Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Det gjør du nok lurt i. Nå kan det for all del være at du ikke liker eldre filmer, men du skal ikke se bort i fra at du kan bli overrasket og finne noen som fort kan falle i smak. Rififi og Bob le Flambeur fra 50-tallet, The Pink Panther og The Italian Job fra 60-tallet, The Getaway, Charley Varrick, The Silent Partner og Le Cercle Rouge fra 70-tallet er de filmene jeg ville anbefalt som en start.

 

Heistscenene i Rififi og Le Cercle Rouge (som har veldig mye til felles) er hinsides alt. Det er vel ikke veldig overdrevent å kalle de to for tidenes beste heistscener. De er så jævlig bra, og de to scenene alene er gode nok til at du burde bruke til sammen fire timer på disse. Heistscener blir ikke bedre.

 

 

Noen nyere filmer au:

 

Snatch

Lock, Stock and Two Smoking Barrels

The Usual Suspects

Ocean's Eleven, Twelve og Thirteen

Jackie Brown

The Bank Job

Fast Five

 

Du sa ingen Jason Statham-filmer, men Snatch, Lock, Stock and Two Smoking Barrels og The Bank Job er alle veldig gode filmer, og om du ikke har sett de er det bare å kaste seg over de. De to første er moderne mesterverk.

 

Og Fast Five virker nok som et jævlig rart valg, men den skiller seg veldig ut fra de tidligere Fast & Furious-filmene. Den oser av The Italian Job og Ocean's-trilogien, og bortsett fra karakterene så har den mer til felles med The Italian Job og Ocean's-trilogien enn de tidligere Fast & Furious-filmene. Veldig kul film, selv om den har sine feil og mangler. Litt for mye drama, og hverken karakterne eller skuespillerne er gode nok til å gjøre noe produktivt med det dramaet, men alt det andre gjør opp for det. Verdt en titt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker filmer som: Citizen X, Papillon, Frihetens regn, Last Picture Show og Midnight Express. Noen som tror de kan anbefale en film jeg kan like som har noe felles med de filmene jeg nevnte? Jeg liker folk som sliter og misliker glatte helter som redder verden og kopulerer med fotomodeller.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenkte å ha filmkveld med noen venner til helga, og ønsker tips til noen gode komediefilmer av samme type humor som "We're the Millers", "Modern Family", "The Sitter", "22 jump street" for å nevne noen. Altså typen "klein humor".

 

Er ellers interessert i gode psykologiske thriller som "The Jacket", "The Prestige", "Memento" eller en bare en vanlig spennende thriller som "Prisoners"

 

Fyr løs og takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-8OkEXm

 

 

Japansk drama/ romantikk ? Filmer altså. Så "Soshite chichi ni naru/ Like father like son" og likte den veldig godt.

 

Så Departures, fra 2008, for litt siden. Den var veldig bra iallefall.

 

Takk for anbefalingen. Likte filmen veldig godt.

Lenke til kommentar

 

 

 

Japansk drama/ romantikk ? Filmer altså. Så "Soshite chichi ni naru/ Like father like son" og likte den veldig godt.

 

Så Departures, fra 2008, for litt siden. Den var veldig bra iallefall.

 

Takk for anbefalingen. Likte filmen veldig godt.

 

 

Du kan jo prøve deg på Dolls au. Jeg har et inntrykk av at den er litt for artsy for en del folk, men det er en ganske lettspist film og visuelt er den ut av en annen verden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

 

 

 

 

Japansk drama/ romantikk ? Filmer altså. Så "Soshite chichi ni naru/ Like father like son" og likte den veldig godt.

 

Så Departures, fra 2008, for litt siden. Den var veldig bra iallefall.

 

Takk for anbefalingen. Likte filmen veldig godt.

 

 

Du kan jo prøve deg på Dolls au. Jeg har et inntrykk av at den er litt for artsy for en del folk, men det er en ganske lettspist film og visuelt er den ut av en annen verden.

 

takk for anbefalingen.

 

kom gjerne med flere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...