Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

har jeg høy toleranse?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

 

Spydig kommentar.

Vil ut av det..

Regner med du lever et a4 liv og ikke har opplevd hvor vanskelig det er og komme seg ut av slikt?

Er det noen andre som har ett bedre forslag enn og reservere plass til meg på likhuset?Anonymous poster hash: 64606...922

 

Jeg vil anbefale deg at du tar kontakt med NA (anonyme narkomane) Jeg har hatt mange pasienter der og de har klart seg meget bra. Jeg vil også anbefale deg ALFA behandling. Dette koster, men er fult mulig og få dekket av din kommune eller fylke. http://nanorge.org/ http://www.alfabehandling.no/
Tusen takk for linken, fikk bare skumlest på NA sin side, skal få lest mer senere i dag.

Ser det går på grupperinger av folk med samme problemer, men sliter VELDIG med sosial angst.Anonymous poster hash: 64606...922

Din sosiale angst henger med stor sannsynlighet sammen med ditt rusmisbruk. Derfor må behandlingen ha en helhet.

Sosial angst har jeg alltid hatt, men ikke hvis den grad jeg har nå, hvis jeg ikke får (medisinene) mine.

 

Hva mener du med helhet?

 

Anonymous poster hash: 64606...922

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det blir ofte til at jeg babler om ting jeg ikke hadde tenkt til, så håper noe av dette fortsatt er til hjelp:

 

Men nå vokser de alt opp uten meg. Får ikke lov til og se dem, å det er ikke på grunn av rusen.

 

Sleit mye med rus før jeg fikk meg unger. Det slutta ganske fort da de kom til verden.

 

Men nå har det sånn at eksen har bestemt seg for at jeg ikke får se dem igjen uansett om jeg er edru.

 

Anonymous poster hash: 64606...922

Du har vel lov å sende dem brev og bursdagsgaver og slikt? Det er ihvertfall noe, selv det er veldig forståelig at det ikke er nært nok for en forelder som vil ha kontakt med barna sine.

 

Jeg har ikke barn, men hvis jeg var i din situasjon der jeg ikke fikk ha kontakt med mine barn tror jeg at jeg ville skrevet brev til dem. Og da kan man jo skrive at man bryr seg om dem og lurer på hvordan det går, og hva de har gjort på i det siste. Det kan kanskje være greit å rådføre seg om dette, det hadde jeg gjort ihvertfall (hva du skal skrive f.eks.). Det er nok også en god idè å skjerme de harde realitetene du sitter ovenfor (rusmisbruk, depresjon etc.), og heller vurdere om du skal fortelle dette når de blir eldre. Kanskje de hadde ønsket som voksen å visst hele historien (jeg hadde ønsket dette, selv om jeg ikke kan snakke for folk flest).

 

Eksen din stoler nok ikke på deg, og det gjør tydeligvis ikke de som kan med lovens hånd si at du ikke får treffe barna dine. Jeg tenker at du først og fremst da må komme over rusmisbruket (dette er også en grunn for andre å tvile på deg), og få orden på eventuelle andre problemer. Nå går det bedre, og du har framgang, og det er kjempeflott!! :) Når du blir kvitt rusen så er du et steg nærmere!

 

 

Elsker barna mine, men vet ikke hvordan jeg skal klare og slutte med mitt missbruk :/

 

Hva kan jeg gjøre når rehabilitering ikke funker, vært der flere ganger men alltid havna på kjøret igjen.

 

De 6 månede som jeg fikk ha ungene annen hver helg + besøk holdt jeg meg nykter i 6 måneder.

 

Er såpass innspist at det er umulig og bare slutte brått.

 

Tips på hva som kan hjelpe?

 

Anonymous poster hash: 64606...922

Jeg kan forstå at det er vanskelig, og til en viss grad tror jeg at jeg kan relatere.

 

Jeg har funnet ut etter mange år med depresjon og sosialangst at rutiner og hverdagsstruktur er veldig viktig. Man må ha visse konstruktive punkter å forholde seg til gjennom hverdagen. Disse punktene må bidra til at man ikke spinner ut av sporet og dermed går i feil retning.

 

Ulike ting fungerer for ulike folk. Og man må innse at det tar tid å vende om et dystert tankemønster. Det er baner som eksisterer oppi hodet, og man kan med hardt arbeid jobbe for positive baner.

