Gå til innhold

Aldri vært lengre en Danmark: Hvor bør vi dra?


Breimoen1

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen reiseerfarne som kan gi oss noen tips? Vi er en familie på 5 med tre barn på 3,4 og 8 år. Ingen av oss har noen gang vært lengre enn danmark! Sommeren 2016 har vi skrapet sammen rund 25-30.000 i reisebudskjett, og ønsker å dra lengre en med båten til danmark! Ja, kanskje vi til og med kan prøve å fly? Men! hvor bør vi/kan vi dra? blir ikke charter fort litt kjedelig? setter stor pris på tips! På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er 18 år og har vært i 21 land nå. Det er to steder jeg liker spesielt godt. Marrakesh i Marokko og Toscana i Italia. Marrakesh passer kanskje ikke helt for små barn, så jeg vil anbefale Toscana.

Vi leide bil og bodde i en leilighet med svømmebaseng litt uti gokk. Det var gåavstand til to kjempegode restauranter, og ikke lenger enn en halvtime å kjøre til Firenze, Pisa og diverse små koselige landsbyer. Har vært i Italia fire ganger, og det er et fantastisk land, og spesielt Toscana. Det eneste negative jeg kommer på er at det var utrolig mye mygg der, og jeg som blir ganske lett stukket, hadde litt problemer med det. I Toscana kan du altså kombinere storby, badeferie, ferie i koselige landsbyer osv akkurat som du vil. Passer for alle :)

Lenke til kommentar

Det er anbefalt å reise til et "barnevennlig" område, altså en turistfelle i Spania e.l. når man har små barn. Det er enkelt, og avslappende. Jeg forstår at dere vil lengre bort enn Danmark, men man får ikke dansk kvalitet og enkelhet i Eritrea. Gå en runde med dere selv, og vurder om det viktigste er å kunne slappe av og la barna ha det gøy i badeland/legoland, eller om det er det å reise langt bort. 

 

Jeg hadde ikke tatt meg bryet før de var eldre og kunne ha det gøy med en slik tur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...