Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Anbefalte innlegg

Først og fremst vil jeg si, at mitt eget standpunkt langt i fra støtter noe opp om alkalisk vann. Tverrt i mot, er jeg skeptisk og ønsker å meddele et føre var for lommeboken til folk. Samt et advarsel om pseudovitenskap fra Vollara.

 

Jeg kan heller ikke alt om alt, men har funnet en del problemer med påstandene om alkalisk vann og hvordan kroppen reagerer på det.

 

Men, siden dette er litt uoppløyd tema, og siden folk biter på agnet om restrukturert og alkalisk vann, så egner det seg meget godt for diskusjoner. Jeg forventer nesten å se en eller annen forsvarer, komme å forsvare alkalisk vann i en slik tråd. Det blir vel som med de troende, at tror man sterkt nok, så er det vanskelig å endre syn.

 

De som ønsker kan hjelpe meg med å ta knekken på myten om alkalisk vann.

 

Jeg vil presisere at jeg selv holder meg langt unna alkalisk vann, og har en mye større tro på et generellt sunnere typer av forskjellige kostholdsvarianter.

 

Årsaken til at jeg datt oppi dette med alkalisk vann, er at en kamerat av meg som er lett påvirkelig til alskens forskjellig, bare selgeren er god nok og sleip nok, forsøkte å invie meg i dette opplegget med alkalisk vann. Skulle ønske jeg kunne poste U-anonymt, men jeg ønsker ikke Aliaset mitt knyttet mot dette, da det er en bølge av alkalisk vanntroende venner omkring meg. En av de større selgerne av dette har gått ut på nærradio og forherliget produktene sine.

 

Jeg har all respekt for kameraten min, men tror han er blitt grundig lurt. Og han har kjøpt en dyr maskin fra Vollara, og da er det vel enda værre å skulle innrømme at teoriene om alkalisk vann "ikke holder vann".

 

Når dere diskuterer dette, så settes det pris på kildehenvisninger. Slik at folk kan ettersjekke, og kjenne selv hva de selv synes. Spesiellt på det vitenskapelige og medisinske bør man ikke komme med løse påstander, etter min mening.

 

Husk at det finnes kreftsyke og andre, som desperat leter etter et svar. Da er det kjedelig å måtte snuble over all slags pseudovitenskap på sin vei. Ellers er jeg ikke helt i mot å tørre å prøve nye ting, noe gjerne legevitenskapen er litt for tilbakeholden om. Men, jeg tenker at vitenskapelige tilnærminger er bra. Han er en simpel selger i mine øyne. Det er altså først og fremst alle sidene med det alkaliske vannet jeg ønsker å få diskutert, eller avmystifisert om mulig.

 

Jeg avstår fra å besudle dette innlegget, med flere av mine meninger, og vil opprette meningene mine i oppfølgende innlegg istedetfor. Slik kan dere da ta til dere denne "pseudo vitenskapen" på egne premisser. Jeg har tillatt meg å fargelegge teksten inn under spoiler. For en upåvirket versjon, så kan dere se videoen under, for å oppleve det autentiske budskapet til lurendreierne.

 

Fra reklamefilmen finner man følgende påstander, noen beveger seg inn på fornuft, mens det samtidig spiller veldig mye på forskjellige begreper for å sette lytterens mulighet for å kjenne etter på vaklende føtter. Man blir bombardert med påstander og begreper, innblandet fornuft om en annen:

 

 

vann - livets essens

 

Det ugjør mer enn 70 % av kroppen din og må vedlikeholdes på riktig måte for at du skal beholde riktig væskebalanse.

 

Det er avgjørende for god helse å drikke nok vann.

 

Ikke bare for væskebalansen, men også for å skylle giftstoffer og avfallsstoffer ut av kroppen.

 

Men alt vann er ikke likt.

 

Vi lever i en verden der vannforsyningen forurenses av kjemikalier, pesticider, bakterier, rester av farmasøytiske produkter og andre biprodukter av vårt industraliserte liv.

 

Vannet vi drikker renner gjennom rør, passerer gjennom filtreringsutstyr og utsettes for en rekke systemer som manipulerer dets elektriske egenskaper.

 

Deretter tilsettes det klorin i springvannet vårt for å motvirke effektene av eventuell gjenværende forurensning.

 

Klor kan drepe noen eller de fleste spor av skadelige elementer i vannet vårt, men bruker man det i store mengder over tid kan være like skadelig for oss som forurensninger i seg selv.

 

Så i virkeligheten kan vannet vi avhenger av for å opprettholde væskebalansen og bli kvitt avfallsstoffer øke mengden giftstoffer som allerede finnes, og vann på flaske er ikke noe bedre.

 

Studier har faktisk vist at flaskevann ofte inneholder mer forurensning enn springvann.

 

Plastbeholderne alene inneholder dioksiner, som er påvist å være kreftfremkallende.

 

Vann har fra naturens side en nøytral pH.

 

Kommunal vannbehandling og miljøpåvirkning øker bare syrligheten i vannet, og denne føres videre til kroppene våre når vi drikker det.

 

Hvis vi tar med i beregningen at mange i Vesten drikker like mye brus som vann og ofte lever på en diett som best kan beskrives som "lavstandard", noe som igjen kan forøke allerede høye syrenivåer, resulterer dette i en tilstand som kalles acidose (acidosis på engelsk), som kan føre til alvorlig dehydrering.

 

Japanerne har i årtier snakket om destillert vann eller vann behandlet med omvendt osmose som "dødt vann".

 

Dødt vann er fratatt alle sine mineraler, og er ofte veldig syrlig.

 

Syrlig vann har lavt potensial for å redusere oksidasjon i kroppen.

