Gå til innhold

Dirkesett og dirking...


SGE7000

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

For vanlige 4-pins hengelåser funker hårnåler fint (du veit sånne små svarte eller blanke som dama di legger fra seg overalt....). Del den i to ved å bøye og gnikke, lag en torquewrench (den du roterer sylinderen med) av den ene delen og rett den andre ut så du får en fin dirk. Det kan være litt knølete ettersom du må holde dirken på høykant med mindre det er en stor lås, men det funker (selv om det kan ta litt tid....). Det viktigste er 1: å forstå hvordan låsen fungerer 2: holde fokus på tuppen av dirken og 3: ikke bruke for mye makt med torquen. Små, elegante bevegelser. Lykke til

Lenke til kommentar

Jeg har et mindre sett av det i svart skinnholder nevnt tidligere i tråden samt padlock cufflings jeg kjøpte etter å ha lest i denne tråden et par år siden.

 

Si fra når noen har greid en abus lås

Det første jeg gjorde med settet mitt var å gå ut til fatterns tilhengeren som har en slik ABUS lås. På første forsøk med dirkesett tok det meg 3.5 sekunder å åpne den.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Abus241b60discus.gif

 

ABUS låser av denne typen med fire eller fem pinner har heller aldri vært et problem med mindre de er svært irret.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
abusbrass65.gif

 

Har noen klart en trioving lås ennå?

 

Vi har hjemme en lås med denne typen nøkkel som jeg regner med er en trioving. Den er nok omtrent tredve år gammel så jeg vet ikke om den er representabel, men etter omtrent en halv time første dagen jeg fikk settet fikk jeg den opp, og den er veldig irret.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
msnkl.jpg
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
Jeg bestilte en jack dirkekniv for 1-3 uker siden, og jeg klarer og dirke opp hengelåsen på bordet mitt her, men det tar meg 10-30 min og dirke opp, hvorfor er det så mange som klarer det på 10sec-5 min? Har jeg feil dirkesett :cry:?

 

 

neida :p det handler om teknikk selv jeg har dirket i 3 år nå så da tar det bare 15-30 sec må mesteparten av låsene

 

 

Edit: jeg har et dirkesett med 25 dirker i hohoo

Endret av SKRULLIS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Oki, men hvilket sett? Hvor mange deler? Vil hovedsaklig ha så jeg kan åpne hengeskapslåser(de små, abus etc.) og dør lås.

 

Bare så dere ikke vekker mistanke: Dette blir som hobby bruk, ikke til å låse opp andre sine dører.

 

:)

Lenke til kommentar
Oki, men hvilket sett? Hvor mange deler? Vil hovedsaklig ha så jeg kan åpne hengeskapslåser(de små, abus etc.) og dør lås.

 

Bare så dere ikke vekker mistanke: Dette blir som hobby bruk, ikke til å låse opp andre sine dører.

 

:)

 

 

ikke kjøp på teknikkbutikken det er dyrt der"! søk på google.com etter lockpicks

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Hei!

 

Fant en genial guide til dirkingHowStuffWorks og fikk lyst til å prøve litt selv.

 

Det jeg lurer på er:

1) Er det lovlig å ha/oppbevare/bære dirkesett i Norge uten å av en eller annen grunn trenge det (yrke osv.)

2) Er det lovlig å omsette og kjøpe dirkesett i Norge uten at kjøperen har noen spesiell grunn for å kjøpe det?

3) Hvor i Norge får man i såfall kjøpt det, og hvis ikke i Norge, hvor da? - så man kunne kjøpe det på nettet, men det virka litt tvilsomt for meg + det at jeg må kjøpe gjennom mamma :blush:

 

 

Jepp fullt lovlig. Dirken er en bra side man kan kjøpe dirkesett på ;) en kompis av meg har handlet der å det er bra kvalitet. eller så skrev jeg dirkesett i google og første 3 sidene linket meg rett til dirkesett..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
Hei!

 

Fant en genial guide til dirkingHowStuffWorks og fikk lyst til å prøve litt selv.

 

Det jeg lurer på er:

1) Er det lovlig å ha/oppbevare/bære dirkesett i Norge uten å av en eller annen grunn trenge det (yrke osv.)

2) Er det lovlig å omsette og kjøpe dirkesett i Norge uten at kjøperen har noen spesiell grunn for å kjøpe det?

3) Hvor i Norge får man i såfall kjøpt det, og hvis ikke i Norge, hvor da? - så man kunne kjøpe det på nettet, men det virka litt tvilsomt for meg + det at jeg må kjøpe gjennom mamma :blush:

 

 

www.jelly.no har noen brae tilbud, kjøpte netop ein dirkepistol. funka bra den:-D nå har jeg bestilt klom sette i 31 deler. gleder meg til det kommerXD

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...