Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Å bli påkjørt av Tog - T-bane. Hva skjer i/med kroppen ?


TordMjøvik

Anbefalte innlegg

Venta på lokal toget mellom Lillestrøm og Oslo da en fyr plutselig datt/hoppa foran en forbipasserende tog. Ting gikk så fort og folk fikk panikk.

Toge hadde rimlig høy hastighet da det også var et gods tog. Så det tok fler minutter før toge stoppa helt. Jeg var en av de som stod nermest han som hoppa å så det meste. Men jeg hørte på musikk så registrerte ikke at han kom på perrongen eller hva han drev med før han hoppa. En annen som så det sa at han stod helt rolig og virka edru rett før han hoppa. Noen som vet hva som skjer med i kroppen når et tog treffer deg i fart da også trikk t bane. Tenkt mye på det i etter kant av hendelsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du knuses.. Google det på ditt eget ansvar.

men kommer vel an på hvordan/hvor toge treffer deg.

Samt krops vekt. Og andre ting. Har lest om folk som overlever. Og folk som blir skad men som også overlever. Kommer nok Ann på mye. Kaster du deg rett over skinnene ja da er nok løpe kjørt. Men hørte om en indisk kvinne som ble delt i to og som var i live å våken/klar etter hendelsen. Men hun hadde store smerter.

Lenke til kommentar

Faren til eksen min har vært lokfører i rundt 30 år og har fortalt en del historier.. De fleste som hopper foran et tog i full fart blir knust og revner og må plukkes opp/samles sammen i deler rundt skinnegangen i ettertid. Avhengig av formen på toget og hvordan de treffer så er det også noen som "spretter" videre i en eller annen retning.

 

T-baner og trikker kjører ikke like fort og stopper raskere så der er det vel mer normalt at man enten blir klemt ihjel eller dør som følge av skader man pådro seg i selve sammenstøtet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...