 

Dette stimulerer tilveksten av frie radikaler, som skader cellene, organene og DNA-et gjennom oksidasjon.

 

Frie radikaler er påvist å være en hovedårsak til mange store helseutfordringer, såvel som til selve aldringsprosessen.

 

Mer enn 80 % av alle sykdommer kan kun eksistere i et syrlig miljø.

 

Det er derfor logisk å anta at vi ved å bringe kroppen tilbake til en alkalisk tilstand kan vinne tilbake kontroll over helsen vår og den mest effektive måten å gå fra syrlig til alkalisk på, er å drikke vann som er blitt restrukturert, der syrlig, dødt vann forvandles til alkalisk, levende vann.

 

Enkelt sagt har syrlig vann flere protoner enn elektroner, noe som resulterer i en positiv ladning.

 

Living Water fra Vollara reverserer forholdet mellom protoner og elektroner for å høyne alkaliniteten gjennom en prosess som kalles ionisering, som skaper en negativ ladning.

 

Redokspotensialet (eller Oxidation Reduction Potential, ORP) i et stoff henger direkte sammen med ladningen i stoffet.

 

Stoffer med positiv ladning er syrlige, og i de fleste tilfeller er stoffer med negativ ladning alkaliske.

 

Jo lengre under null ladningen er, jo flere antioksidante egenskaper vil stoffet ha, og dette betyr en forbedret evne til å bekjempe frie radikaler på cellenivå.

 

For å forstå ORP bedre, kan vi kikke på ORP-verdiene til noen valgte stoffer.

 

Noen typer vann og brus befinner seg høyt oppe på den syrlige enden av ORP-skalaen.

 

Når man beveger seg nedover den numeriske verdien på skalaen øker ORP-verdien, og i Living Water befinner seg i den mest alkaliske enden.

 

Living Water fra Vollara er ulikt alle andre produkter når det gjelder å vedlikeholde din helse og vitalitet.

 

Living Water er utviklet med patentert teknologi, og er utformet for å gi hydrogenrikt, alkalisk vann som etterligner egenskapene og fordelene ved vannet i Hunza-regionen i Himalaya, et område kjent for sin uvanlige høye levealder, noe som knapt overrasker.

 

Brevannet som utgjør Hunza-folkets vanntilførsel har gjennomgående høyt alkalisk pH og negativ ORP.

 

Living Water kan omforme hver dråpe du inntar til en ren ungdomskilde.

 

Helsefordeler kan inkludere forbedret velvære, fornyet energi, mental klarhet og en mer optimistisk holdning.

 

Fordelene ved Living Water strekker seg til alle aspekter av hverdagen, og forbedrer maten vi lager, husrengjøringen, vår personlige hygiene og enda videre.

 

Living Water er en del av Vollaras sterke produktutvalg for helse og velvære.

 

Selskapet vårt ble grunnlagt kun for å gi enkeltmennesker redskapene til å oppnå optimal helse og økonomisk frihet.

 

Våre produkter er overlegne, og selskapet vårt støtter seg på den mest avanserte teknologien, samt visjonært lederskap.

 

For å lære mer om Vollara og Living Water, kontakt representanten som delte denne DVD-en med deg.

 

Vollara

 

Forklaring til fargemarkering innsiden av spoiler:

 

Svart fet markering = spiselig informasjon

 

Rød markert = Muligens løgner, og advarsler fra meg at de muligens tar helt feil eller faktisk driver med villedning.

 

Oransje markert = overflod av udokumenterte påstander og har fått oransje farge da det potensiellt kan havne i rød markert kategori.

 

GRØNN markering = positive ting man kan gjøre med vann og merke seg informasjonen om.

 

 

 

 

Reklamefilmen:

 

 

Jeg bor i et område som har IVAR levert vann. Der er pH på 8,1. Kameraten min bor relativt nær, men hos han så er IVAR vannet som har en litt annen vannkilde levert med en pH på 7,9. Begge disse verdiene er basiske i utgangspunktet.

 

Data om det her:

post-226106-0-42900400-1416064459_thumb.jpgpost-226106-0-78464400-1416064518_thumb.jpg

 

Dette tema kommer jeg tilbake til. Fordi det slår i hjel en av mange Vollara-påstander.

Anonymous poster hash: 3cf22...b67

Anonymous poster hash: 3cf22...b67


Anonymous poster hash: 3cf22...b67



Anonymous poster hash: 5012b...b58
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herlig. Takk for den nyttig lenken. Skumleste den nå. Nå kommer kruttet mitt, altså hvilken informasjon jeg har tatt til meg, og hvilke tanker jeg har gjort meg selv.

 

Først og fremst som også kilden din hevder, så er kroppen altså en EKSPERT i å holde balanse i magesekk, blodet etc. Og det er jo egentlig hele poenget. Altså det man kan bruke for å avsløre bløffen.

 

A) Du skal altså drikke alkalisk vann (ph > 7). Kameraten min forteller at de tør strekke seg over pH 9 disse "vanndyrkerne".

 

B) Jeg har fått informasjon om at brevann vil gi et hvilket som helst individ som prøver å drikke det diare og kanskje oppkast. Til det svarer min kamerat-"vanndyrker" at man må sakte tilvenne seg å drikke alkalisk vann.

 

C) Magesekken regulerer pH til å være sur, og vil kjempe "med nebb og klør", eller riktigere sagt stoffer fra kroppen (vitaminer og legene må vite..) Magesaft skal være surt i magesekk. Den skal ha en annen pH når det når tynntarm. Derfor tilføres det ting etter fordøyelsen har passert magesekk for å øke pH så man ikke brenner hull i tarmene. Så hvordan skal du greie å overstyre denne regulatormekanismen for pH i første omgang, og få passert videre til blodet?

