Gå til innhold

Hvordan rippe kopibeskyttet CD ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk det til :-)

 

Viste seg av min gamle Pioneer DVD-104 leser ikke var noe å bruke.

Da jeg flyttet CD'n over på CD-brennern (Memorex 24MAXX), gikk det bra.

Jeg hadde Clony XXL kjørende i bakrunnen, brukte det for å sjekke hvilken kopibeskyttelse som var på CD'en, ett eller annet Cactus skitt.

Brukte AudioGrabber til å rippe hele CD'n.

 

Takk for alle svar :-)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har siden tidenes "litt utpå dagen" ergret meg grønn over at jeg ikke kunne få lagre de nye platene mine som MP3, slik at jeg kunne mixe egne plater til bilen.

Prøvde Audiograbber, som fungerte godt, bortsett fra små "kutt" i sangene.

Fikk imidlertid ganske bra "horseface" da jeg oppdaget at mine to venner :love:

Samsung SD-616Q DVD og Musicmatch 8.0 :love: takket og bukket og kopierte inn siste Iron Maiden, siste Morten Aabel, Bertine Zetlitz m.flere som alle er merket "Copy Controlled". :thumbup:

Er ikke stooor innen data, men noe kan jeg jo... Men det må være Musicmatch 8.0 som godtar platene. Har tidligere prøvd Frk. Zetlitz, men da gikk det ikke.

Lenke til kommentar

For det første er hardware faktisk ganske viktig. Prøv å ripp den i en god CD-brenner (har en Lite-On 52x selv og har enda tilgode å finne ei plate den ikke klarer å rippe). Dessuten kan du prøve et fint lite program som heter Feurio! Jeg bruker dette programmet til å lage en versjon av CD'er med kopisperre som blir en ren audio-CD (du kan velge å drite i data delen på CD'en) sånn at jeg kan spille den i bilen eller på PC'en.

Lenke til kommentar

Hei, forferdelig irriterende.. Hvis alle hadde levert cd'ene tilbake til plate-sjappa, så hadde dette forsvunnet av seg selv etterhvert..

 

Første skritt: finn ut hva slags beskyttelse som er brukt (finnes prog.vare til slikt, søk på Google)

 

Du kan også 'se langs plata' opp mot lyset; hvis du ser et spor på plata som klart skiller seg ut fra resten av overflaten så er det sannsynligvis brukt 'Cactus' som kopisperre. Hvis så er tilfelle: ta en tynn (vaskbar!) sort tusjpenn og dekk over dette sporet. Trenger ikke å dekke hele runden, ca 1/2 parten funket fint hos meg.

Du vil nå (hvis du har vært stødig på hånden..) ha en cd som oppfører seg helt normalt, og kan rippes/kopieres.

 

Har også brukt Alcohol 120% til å lage kopier, dette har fungert greit så langt.

 

Lykke til!

 

mvh roger

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...