 

Akkurat spesifikt hva som vil hjelpe deg er jeg usikker på, men har for min del øvd meg på på tanketeknikker for å unngå visse tankemønstre, og slutte å tenke på fortiden. Jeg prøver å gjøre ting selv om jeg ikke har lyst, og jobber for å skape faste rutiner i hverdagen, som etter hvert vil bli en vanesak. En effektiv måte å unngå at du faller i gamle vaner er å fjerne hindringer.

 

Har du en tendens til å si "fuck it" og sette deg foran TV-en når du burde gjøre noe annet konstruktivt, så kan du pakke bort TV-en. Selv om TV-en ikke er det fundamentale problemet her, så kan den fortsatt bidra til å ta fokuset bort fra andre ting, det er en hindring.

 

Rusmiddelet er for deg en hindring, fordi det går utover helsa di og gjør at du ikke kan leve det livet du skulle ønske du gjorde. Det går rette veien, så når du kommer deg ut av dette så ser du ikke bakover, men framover. Du skal bruke ord som "jeg skal klare det" istedenfor "jeg håper jeg klarer det".

 

Det finnes ikke vil, det finnes bare skal!

 

 

 

Har vært bestemt på og slutte flere ganger og har som nevnt tidligere vært nykter helt opp til 6 måneder, men så fort ting ikke går den "rette" veien så havner jeg fort ned i kjellern igjen.

Kjenner meg igjen, som sagt, finn fram styrken og stå hardt på ditt. Du skal komme ut av dette.

 

 

Jeg takler ikke virkeligheten slik den er nå. Hadde det ikke vært for rusen hadde jeg mest sannsynligvis ikke levd den dag i dag.

 

Vil ut av alt dette drittet, men bare tanken på og sitte hjemme alene og bare ha unga og eksen i tankene skremmer meg.

 

Anonymous poster hash: 64606...922

Jeg har aldri vært rusmisbruker, men jeg kan fortsatt relatere bittelitt til det du sier om at "hadde det ikke vært for rusen". Mitt møte med denne verdenen skapte en ny mening, og nye håp for meg (var opprinnelig avholds). Det var for meg hjelp jeg tok med meg tilbake. Det hender også at jeg bruker ting som hjelper meg med eksponering ift. sosialangst. Min "fordel" er at jeg har hatt et "manisk" forhold til helse, kosthold og perfeksjonisme (forventninger til meg selv fra barndommen som spant ut av proporsjoner), så er usunt rusforhold har aldri vært tema, det sørget "sunnhets-tvangstankene" mine for.

 

Jeg babler.

 

Anyways. Du må vite hva du står over her, rusmidler kan ikke erstatte edruelighet. Det kan være et verktøy og en hjelp, men ingen substitutt. Og for deg som idag er rusmisbruker er det kanskje best å avstå helt fra det? Og de tingene du tar er også noe av de mer helseskadelige tingene. Hvis du skaper en slik substitutt til edruelighet så vil du gjøre det enda vanskeligere å være edru, også mtp. sosialangsten.

 

Jeg er ikke her for å moralisere, rusmisbrukere fortjener forståelse og omtanke. Selv om jeg ikke har erfaring med det så er det forståelig at det er en vanskelig kamp. Spesielt når du ikke har livsmotivasjon. Men jeg vet alikevel at jeg ikke kan forestille meg helt hva du står ovenfor.

 

 

 

Hva mener du med helhet?

 

Anonymous poster hash: 64606...922

Jeg tolker det slik at det er visse fundamentale prinsipper som må til for at du skal komme deg fremover. Det er elementer i livet ditt som hindrer bedring, og uten at alle puslebitene er på plass, så vil du ikke klare å komme deg videre. En ting her kan være rusmisbruket ditt. :)

 

 

 

Oppdatering:

 

Ting går mye bedre nå, trappa ned på bruken.

 

Ligger på rundt 10mg xanor i uka og det går nedover.

 

satser på og bli helt ferdig med dette innen februar.

 

Anonymous poster hash: 64606...922

Kjekt å høre, hang in there! :yes: Endret av AdNauseam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Du får gratulere så mye med fremgangen, bare følg på med oppdateringer så får vi se hvordan det går.

På en annen side så kan du jo se litt bakover i tråden og se hvor langt du har kommet deg siden den tid, trå på!

Hei det skal jeg gjøre :) .

 

sliter en del med absinenser nå.

Vet det kommer til og vare en god stund.

 

Men skal holde meg! Uansett hva :)

 

Anonymous poster hash: 64606...922

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...