 

D) Magesekken har også stengemekanismer over og under seg. Når du tilfører for mye basisk drikke/mat. Så vil du kunne risikere å få sure oppstøt i spiserøret/hals. Fordi du forstyrrer mekanismen. Drikker du vann tilsatt sitronsaft, så vil du effektivt kunne få balansen tilbake i riktig leie igjen. Det er derfor det blir en negativ syklus å ta til seg syrestabiliserende piller som i utgangspunktet er nødpiller man ikke skal stå lenge på. De er jo basiske, og en basisk magesekk er lik TRØBBEL.



Anonymous poster hash: 5012b...b58
Lenke til kommentar

Krutt del 2:

 

E) pH er en logaritme-basert skala. Øker f.eks. fra pH=7,1 en gang oppover, så har du altså 100x sterkere base i pH-tallet 8,1. Økning til pH = 9,1 igjen gir 100x sterkere base igjen. 100 x 100 = 10 tusen ganger sterkere, og det bare på et hopp (økning) på 2 i pH-økning. Tenk hvor mange ekstra H3O- du faktisk har i din basiske løsning, som kan utføre kjemireaksjoner med andre stoffer løsningen kommer i kontakt med.

 

F) Basisk ødelegger proteinkjeder. Derfor er det ille å få f.eks. sementpulver, eller sementdråper på øye. Det kan du få svekket syn av. Kroppen har likevel selv muligheten til å tilføre riktig reguleringsstoffer for å øke pH'en, men det er altså mye bedre å spise vanlig mat og la kroppen stå for justeringene selv. Om ikke legen din har foreskrevet deg noe annet da selvfølgelig, mot magesår eller hva det måtte være.

 

G) tarmveggene er selektive på hva de tar opp inn i blodet. Ta sukker (sukrose), som trenger et vannmolekyl for å spaltes til druesukker (glukose) + fruktose. Så kommer tarmens oppgave inn i bildet. Du har fra sukrose like deler glukose og fruktose. Glukosen tas opp, men fruktosen som er samme molekyl som glukose er speilvendt, og det gjør at tarmen tar opp ingenting eller svært lite av det. Tenk så avansert tarmens funksjon er i vår kropp, som regulerer hva som skal tas opp og hva som skal forkastes.

 

H) Jeg har hørt en udokumentert påstand om at inne i en kreftsvulst så er det et mer basisk miljø enn i normale kroppsceller. Dersom denne påstanden holder vann, hvorfor i all verden ønsker du å tilføre deg selv et basisk miljø i blodet? Og du må attpåtil injisere det for at denne basiske løsningen skal nå blodet ditt. Dersom du injiserer det med nål inn i blodet så vil kroppen få stygge reaksjoner og den vil gå berserk i et forsøk på å stabilisere blodet tilbake til normale verdier. Hvorfor ønsker man en så syk ubalanse i blodets pH i første omgang, da?



Anonymous poster hash: 5012b...b58
Lenke til kommentar

Grunnleggende kunnskaper innenfor fysiologi tilsier at feil i kroppens normale pH-regulering stort sett er et tegn på sykdom. Denne reguleringmekanismen er svært nøyaktig og avansert bygget opp. En frisk kropp regulerer pH-verdien som varierer alt etter hvor i kroppen man er helt greit selv. Folk burde slutte å drikke brus heller enn å drikke alkalisk vann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

La meg forsøke å gi tilleggsforklaringer på fargemarkeringene jeg nevnte innledningsvis:

 

Påstand 1

Det ugjør mer enn 70 % av kroppen din og må vedlikeholdes på riktig måte for at du skal beholde riktig væskebalanse.

Poeng 1

Drikker man normalt springvann, så blir man hydrert (hydrerer man kroppen).

Poeng 2

Drikker man filtrert og behandlet vann, så blir man kvitt mange av de uønskede stoffene. Drikk springvannet fra ditt vannverk!

Påstand 3

som manipulerer dets (vannets) elektriske egenskaper.

Poeng 3

Jeg vet at elektriske egenskaper er en del av kjemien i det hele. Den endres like fort som det er behov for det av kroppen vår.

Påstand 4

Klor kan drepe noen eller de fleste spor av skadelige elementer i vannet vårt, men bruker man det i store mengder over tid kan være like skadelig for oss som forurensninger i seg selv.

Poeng 4

Det spørs om dette poenget ikke blir en overdrivelse. Enkelte land er nødt å tilsette litt klor. Ja, klor er i utgangspunktet giftig. Klormengden er ofte svært liten, og det skal veldig lite humus i vannet eller andre stoffer i vannet til før klorlukten når nesen vår. Et mildt klorinert vann som er rent, lukter faktisk lite klor selv om det en del blandet i vannet. Man kan fint kjøpe seg andre og billigere filtre for å fjerne mye av klorinnholdet, om man er paranoid eller ønsker å ta litt forholdsregler. Man må ikke kjøpe seg maskiner som koster en hel til en halv månedslønn, samt man kan ved filtre på vanninntaket få dekket dusjing, klesvasking eller hva det måtte være. Med Vollara får man kun dekket en tappekran med rolls royce-modellen de har solgt min kamerat.

Jeg lurer på om Vollare navnet spiller litt på karakteren Tony Clifton?

Påstand 5

Så i virkeligheten kan vannet vi avhenger av for å opprettholde væskebalansen og bli kvitt avfallsstoffer øke mengden giftstoffer som allerede finnes, og vann på flaske er ikke noe bedre.

Poeng 5

Her forsøker Vollare å underbygge at deres filtermekanisme skal redde deg. Men, til hvilken pris? Om du absolutt vil filtrere vannet, finn en rimeligere løsning er mitt råd.

