Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Lenovo Thinkpad Tablet og eventuelt ideapad. :D

 

Noen flere som har sett seg ut en av disse?

Jeg har akkuratt startet på nytt studie og vurderer sterk for å gå for thinkpad tablet til å bruke under studiene(laste ned pensumbøker, menneske anatomi programmer, notater under forelesning etc etc).

Full størrelse USB port, trykksensitiv penn(wacom style), duel core, og ikke minst robust (blant annet gorilla glass og thinkpads kjente kvalitet)

Venter nå bare på stipendet, så blir det nettbrett på meg ;)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Lenovo Thinkpad Tablet og eventuelt ideapad. :D

 

Noen flere som har sett seg ut en av disse?

Jeg har akkuratt startet på nytt studie og vurderer sterk for å gå for thinkpad tablet til å bruke under studiene(laste ned pensumbøker, menneske anatomi programmer, notater under forelesning etc etc).

Full størrelse USB port, trykksensitiv penn(wacom style), duel core, og ikke minst robust (blant annet gorilla glass og thinkpads kjente kvalitet)

Venter nå bare på stipendet, så blir det nettbrett på meg ;)

 

Jeg har sikla lenge på Lenovo Thinkpad Tablet. 32 Gb utgaven uten 3G, med mappe-tastatur :). Jeg har forstått at Ideapad K1 ikke har IPS display, stylus og USB, og kun micro SD. Vil også tro den er mer tilrettelagt for multimedia, evnt. forskjell på hvilke apps som følger med. Foreløbig tror jeg det er fornuftig å vente på Lenovo Thinkpad Tablet med Tegra 3, eller event. Ideapad K2. Etter det jeg har lest og sett av videoer, virker det som om Android 3.1 lagger, og batteritiden er ikke overbevisende. Android 3.4 skal komme før Jul, og slår sammen mobil- og nettbrett-versjonene av Android. Ryktene sier at Asus Transformer 2 kommer med Tegra 3, før nyttår.

Endret av microon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ser også ut som om samsung har et "tablet" rett rundt hjørnet . Riktignok er dette en slate pc som kjører windows 7. Men med en skjerm på 11.6", en tykkelse på 12.9mm og en vekt på 850g, så kan den konkurrere med andre tablet når det kommer til mobilitet . Den skal også etterhvert oppgraderes til windows 8 som er mye bedre egnet for slate/tablet pc.

Spessifikasjonene ligger på 1.6GHz duel core i5 prossessor, 4GB RAM,64-128GB SSD hardisk, wacom pen, medfølgende docking station og bluetoth tastatur.

 

Den største fordelen er jo at en kan installere og kjøre fullverdige programmer ala photoshop, office pakken, etc etc.

 

En av ulempene er derimot prisen som starter på rundt 1100 USD.

 

http://www.youtube.com/watch?v=JzsvDuBYSHY

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En svært grundig test av Lenovo Thinkpad Tablet (Tysk). Bruk google translate http://www.tabtech.de/android-bzw-google-tablet-pc-news/lenovo-thinkpad-tablet-testbericht-das-tablet-fur-studium-und-business

 

Lenovo har allerede gitt ut en software oppdatering. Etter oppdatering viser Quadrant benchmark 1618 poeng (1451 poeng på den gamle programvaren). Til sammenligning viser Galaxy Tab 10.1 2255 poeng. Batteritiden har blitt utvidet betraktelig. Batteriet holder i 05:26 h med 100% lysstyrke, trådløs på, og video avspilling. Dette er en time lenger enn den gamle programvaren. Med bare 75% lysstyrke og aktivert trådløs og video avspilling, varer batteriet i 06:43 h.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...