroner for et bra spill. 

Lenke til kommentar

Eneste spillet dette skjer på for min del er Rayman Jungle run. Men det er jo kjøpt, så litt mer forståelig....

 

Men enig i at det burde være unødvendig. Litt usikker på om grunnen i hovedsak går på at det er lenge mellom hver gang eg spiller det.

 

Spill som lagrer fremgangen på google play vil jo selvsagt kreve nett for å få fremgangen. Men spiller de også uten nett så lagres denne neste gang eg spiller det på nett tror eg.

 

Så.....

Lenke til kommentar

Hvilke spill er dette?  :huh:

 

 

Har aldri opplevd dette, med mindre spillet er avhengig av online-funksjoner.

 

Jeg har opplevd det med alle titler jeg har fra Gameloft (Asphalt-serien, Gangstar, Modern Combat med flere) og Ubisoft (som blant annet lager Rayman Jungle, som er nevnt over her). Jeg mistenker det er fordi jeg ikke har startet spillene på lang tid og de vil sjekke at jeg ikke kjører en piratkopi. Som nevnt så skjer det typisk nok i en situasjon som innebærer kostbar roaming eller hvor jeg ikke adgang til nett i det hele tatt.

 

 

Eneste spillet dette skjer på for min del er Rayman Jungle run. Men det er jo kjøpt, så litt mer forståelig....

 

Men enig i at det burde være unødvendig. Litt usikker på om grunnen i hovedsak går på at det er lenge mellom hver gang eg spiller det.

 

Spill som lagrer fremgangen på google play vil jo selvsagt kreve nett for å få fremgangen. Men spiller de også uten nett så lagres denne neste gang eg spiller det på nett tror eg.

 

Så.....

 

Jeg tipper det har med at det er lenge mellom hver gang man starter spillet ja, at det etter x antall dager vil kjøre en licence check eller lignende for å sikre at det er en lovlig installasjon. For en som svært sjelden spiller men tross alt har lagt ut penger på flere spill så er det veldig irriterende å ikke kunne spille dem de få gangene jeg faktisk føler for en runde Rayman eller Asphalt o.l.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Jeg har en liten rant å komme med når det gjelder spill på Android. Hvorfor må så mange av de ha nettforbindelse for å starte? Jeg spiller svært sjelden men de gangene det frister er jeg typisk nok i utlandet uten wifi-forbindelse/roaming av eller på et fly o.l.

 

Å installere en cracket versjon av et spill på Android er like enkelt som å installere fra Google Play. På iOS må man jailbreake apparatet som er en mer omfattende prosess som flere kvier seg for. 

 

Det er en uting at det må være sånn, helt enig, men det er nå en gang realiteten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Å installere en cracket versjon av et spill på Android er like enkelt som å installere fra Google Play. På iOS må man jailbreake apparatet som er en mer omfattende prosess som flere kvier seg for. 

 

Det er en uting at det må være sånn, helt enig, men det er nå en gang realiteten.

 

 

Jeg vet, det er et større irritasjonsmoment at det går utover oss som faktisk betaler og at Google/programvarehusene ikke klarer å lage en bedre løsning når man først er villig til å bruke penger på Play Store. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har et problem med min Sony xperia z3. Mine bose(QC20) øreplugger fungerer ikke hvis jeg hører på en sang og tar de ut og inn, eks: jeg hører på en sang, så tar jeg ut ørpluggene av en eller annen grunn, så plugger jeg de tilbake inn, så spiller den bare sangen på høytaler(mikrofonen, knappen for å stoppe/starte sang på ørepluggene fungerer ikke heller). Er det noe galt med ørpluggene ellet telefonen?

Lenke til kommentar

Rundt om på nettet ser man ulike teikn for land, feks NO for Norge. Desse bokstavene er av typ Bold. Er dette mulig å få til i android? Samsung s6. Og er det mulig å få små flagg (feks det norske flagg) som teikn?

Prøv å spørre i Den store samsung galaxy s6 tråden☺ Endret av saks6
Lenke til kommentar

 

Rundt om på nettet ser man ulike teikn for land, feks NO for Norge. Desse bokstavene er av typ Bold. Er dette mulig å få til i android? Samsung s6. Og er det mulig å få små flagg (feks det norske flagg) som teikn?

Prøv å spørre i Den store samsung galaxy s6 tråden☺

Android 6.0.1 har disse flaggene :) Og mye mer ?? Endret av rcambiz
Lenke til kommentar

 

 

Rundt om på nettet ser man ulike teikn for land, feks NO for Norge. Desse bokstavene er av typ Bold. Er dette mulig å få til i android? Samsung s6. Og er det mulig å få små flagg (feks det norske flagg) som teikn?

Prøv å spørre i Den store samsung galaxy s6 tråden☺

Android 6.0.1 har disse flaggene :) Og mye mer ??

Kortid kjem den? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...