Påstand 6

Plastbeholderne alene inneholder dioksiner, som er påvist å være kreftfremkallende.

Poeng 6

Løsningen er å drikke springvann. Enkelte plastflasker kan inneholde spormengder av gifter som lekkes inn i vannet fra plastveggene. Men, jeg tror plastflaskebransjen er i ferd med å forbedre det, og det selges allerede bøtter og spann med plastflasker som hevder å være frie for BPA-stoffer. Så hva er problemet, annet enn at ofte er påstanden ihverfall for Norge, at springvann er bedre enn flaskevann faktisk sann! Så igjen fortsett med springvanndrikking.

Påstand 7

Kommunal vannbehandling og miljøpåvirkning øker bare syrligheten i vannet, og denne føres videre til kroppene våre når vi drikker det.

Poeng 7

Dette er direkte løgn. Sannheten er at vannverkene bryr seg mer om at rørene deres ikke skal spises opp og ende opp med alt for tynn veggtykkelse. Det er med viten og vilje at de har regulert inn pH til å være mildt basisk, for å finjustere for minimal tæring på rørsystemene sine.

Påstanden om at det tilføres kroppene våre er vel litt på kanten. Ja vi drikker det, og det ender i magesekken vår. Der tar magesyra knekken på de fleste bakterier, med enkelte unntak av ekstreme bakterier eller e-koli eller hva det måtte være som kan gi diare og andre effekter. pH-verdien er for lengst endret på allerede når magesyren kommer i kontakt med vannet !!!!

Påstand 8

resulterer dette i en tilstand som kalles acidose (acidosis på engelsk), som kan føre til alvorlig dehydrering.

Poeng 8

Igjen snakker Vollara om hva som kan skje i blodet. Det har lite med surt eller alkalisk drikkevann å gjøre !!

Påstand 9

Japanerne har i årtier snakket om destillert vann eller vann behandlet med omvendt osmosesom "dødt vann".

Poeng 9

Destillert vann, altså koking og kondensasjon er ikke smart å drikke. Husk at kroppen er full av mineraler, og et destillert vann fritt for mineraler vil føre til at cellene i kroppen må gi fra seg mineraler til omgivelsene. Magesekken. Men det betyr vel lite kanskje. Men, om du injiserer destillert vann til blodet så vil du tappe cellene for mineraler. Da er det krise. Løsninger som gis intravenøst inneholder så nær riktig mengde av mineraler som mulig for å bøte på den effekten. Mineraler er altså tilsatt slik medisinsk hydreringsvæske.

Omvendt osmose er en god renseteknikk som tar det meste av uønskede ting fra vannet.

"Dødt vann"-begrepet er ikke forklart tilstrekkelig. Hvorfor forvirre med en haug med uttrykk?

Påstand 10

Syrlig vann har lavt potensial for å redusere oksidasjon i kroppen.

Poeng 10

Det må da nå blodet, noe tilstanden til drikkevannet ikke vil (ikke vil tas med inn i blodet). Syrlig vann om man tenker vann tilsatt sitronsaft, er sunt. Du får tilført C-vitaminer, som jo er et antioksydant, som kan nå blodet. For enkelte ting man tilfører kan være nyttig for kroppen. Og da har jeg scoret et poeng for å hamle opp med de frie radikalene, før Vollara en gang begynner å nevne disse. Kommer, bare vent ..

Påstand 11

Dette stimulerer tilveksten av frie radikaler, som skader cellene, organene og DNA-et gjennom oksidasjon.

Poeng 11

Så flott at de har lært seg kunnskap om hva som skjer i blodet. Alkalisk vann har lite med hva som skjer innad i blodet å gjøre. Men, ellers har de poenger. Det finnes bøtter og spann av anti-oksydanter å velge i. C-vitamin har jeg nevnt. Noen andre vitaminer og mineraler oppfører seg som antioksydanter for blodet. Det finnes dessuten en del andre stoffer utenom. Går ikke inn på det, annet enn poenget om å få i seg noen av antioksydantene gjennom et sunt kosthold først og fremst. Noen som sa f.eks. grønnsaker?

Påstand 12

Mer enn 80 % av alle sykdommer kan kun eksistere i et syrlig miljø.

Poeng 12

Dette har jeg ikke helt greie på, men det er vel den der acidose (i blodet) de snakker om nå. Jeg synes det er viktigere å spørre seg hvorfor er man i utgangspunktet blitt syk. Det holder ikke vann å påstå at alkalisk vann skal reparere dette. Som nevnt før, har jeg mer tro på et sunt kosthold, samt trening har vel som regel aldri vært helt skadelig (selv om avisartiklene til Dagbladet med flere vil ha oss til å tro det en og det andre, men de skifter jo mening rundt helse som med vær og vind)

Påstand 13

Det er derfor logisk å anta at vi ved å bringe kroppen tilbake til en alkalisk tilstand kan vinne tilbake kontroll over helsen vår og den mest effektive måten å gå fra syrlig til alkalisk på, er å drikke vann som er blitt restrukturert, der syrlig, dødt vann forvandles til alkalisk, levende vann.

Poeng 13

Dette er udokumentert bullshit fra Vollara.

Kun salgsfremmende svada.

Påstand 14

Jo lengre under null ladningen er, jo flere antioksidante egenskaper vil stoffet ha, og dette betyr en forbedret evne til å bekjempe frie radikaler på cellenivå.

Poeng 14

Dere når aldri cellenivå Vollara med alkalisk vann. Bevis at det går an, gjennom drikking av "alkalisk vann" (svada).

Påstand 15

For å forstå ORP bedre, kan vi kikke på ORP-verdiene til noen valgte stoffer.

