Gå til innhold

Samletråd om Canal digital sin PVR HD-dekoder


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er den nye oppdateringen kommet for oss med HD-pvr dekoder for parabol.

 

HÆ???

 

Har jo kunnet oppdatere i over en måned jeg da, og jeg har parabol..

 

Er det enda en ny eller?

 

 

Er nok det, ja! Jeg har iallefall allerede lagt inn den forrige, som endret utseende og diverse, og fikk spørsmål om å oppdatere igjen i stad!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-82119

Har oppdaget to nye bugs, som er sendt inn til canal digital.

Kom etter siste oppdatering.

1 -Av og til når jeg trykker på tv guide knappen, slår dekoderen seg av.

2 -Av og til dukker det opp to vertikale striper på skjermen ca. 1/4 og 3/4 inn på skjermen.

Stripene går fra topp til bunn, og forsvinner når man slår dekoderen av og på.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

De nye dekoderne er på vei:

http://www.dinside.no/862462/canal-digitals-2011-nyheter

 

Canal digital har tidligere lovet meg og andre innbytte av HD PVR dekoderen til den nye modellen, og vi får stå på krava slik at de ikke snur på lovnadene.

ADB 5720SX blir vel den mest aktuelle å få byttet den til.

 

Jeg kjenenr ikke til ADB som selskap men håper at de har lagt vekt på å skru sammen en bedre dekoder enn sagem gjorde.

Tenker da på om de bruker skruer for å skru fast dekselet slik at de ikke ligger og vibrerer, har en kjøleløsning som holder dekoderen kald uten å støye mye, og ha nok internminne/cashe til at den ikke låser seg så ofte.

Kanskje et telleverk under opptak og avspilling, samt bedre menyer.

 

Det er jo lov å håpe :-)

Lenke til kommentar

Hei

 

jeg har problem med Tv Guide funksjonen på min Canal Digital dekoder

 

Når eg trykker på Tv guide knappen for å sjå hva som går på tv i løpet av dagen får jeg ikke se mer en det programet som pågår og det programet som skal til å begynne. Før så jeg langt fram i tid.

 

Noen som vet hvordan jeg fikser det?

Lenke til kommentar

Hei

 

jeg har problem med Tv Guide funksjonen på min Canal Digital dekoder

 

Når eg trykker på Tv guide knappen for å sjå hva som går på tv i løpet av dagen får jeg ikke se mer en det programet som pågår og det programet som skal til å begynne. Før så jeg langt fram i tid.

 

Noen som vet hvordan jeg fikser det?

 

 

Om jeg fårstår deg riktig nå så prøv å trykk på den blå knappen når du er i tv-guiden. Da endrer du til "listevisning"

Lenke til kommentar

Hei

 

jeg har problem med Tv Guide funksjonen på min Canal Digital dekoder

 

Når eg trykker på Tv guide knappen for å sjå hva som går på tv i løpet av dagen får jeg ikke se mer en det programet som pågår og det programet som skal til å begynne. Før så jeg langt fram i tid.

 

Noen som vet hvordan jeg fikser det?

 

 

Om jeg fårstår deg riktig nå så prøv å trykk på den blå knappen når du er i tv-guiden. Da endrer du til "listevisning"

 

Har alltid hatt på listevisning, men nå ser jeg ikke lenger fram enn det programet som pågår og det programmet som kommer, før såg jeg så langt fram jeg ville.

Endret av Trinity93
Lenke til kommentar

Etter siste oppdatering har jeg heller merket nye bugs, enn bugs som har blitt rettet opp.. vet ikke helt hva det sier om denne boksen, eller CD, jeg..

 

Jeg opplever iallefall at lyden plutselig forsvinner under avspilling (opptak på HDD), og hvis lyden ikke forsvinner, begynner den plutselig å hakke!

 

Skjer hver eneste gang jeg spiller av noe jeg har tatt opp!

 

 

Fy f*** så drittlei jeg er denne møkka dekoderen!!

 

Gjør ikke CD noe spesielt ved lansering av nye dekodere (les: gratis eller sterkt redusert pris ved innbytte av gammel, drit dekoder), så mister CD ialelfall meg som kunde..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

22/2 Ny programvare. Ikke oppdaget så mye nytt men oppdateringen skulle gi sterkere signal.

Sjekekt signalstyrken, og tallmessig var det likt men teksten var endret til veldig bra.

Litt usikker på om de har økt signalforsterkningen, om dette påvirker andre ting, eller om det kun er inndelingen i signalstyreken som er endret for å få godkjent signal i områder med dårligere dekning.

Hadde forventet at de ryddet opp i andre ting samtidig, men mulig de legger ting på is i påvente av nye dekodere.

 

Håper at CD sender ut nye dekodere når de dukekr opp, sammen med retureske til den gamle slik de har gjort ca. hvert halvår til meg etterhvert som dekoderne har brutt sammen.

 

beverpower: Bruker du den nye strømforsyningen (med bryter og lys) elelr den gamle?

