Gå til innhold

Hvordan sette opp en Minecraft-server og andre serverrelaterte spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er min server som jeg hoster. Det funker ikke å restarte den, jeg bruker hamachi.

 

Du restarter en server ved å skrive "stop" i konsollen, så starte den igjen.

 

Såpass vet jeg ;) Men en venn betalte for at noen andre hoster serveren så det funker nå, dessverre funker ikke en chunk så vi lagde ny server.

 

Fant ut hvorfor det plutselig ble ekstrem lagg. Brukte butcher og vips var 4307 edderkopper vekke :)

Lenke til kommentar

Det er min server som jeg hoster. Det funker ikke å restarte den, jeg bruker hamachi.

 

Du restarter en server ved å skrive "stop" i konsollen, så starte den igjen.

 

Såpass vet jeg ;) Men en venn betalte for at noen andre hoster serveren så det funker nå, dessverre funker ikke en chunk så vi lagde ny server.

 

Fant ut hvorfor det plutselig ble ekstrem lagg. Brukte butcher og vips var 4307 edderkopper vekke :)

Det kan jo bli litt dyrt over tid. Husker

Jeg hadde server for mange og da sto den hos en host jeg betalte for. Det funker kjempebra, ingen lag, filer er lett å ordne i og alt er nesten perfekt. Men er serveren for deg og venner eller public server som du skal få folk til å spille på?

Lenke til kommentar

Det er først og fremst for mine kompiser men vurderer å gjøre den litt public

hvis det er for noen kompiser er det ikke vits å kjøpe. Det blir dyrt selv i kontrast med alle fordelene man får. Hvem kjøper dere hos? Og hva koster det den dere tok?

 

7 euro i måneden for 16 spillere og 1 gb ram. Det er en venn som foreslo det og han ville betale, jeg ser ikke akkurat hvorfor men når han insisterte så hvorfor ikke ?

Lenke til kommentar

Det er først og fremst for mine kompiser men vurderer å gjøre den litt public

hvis det er for noen kompiser er det ikke vits å kjøpe. Det blir dyrt selv i kontrast med alle fordelene man får. Hvem kjøper dere hos? Og hva koster det den dere tok?

 

7 euro i måneden for 16 spillere og 1 gb ram. Det er en venn som foreslo det og han ville betale, jeg ser ikke akkurat hvorfor men når han insisterte så hvorfor ikke ?

Ja da er det greit. Spørs om han kommer til å fortsette med det :p hem kjøpte dere hos forresten?
Lenke til kommentar

Det er først og fremst for mine kompiser men vurderer å gjøre den litt public

hvis det er for noen kompiser er det ikke vits å kjøpe. Det blir dyrt selv i kontrast med alle fordelene man får. Hvem kjøper dere hos? Og hva koster det den dere tok?

 

7 euro i måneden for 16 spillere og 1 gb ram. Det er en venn som foreslo det og han ville betale, jeg ser ikke akkurat hvorfor men når han insisterte så hvorfor ikke ?

Ja da er det greit. Spørs om han kommer til å fortsette med det :p hem kjøpte dere hos forresten?

Er ikke helt sikker men tror det er his enchanting hosting, mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Takk.

 

Et annet spørsmål:

Jeg forsøkte å flytte mappen med serveren på fra en datamaskin til en annen og så logget jeg på fra en tredje maskin som jeg vanligvis har spilt på. Når jeg kom inn på serveren så begynner jeg et stykke ifra der jeg har sengen og alt utstyret og tingene mine er vekke.

 

Hva skjedde? Hvordan får jeg det tilbake?

 

Flyttet serveren tilbake på den gamle maskinen og fortsatt ingenting.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Måårn,

 

Har litt lyst på egen minecraft server(24/7 NOn pvcp) Oppe med plugs og sånt.. Men får det ikke til :/

 

Help meg! :3

 

Hva er det du ikke får til? Vær spesifik, vi kan ikke hjelpe deg hvis du ikke sier hva problemet er.

Måårn,

 

Har litt lyst på egen minecraft server(24/7 NOn pvcp) Oppe med plugs og sånt.. Men får det ikke til :/

 

Help meg! :3

 

Hva er det du ikke får til? Vær spesifik, vi kan ikke hjelpe deg hvis du ikke sier hva problemet er.

 

Får ikke til non hamachi og att den er oppe 24/7

 

Og dette kommer når jeg har en hamachi server

 

[iNFO] Starting minecraft server version 1.3.1

[iNFO] Loading properties

[iNFO] Default game type: SURVIVAL

[iNFO] Generating keypair

[iNFO] Starting Minecraft server on *:25565

[WARNING] **** FAILED TO BIND TO PORT!

[WARNING] The exception was: java.net.BindException: Address already in use: JVM_Bind

[WARNING] Perhaps a server is already running on that port?

Endret av Lille Gutt Gamer Minecraft
Lenke til kommentar
  • Gjest avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...