Poeng 15

Unngå å ta til deg for mye sukker, det er en sunn holdning. Å begynne å snakke om ORP-verdier har lite nytte. Man snakker jo fremdeles kun om drikkevann!!

Påstand 16

Living Water fra Vollara er ulikt alle andre produkter når det gjelder å vedlikeholde din helse og vitalitet.

Poeng 16

Vann er sunt! Alkalisk vann er å kaste penger på maskineriet ut vinduet, eller til nøds ok, om det hjelper deg å drikke vann. Men, husk at kroppen er en mester i å fortelle at du er tørst. Dersom du er dehydrert så vil en tipp i toalettskålen være den beste indikator. Drikk mer springvann om du ser en mørkere farge på urinen.

Påstand 17

Living Water er utviklet med patentert teknologi, og er utformet for å gi hydrogenrikt, alkalisk vann som etterligner egenskapene og fordelene ved vannet i Hunza-regionen i Himalaya, et område kjent for sin uvanlige høye levealder, noe som knapt overrasker.

Poeng 17

Har allerede nevnt at brevann i utgangspunktet gir deg diare. Det er en sannhet. Så hva er fordelene med det?

Vannet i Hunza-regionen. Selv jeg kunne funnet en sunn befolkningsgruppe og skreddersydd en fantasihistorie om at en eller annen ting gjør at de lever lengre. Det viktige er å spørre seg, hva er det egentlig som gjør at Hunza-folket lever lengre? Er det mindre stress og mas kanskje. Kanskje de gjør som noen japanere, og aldri spiser seg helt stappmette, men holder igjen? Det er ikke godt å vite svaret før man gjør ordentlige vitenskapelige undersøkelser.

Vollara bidrar kun med pseudo-vitenskap!!

Påstand 18

Living Water kan omforme hver dråpe du inntar til en ren ungdomskilde.

Poeng 18

Den der påstanden hadde aldri blitt godkjent av forbrukermyndighetene, om du solgte et stykke mat f.eks. med slike lovnader !!

Påstand 19

Helsefordeler kan inkludere forbedret velvære, fornyet energi, mental klarhet og en mer optimistisk holdning.

Poeng 19

Om dere synes diare gir bedre velvære, velbekommen. Om dere synes halsbrann gir bedre velvære velbekommen. Om dere synes slankere lommebok gir bedre velvære velbekommen.

Samt alle de påfølgende udokumenterte lovnadene som fornyet energi, mental klarhet. Hva i all verden, en mer optimistisk holdning attpåtil. Du verden!!

Påstand 20

Fordelene ved Living Water strekker seg til alle aspekter av hverdagen, og forbedrer maten vi lager, husrengjøringen, vår personlige hygiene og enda videre.

Poeng 20

Hvilke fordeler? Forbedrer maten gjør jeg med krydder og andre tilsetninger. Husrengjøring, akk og ve for et dyrt rengjøringsprodukt. Man kjøper ikke denne maskinen som kan lage alkaliske og sure løsninger for å spare rengjøringskostnader alene, gjør man vel? Kjøp en 25 kg sekk sitronsyrepulver billig. Da har du badekar/dusjrengjøring for mange år. Personlig hygiene. Nei takk, jeg er glad i det beskyttende fettlaget jeg har. Så hver gang jeg går i dusjen, og utsetter kroppen min for shampoo og hva det måtte være så får jeg som regel tørr hud av såpene og av det varme vannet. Nei takk til mer effektiv hudrengjøring enn hva jeg allerede har. "Og enda videre.." Oppspinn? Udokumentert?

Påstand 21

Living Water er en del av Vollaras sterke produktutvalg for helse og velvære.

Poeng 21

helse og velvære.. IKKE gjenta det en gang til Vollara !

Påstand 22

Selskapet vårt ble grunnlagt kun for å gi enkeltmennesker redskapene til å oppnå optimal helse og økonomisk frihet.

Poeng 22

Økonomisk frihet, det er jo helt utrolig !!

Påstand 23

Våre produkter er overlegne, og selskapet vårt støtter seg på den mest avanserte teknologien, samt visjonært lederskap.

Poeng 23

Masse bullshit. Visjonært lederskap. Skal de gjøre deg til en visjonær leder, eller hva mener de egentlig med slike flåsete påstander ?

Påstand 24

For å lære mer om Vollara og Living Water, kontakt representanten som delte denne DVD-en med deg.

Poeng 24

ANBEFALING. Holde seg unna alkalisk vann. Annet enn badevann. Husk at kroppens hud har en sur pH som varierer litt, men ligger omkring 5,5. Kanskje best å holde seg unna alkalisk badevann også da!!


Anonymous poster hash: 5012b...b58



Anonymous poster hash: 5012b...b58
Lenke til kommentar

Tenkte å si noe om mineralinnholdet, som Vollara alkalisk vannmaskiner tilfører drikkevannet.

Kameraten min har lekset opp for meg om hvilke fordeler man får ved å drikke alkalisk vann. Blant annet må man kjøpe påfyll av doser med mineraltilsettelse. Dette varer leenge påstår de. Ok. Så får man tilført mineraler.

Husk at mineraler ofte danner salter. Litt om nyrestein:

Hva forårsaker nyrestein?




Nyresteiner dannes når salter utskilt i urinen overskrider sin maksimale løselighet, krystalliseres og felles ut.

