Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Må spy etter å ha spist frokost


tnViking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som alltid, snakk med legen og få utelukket at det er noe galt.

 

Finner ikke han noe, er det jo ikke verre enn å vente noen timer med å spise mat. Jeg selv er ikke spesielt glad i frokost, og trives best hvis det går noen timer fra jeg står opp og til jeg spiser. For tiden spiser jeg frokost fordi jeg skal opp i vekt og er nødt for å få i meg nok mat, men jeg kjenner at jeg føler meg oppblåst, småkvalm og uggen frem til lunsjtider.

Lenke til kommentar

Heisann.

De siste året, etter jeg har spist frokost, så føler jeg meg uvell og av og till må spy.

Nei, jeg er ikke gravid, siden jeg er en mann.

 

Er dette "normalt", eller er det noe jeg kanskje burde høre med en lege om?

 

Dette kan bety at du har alt for mye enzymer i magesekken! Jeg ville helst gått til nærmeste lege!

Lenke til kommentar

Eg må vente minst en halvtime med å spise eller så spyr eg også. Når spiser du frokost og hva spiser du? Hva du spiser til kvelds og når kan også ha noe å si.

 

Spiser ikke kvelds, har middag kl 19.

Spiser som regel frokost 15min etter jeg har stått opp, for da er det frokosten blir servert.

 

Kan også så at om jeg spiser scrambled egg eller omelett så føler jeg meg ikke så ubekvem

Lenke til kommentar

Høres ut som kvalme i forbindelse med insulin.

 

Når du sover er insulinnivåene dine lave. Frokosten din inneholder mye lett-omsettelig sukker:

- Juice

- Nugatti

- Syltetøy

 

Som gjør at du får en kraftig utskillelse av insulin og en "spike" i blodsukker. Kan være det er denne "brutale" endringen i blodnivåer du reagerer på.

 

Forsøk denne frokosten og se om du blir kvalm:

- Kaffe

- Vann

- grov brødskive med skinke

 

Fremdeles kvalm?

Lenke til kommentar

Høres ut som kvalme i forbindelse med insulin.

 

Når du sover er insulinnivåene dine lave. Frokosten din inneholder mye lett-omsettelig sukker:

- Juice

- Nugatti

- Syltetøy

 

Som gjør at du får en kraftig utskillelse av insulin og en "spike" i blodsukker. Kan være det er denne "brutale" endringen i blodnivåer du reagerer på.

 

Forsøk denne frokosten og se om du blir kvalm:

- Kaffe

- Vann

- grov brødskive med skinke

 

Fremdeles kvalm?

 

Høres logisk ut ja.

Skal høre med kafeteriaen om de kan sette fram annen type brød enn loff, og litt skinke pålegg.

 

Kvalmen blir borte etter 30min etter att jeg har spist, og jeg klarer å holde maten inne.

Resten av dagen er jeg ikke kvalm, og spiser helt normalt.

Endret av _7heNorwegianViking
Lenke til kommentar

Sure ting får magesekken til å trekke seg sammen. Kanskje du skal bytte ut juicen og ha litt melk i kaffen.

 

Og er du innlagt noe sted ettersom du har så bisarre måltidstider? (I så fall rart om de bare setter frem loff, da.)

 

Bor på internatet på skolen, og vi er bare 4stk som bor her. Så de setter fram det vi har spurt om, og bor i Spania, og det er en britisk skole, så loff er det vanligste brødet som er her.

 

Skal spørre dem i kveld om jeg kan få skinke og grovere brød.

Lenke til kommentar

Spiser som regel to brødskiver med syltetøy eller nugatti, en kopp kaffe og to glass med juice.

Er nok best å dra til legen ja.

Jeg hadde også følt at jeg måtte spy hvis jeg hadde spist en kopp kaffe og to glass jus hver morgen. :p

 

Men fra spøk til Halvor, jeg sliter med det samme, men jeg spiser bare salt pålegg og ost og drikker helmelk til frokost. Er det mye sukker i ost og melk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...