Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hjelp! Hvitt sår i munnen (stygge bilder)


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde kjeften full av slik en gang. Klarte ikke å spise på 2 uker. Værste tiden i mitt liv. Jeg får av og til èn slik i kjeften nå også, men går over ganske kjapt. Det eneste legen ga meg når jeg hadde det i hele kjeften, var bedøvelsekrem som jeg liksom skulle smøre rundtom i munnen og baki ved ganen/halsen. Noe som var umulig uten å brekke meg. :p

Fant ut at munnskyll funket bra på det. Etter at jeg brukte Listerline flere ganger om dagen, forsvant det.

Men tipper det du har ikke er noe så alvorlig og vil komme bort iløpe av en dag eller to.

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Kan anbefale sånn Oralmedic-vattpinne. Svir som s#&!"$ et øyeblikk men etter det merker du så godt som ingenting lengre. Selv ikke når du spiser.

 

Som en som har vært plaget med munnskåll siden jeg var født så kan jeg skrive under på at dette er den beste behandlingen som finnes. 10 sekunder med smerte er en uhyre liten pris å betale for å være totalt kvitt plagene helt til det er grodd igjen.

 

Når munnskållet blir hvitt har det blitt en bakteriell infeksjon. Ikke farlig, og gror av seg selv. Eneste grunnene til å gå til legen med munnskåll er hvis man begynner å få flere, da spesielt bakerst i ganen og rundt svelget. Da kan det f.eks være herpes eller streptokokker. Enten det, eller hvis såret/sårene ikke begynner å gro/bli bedre innen det har gått 7-8 dager.

Lenke til kommentar

Jeg får sånn på samme stedet hver gang, midt inni kinnet, kanskje med 2-3 mnd mellomrom.

Det som funker best er et kraftig munnskyllevann av type Listerine (den lilla er mest "sinna"). Fjerner bakterier og det slutter å gjøre vondt lenge.

 

Men det er egentlig ingenting å gjøre enn å vente. Den vil gro av seg selv.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...