Dette kan skje ved at nyrene skiller ut mer salter, eller ved at væskemengden som skilles ut av nyrene er mindre. Hos 1/3 av pasientene finner man imidlertid ingen påviselig årsak til steinene.
Følgende faktorer øker risikoen for nyrestein:

  • Negativ væskebalanse. Det vil si at inntaket av væske er mindre enn det som utskilles fra kroppen. Slik utskillelse foregår gjennom urinen, svette og fordamping. Negativ væskebalanse oppstår lettere ved høye temperaturer. Konsentrasjonen av utskilte salter i urinen øker.
  • Høyt forbruk av kjøttvarer
  • Forandringer i urinsyreinnholdet i kroppen - er årsak til ca 25% av nyresteinene
  • Familiær disposisjon kan tredoble risikoen
  • Overvekt
  • Immobilisering og sengeleie som varer over 1-2 uker
  • Urinveisinfeksjoner og misdannelser i urinveiene
  • Anatomiske forandringer i nyrebekken og urinledere
I tillegg er pasienter med utlagt tarm, Crohns sykdom og ulcerøs kolitt utsatt for denne tilstanden. Dette skyldes at de taper mye salter og væske.

 

 

Vollara !

post-226106-0-10239300-1416075038_thumb.jpg

 

 

 

 

Så har jeg altså enda et poeng. Man tilfører altså sakte men sikkert kroppen noen salter fra disse Vollara alkalisk vannmaskineriene.

 

For mye av disse må skilles ut fra blodet til urinen. I motsetning til pH, så vil altså mineraler kunne opptas i blodet. pH er kun et mål for surhet/alkalinitet. Den opptas ikke i blodet, fordi kroppen er ikke designet slik at pH-verdien du drikker kommer inn i blodet med den samme pH-verdien. Magesekken som nevnt mange ganger tidligere endrer pH.

 

Mineralene derimot kan opptas i blodet. Får man for mye så skilles overskuddet ut i urinen fra blodet. Det er en viktig reguleringsmekanisme som opprettholder riktig osmotisk trykk inne i kroppscellene.

 

Nå ja. Så man kan kanskje risikere å bygge litt ekstra på nyresteinene sine !?



Anonymous poster hash: 5012b...b58
Lenke til kommentar

Her er synderen/selgeren for den regionen jeg er bosatt i. Ikke for å henge ham ut direkte. Men jeg synes slike kvakksalvere bør stoppes. Derfor begynte jeg innledningsvis å angripe påstandene om alkalisk vann. Som jeg synes er det riktigste å gjøre. Nei takk Gunnar Espedal. Jeg ønsker ikke invitasjonen. Fikk den via den "vannutøver"-vennen min :confused:

 

Espedal gikk ut på kristen radio (tror det var Radio Sandnes), jeg svitsjet tilfeldigvis radiokanaler, og syntes det var litt rart det de snakket om. Så jeg lyttet ferdig. Så han angriper altså kristne menighetsmedlemmer, gjennom radio. Han har altså aggressive salgsframstøt, for han har funnet ut hva som er mest effektivt. Ja.. jo.. det er jo om en venn kan formidle budskapet sitt videre til sine venner. Butikksalg, det er lite produktivt. Men slik venneflokkspredning av budskapet, ja det er effektivt. Så hva er bedre enn kristen radio?

 

 

post-226106-0-65543400-1416075354_thumb.jpg


Anonymous poster hash: 5012b...b58



Anonymous poster hash: 5012b...b58
Lenke til kommentar

 

Deretter tilsettes det klorin i springvannet vårt for å motvirke effektene av eventuell gjenværende forurensning.

Feil. Jeg bor i en av Norges største byer, og det tilsettes ikke klorin. Vannet desinfiseres vha uv-stråling. Kun ved spesielle problemer tilsettes klorin.

 

I norge har vi så godt vatn at det ikkje er behov for særlig med rensing. Borte i statane derimot er vannkvaliteten jamnt over dårligare. Frykten for at noken skal bli sjuke (og saksøke) etter å ha drukket springvatn er også såpass stor at det er heilt vanlig å klore til den store gullmedaljen.

 

Men med unntak av heilt spesielle områder der vannkvaliteten er heilt elendig så er dette berre tull. Og sjølv då finnes det enklare måtar å sikre seg drikkevatn av god kvalitet.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Her er jeg veldig sent ute, men jeg kjente ikke til denne siden før nå i dag!

 

Ser her av innleggene at det er svært lite kunnskap om naturen, anatomi og fysiologi!
Alt i naturen er levende på grunn av vann!

Alt levende er bygget opp av celler, og celler er avhengig av vann for å leve!
Blir vannet borte, så er det ikke mulig å leve her på jorden!

Dette forstår de fleste, det skal i allefall ikke mer til enn en uke uten vann før langt de fleste er DØDE!
Noen få kan klare seg uten vann litt lenger, kanskje to uker det er maks!

En del planter kan leve lenge uten vann, men ingenting vil overleve uten vann over lengre tid!

 

Siden det er så mye uvitenhet ute å går her, så er det noen få grunnleggende faktorer som må på plass!

 

Alt i naturen består av vann! Menneskekroppen består av ca. 80% vann når du blir født, og i det øyeblikk du blir født så er kroppen alkalisk med ca. 8,6, til 9 i Ph! EN slangeagurk består av ca.90% vann o.s.v.

Ph er en måleenhet får syre og base, men PH betyr: Potensialet for hydration = ikke uttørket! Dehydation = uttørket!

Norge ligger i et område hvor vinden frakter sur nedbør fra USA og EUROPA nettopp til NORGE, vi har vært utsatt for sur nedbør i mer enn 100år!

Samtidig kan vi si at KROPPEN vår er en syre fabrikk. I cellenes forbrenning som foregår konstant så lenge vi lever er avfallet SYRE! 

Når vi tilfører kroppen vår syre igjennom mat og drikke samtidig som kroppen produserer syre 24/7 hele livet så sier det seg selv at kroppen blir sur, når syre overtar balansen i kroppen blir vi syke!

