Gå til innhold

Får ikke minnebrikken frem i min datamaskin


Anbefalte innlegg

Jeg har minnebrikken SanDisk, og den fungerer fint på fotoapparatet. Men når jeg skal ha bildene inn på pc-en så kommer ikke minnebrikken frem i min datamaskin. Jeg kan se den på enhetsbehandling og der du velger trygg fjerning av maskinvare.

 

Den har alltid fungert fint før, men når jeg tenker meg om så tror jeg ikke jeg har brukt den etter at pc-en var på verksted.

 

Jeg setter minnebrikken rett inn i pc-en. Jeg prøvde å oppdatere driveren, men den inneholdt siste versjon.

 

Er det noen som har råd om hvordan jeg kan få løst problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du åpner "min datamaskin" på skrivebordet ditt skal den komme frem som en egen enhet, gjør den ikke det blir den ikke registrert riktig, da må du kanskje sjekke om det er deaktivert i enhetsbehandlingen.

Den kommer ikke frem i min datamaskin, og var heller ikke deaktivert i enhetsbehandlingen. Jeg har også prøvd å oppdatere driveren i enhetsbehandling. Men det nyttet ikke.

 

Men jeg fant frem en usb kabel som passet til fotoapparatet, så jeg fikk overført bildene. Men annenhvert bilde var i ARW filformat, så de fikk jeg ikke åpnet.

Lenke til kommentar

Det er RAW-format, det vil si at du har satt kameraet til og ta både JPG og RAW samtidig.

 

Du må ha et egent program for og åpne RAW-filer, det medfølger et sånt i kamerapakken eller du kan laste ned fra nettet.

 

Enkelt fortalt er JPG ferdig fremkalte bilder som du kan gjøre enkel bildebehandling med i etterkant mens RAW er ikke fremkalte bilder "negativer" som du fremkaller i etterkant og kan behandle/jobbe mye mer med i et redigeringsprogram.

 

Nå som du har fått overført bildene ville jeg anbefale deg og formatere minnekortet i kameraet "ikke i maskinen" så du får et friskt kort igjen.

 

Du får ikke minnekortet opp i enhetsbehandlingen, det er enheten som leser av kortet som står der, er det en ekstern enhet kan du prøve den i andre usp-porter, en intern må du nesten legge den inn på nytt eventuell erstatte den.

Det kan hende at verkstedet har gjort noe de ikke skulle ha gjort, men hva vet ikke jeg.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...