De gamle er for svake og forårsaker mange av problemene så anbefaler deg å få CD til å sende deg den nye typen hvis du ikke allerede har den.

For støydemping (krever litt prøve og feiling i starten):

1 -Legg et tøystykke under dekoderens midtparti slik at den ligger oppå tøystykket og ikke står på egne ben

2 -Legg ett sett bordskånere eller annet passe tungt i de ulike hjørnene til lyden forsvinner. Prøv deg frem med ulik vekt og plassering, noen ganger er vekt på hvert høyre hjørne det som skal til, andre ganger flytter jeg dem skrått venstre front hjørne og høyre bakre hjørne, andre ganger må jeg flytte litt rundt for å finne det rette punktet.

Med ny strømforsyning, vekt trikset, og en tilbakestilling ca. 1 gang/mnd så har den vært stabil og lydløs ihvertfall.

Lenke til kommentar

...., så mister CD ialelfall meg som kunde..

 

Heisann, er lite vits i å bytte til RiksTV vertfall,

Jeg har RiksTV med Grundig PVR dekoderen, og det er akkurat samme møkka.

ca 7 av 10 planlagte opptak starter ikke, hakking, treig start, for å nemne noen få ting.

 

Jeg sitter å lurer på om jeg skal bytte til CD, men ser ut som at det er stort sett samme problemene her og, så får vel bare leve med desse møkka dekoderne en stund til.

 

Hilsen fortvilet RiksTV kunde.

Lenke til kommentar

22/2 Ny programvare. Ikke oppdaget så mye nytt men oppdateringen skulle gi sterkere signal.

Sjekekt signalstyrken, og tallmessig var det likt men teksten var endret til veldig bra.

Litt usikker på om de har økt signalforsterkningen, om dette påvirker andre ting, eller om det kun er inndelingen i signalstyreken som er endret for å få godkjent signal i områder med dårligere dekning.

Hadde forventet at de ryddet opp i andre ting samtidig, men mulig de legger ting på is i påvente av nye dekodere.

 

Håper at CD sender ut nye dekodere når de dukekr opp, sammen med retureske til den gamle slik de har gjort ca. hvert halvår til meg etterhvert som dekoderne har brutt sammen.

 

beverpower: Bruker du den nye strømforsyningen (med bryter og lys) elelr den gamle?

De gamle er for svake og forårsaker mange av problemene så anbefaler deg å få CD til å sende deg den nye typen hvis du ikke allerede har den.

For støydemping (krever litt prøve og feiling i starten):

1 -Legg et tøystykke under dekoderens midtparti slik at den ligger oppå tøystykket og ikke står på egne ben

2 -Legg ett sett bordskånere eller annet passe tungt i de ulike hjørnene til lyden forsvinner. Prøv deg frem med ulik vekt og plassering, noen ganger er vekt på hvert høyre hjørne det som skal til, andre ganger flytter jeg dem skrått venstre front hjørne og høyre bakre hjørne, andre ganger må jeg flytte litt rundt for å finne det rette punktet.

Med ny strømforsyning, vekt trikset, og en tilbakestilling ca. 1 gang/mnd så har den vært stabil og lydløs ihvertfall.

 

 

Har den nye typen.. og jeg har (utrolig nok) ikke hatt store problemer med støy før!

 

Men de problemene jeg nevnte, dukket opp ETTER forrige oppdatering! Den aller nyeste, som du nevner, har jeg ikke merket noen til.. jeg har oppdatert, men det samme som nevnt i forrige innlegg skjer ennå!

 

 

I9o:

 

Har hatt RiksTV også.. Hadde nesten aldri skikkelig signal, selv om jeg bodde i et område med god dekning, og jeg opplevde bare dårlig kundeservice!

Så de har definitivt mistet meg som kunde!

 

CD derimot er jeg egentlig veldig fornøyd med! Bare så synd de har en ræva PVR, og kun den ene!

 

Så, hvis CD ikke gir oss nåværende PVR-kunder en form for kompensasjon ved kjøp av ny, kommer jeg av prinsipp ikke til å fortsette kundeforholdet mitt hos dem!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det er egentlig rart at alle tilbyr så dårlige dekodere at det gir misfornøyde kunder.

Hadde det ikke vært bedre om man utviklet en god dekoder for en gangs skyld og gjerne en som funket og var godkjent mot viasat, canal digital, riks Tv, bakke og satelitt, gratis og betal, analogt og digital alt i samme boks.

Det er vel strengt tatt snakk om å ha antenneinnganger som mottar et signal, la signalet bli dekodet og sjekekt mot et programvarekort, ha en menyløsning og hardware som gir en grei og stabil brukeropplevelse, og skru den sammen med skruer og gi den nok kjøling.

 

Slik det er nå krangles det om hvem som skal levere hvilke kanaler og hvem som har den minst dårlige dekoderen.

Kundene sitter igjen med et dyrt og dårlig tilbud

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...