Hippokrates som blir sett på som legekunstens far sa: La din mat være din medisin og din medisin være in mat!
Med det mente Hippokrates at inntaket av mat og drikke bør bestå av 80% Base og 20% Syre, da vil vannet i kroppen som cellene ligger å flyter i være ca. 8 til 9 i Ph!

Dette vannet skal ikke ikke inn i blodet fordi Ph er for høy! Dette vannet skal sørge for å holde cellene fuktige på utsiden, cellene skal flyte i vann med Ph på minst 8,6 for å holde cellene friske!
Det skal svært lite syre til for å skape ubalanse i vannet! 
Ph har logaritmisk telling!

Når man teller logaritmisk så teller man til 10 mellom hver hel! D.V.S. 6 i Ph er 10 ganger så surt som 7 i Ph!

7 i Ph er fortsatt surt! D.v.s. nøytral Ph er 7,365!

Det skal kun enn liten dråpe PH 4 til i 8dl nøytralt Ph 7,365 vann før vannet blir surt!

Når vannet er surt så er det positivt ladet og det skaper problemer for cellene fordi da er det fare for at dette vannet trekker seg inn i cellene fordi cellemembranen er negativt ladet som også basisk vann er!

Minus tiltrekker seg pluss, mens minus og minus skyver fra hverandre!
Når vannet er surt så kan det komme inn i cellene å skape store forstyrrelser nettopp fordi vannet kommer inn i cellene!tt

Vannet som skal inn i cellene kommer inn med blodet! Blodets Ph må ikke overstige 7,4 gjør det det så DØR man!

Blodets Ph skal heller ikke komme særlig mye under Ph 7,3 før det er så surt at det er skadelig for helsa!
Benskjørhet er en årsak når kroppen er så sur at blodet blir surt!
Når blodet blir sur så henter kroppen kalium fra benene i kroppen og nedbrytningen av kropp avens benbygning er et faktum!

En SUR kropp tiltrekker seg alle typer bakterier, sopp og virus som vi blir syke!
Kroppslige smerter er et tegn på at kroppen er sur, fordi syre sitter fast i muskulaturen å skaper smerter!
Det har aldri noen gang vært så mye sykdom, og da spesielt i den vestlige verden som det er nå!
Kreft i alle former har fått lov å utvikle seg til å bli det største problem for menneskeheten og farmasøytisk industri har fått lov å herje fritt med mennesker som har blitt syke p.g.a. forurensingen skapt av pengegriske rikinger på jakt etter makt!

Enden på visa er at menneskene er sykere enn noen gang, og farmasøyter, leger og alle i helsevesenet gjør store penger!
Helsebudsjettet i Norge er omtrent halve statsbudsjettet!
Hvorfor blir folk sykere og sykere? Ja vi lever lenger, men med plager vi ikke hadde før, og vi plages med helsa vår stort sett igjennom hele det voksene liv!
I dag er jeg 67år og har vært igjennom tilbudene i helsevesenet i mange runder!
Når jeg vokste opp så bodde jeg et sted hvor det var frisk luft og godt med rent friskt drikke vann, jeg var aldri syk som barn, kun noen få ganger med de vanlige barnesykdommer som foreldrene våre påførte oss med vilje, ved å ta oss med til barn av venner som hadde sykdommen, for det var viktig å få disse sykdommer som barn, da man kunne bli alvorlig syk om man fikk disse sykdommer som voksen.

Til skeptikere av alkalisk kropp vil jeg si:

Hvorfor fikk Otto Warburg og Ragnar Berg Nobels pris i forskning nettopp på syre og base balansen på begynnelsen av 1920 tallet!
Jeg foreslår at Dere prøver å google disse navn i sammenheng med Syre - Base, eller Ph, så kan Dere lese selv hva forskningen visste allerede på slutten av 1800 tallet!
Dere kan også google Ph og Kreft å se hva Dere finner!
Før jorden ble forurenset så var så si alt rennende vann av god alkalisk kvalitet, bortsett fra overflatevann!

Lenke til kommentar

Her er jeg veldig sent ute, men jeg kjente ikke til denne siden før nå i dag!

 

Ser her av innleggene at det er svært lite kunnskap om naturen, anatomi og fysiologi!

Alt i naturen er levende på grunn av vann!

Alt levende er bygget opp av celler, og celler er avhengig av vann for å leve!

Blir vannet borte, så er det ikke mulig å leve her på jorden!

Dette forstår de fleste, det skal i allefall ikke mer til enn en uke uten vann før langt de fleste er DØDE!

Noen få kan klare seg uten vann litt lenger, kanskje to uker det er maks!

En del planter kan leve lenge uten vann, men ingenting vil overleve uten vann over lengre tid!

 

Siden det er så mye uvitenhet ute å går her, så er det noen få grunnleggende faktorer som må på plass!

 

Alt i naturen består av vann! Menneskekroppen består av ca. 80% vann når du blir født, og i det øyeblikk du blir født så er kroppen alkalisk med ca. 8,6, til 9 i Ph! EN slangeagurk består av ca.90% vann o.s.v.

Ph er en måleenhet får syre og base, men PH betyr: Potensialet for hydration = ikke uttørket! Dehydation = uttørket!

Norge ligger i et område hvor vinden frakter sur nedbør fra USA og EUROPA nettopp til NORGE, vi har vært utsatt for sur nedbør i mer enn 100år!

Samtidig kan vi si at KROPPEN vår er en syre fabrikk. I cellenes forbrenning som foregår konstant så lenge vi lever er avfallet SYRE! 

Når vi tilfører kroppen vår syre igjennom mat og drikke samtidig som kroppen produserer syre 24/7 hele livet så sier det seg selv at kroppen blir sur, når syre overtar balansen i kroppen blir vi syke!

Hippokrates som blir sett på som legekunstens far sa: La din mat være din medisin og din medisin være in mat!

Med det mente Hippokrates at inntaket av mat og drikke bør bestå av 80% Base og 20% Syre, da vil vannet i kroppen som cellene ligger å flyter i være ca. 8 til 9 i Ph!

Dette vannet skal ikke ikke inn i blodet fordi Ph er for høy! Dette vannet skal sørge for å holde cellene fuktige på utsiden, cellene skal flyte i vann med Ph på minst 8,6 for å holde cellene friske!

Det skal svært lite syre til for å skape ubalanse i vannet! 

Ph har logaritmisk telling!

Når man teller logaritmisk så teller man til 10 mellom hver hel! D.V.S. 6 i Ph er 10 ganger så surt som 7 i Ph!

7 i Ph er fortsatt surt! D.v.s. nøytral Ph er 7,365!

Det skal kun enn liten dråpe PH 4 til i 8dl nøytralt Ph 7,365 vann før vannet blir surt!

Når vannet er surt så er det positivt ladet og det skaper problemer for cellene fordi da er det fare for at dette vannet trekker seg inn i cellene fordi cellemembranen er negativt ladet som også basisk vann er!

Minus tiltrekker seg pluss, mens minus og minus skyver fra hverandre!

Når vannet er surt så kan det komme inn i cellene å skape store forstyrrelser nettopp fordi vannet kommer inn i cellene!tt

Vannet som skal inn i cellene kommer inn med blodet! Blodets Ph må ikke overstige 7,4 gjør det det så DØR man!

Blodets Ph skal heller ikke komme særlig mye under Ph 7,3 før det er så surt at det er skadelig for helsa!

Benskjørhet er en årsak når kroppen er så sur at blodet blir surt!

Når blodet blir sur så henter kroppen kalium fra benene i kroppen og nedbrytningen av kropp avens benbygning er et faktum!

En SUR kropp tiltrekker seg alle typer bakterier, sopp og virus som vi blir syke!

Kroppslige smerter er et tegn på at kroppen er sur, fordi syre sitter fast i muskulaturen å skaper smerter!

Det har aldri noen gang vært så mye sykdom, og da spesielt i den vestlige verden som det er nå!

Kreft i alle former har fått lov å utvikle seg til å bli det største problem for menneskeheten og farmasøytisk industri har fått lov å herje fritt med mennesker som har blitt syke p.g.a. forurensingen skapt av pengegriske rikinger på jakt etter makt!

Enden på visa er at menneskene er sykere enn noen gang, og farmasøyter, leger og alle i helsevesenet gjør store penger!

Helsebudsjettet i Norge er omtrent halve statsbudsjettet!

Hvorfor blir folk sykere og sykere? Ja vi lever lenger, men med plager vi ikke hadde før, og vi plages med helsa vår stort sett igjennom hele det voksene liv!

I dag er jeg 67år og har vært igjennom tilbudene i helsevesenet i mange runder!

Når jeg vokste opp så bodde jeg et sted hvor det var frisk luft og godt med rent friskt drikke vann, jeg var aldri syk som barn, kun noen få ganger med de vanlige barnesykdommer som foreldrene våre påførte oss med vilje, ved å ta oss med til barn av venner som hadde sykdommen, for det var viktig å få disse sykdommer som barn, da man kunne bli alvorlig syk om man fikk disse sykdommer som voksen.

Til skeptikere av alkalisk kropp vil jeg si:

Hvorfor fikk Otto Warburg og Ragnar Berg Nobels pris i forskning nettopp på syre og base balansen på begynnelsen av 1920 tallet!

Jeg foreslår at Dere prøver å google disse navn i sammenheng med Syre - Base, eller Ph, så kan Dere lese selv hva forskningen visste allerede på slutten av 1800 tallet!

Dere kan også google Ph og Kreft å se hva Dere finner!

Før jorden ble forurenset så var så si alt rennende vann av god alkalisk kvalitet, bortsett fra overflatevann!

Skulle tro det var VM i feilinformasjon. Det er vanskelig å ta deg seriøst, når du sier at andre har lite kunnskap og du kommer med utsagn som dette...

 

"En SUR kropp tiltrekker seg alle typer bakterier, sopp og virus som vi blir syke!". Nei, sopp og bakterier trives best ved høy pH. Det er ikke uten grunn at kvinners underliv har en pH-verdi på 3,5.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg jobber som konsulent og har skrevet en master i vannkjemi. Det stilles krav til det jeg skriver. Det som slår meg hele tiden, når jeg leser slike tråder, er at det listes opp en haug med påstander uten at de leder til noen konklusjon. I stedet kommer det hinting til høyre og venstre, uten at hintene eller påstandene støtter hverandre. Slike tråder nytter det ikke å kommentere på et faglig grunnlag.

Lenke til kommentar

Ikke bare det, men dras inn Hippokrates som om det var en troverdig kilde vs. dagens moderne medisinske forståelse. Er jo helt på jordet å fronte "fordi Hippokrates sa det", altså en som levde for svært lenge siden og som synset noe. Ja det kan dere alkalisk vannforelskede omfavne, ikke sant!



Anonymous poster hash: 16e11...47b
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sykdommer og symptomer om man har for basisk eller surt blod/kropp:

acidez.jpg

 

Høres ut som det er best å holde seg unna både for surt og får basisk, 7,4 er der kroppen funker og trives best.

Opp eller ned med 0,05 så er man på grensen for alkalosis eller acidosis, avhengig av hvilken vei det går.

 

Ellers justerer jo kroppen dette helt fint selv om man lar kroppen fungere som den skal.

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...