Gå til innhold

Øl eller dram på ukedager og i helgene? hva mener du?


Anbefalte innlegg

Jeg er av den typen som kan kose meg med en pils foran tv`n en onsdag, torsdag, fredag eller lørdag (ikke søndag, mandag og tirsdag). Men kjæresten sier at hun ikke liker at det sprettes en pils på en ukedag. Hun mener det er kun normalt å drikke alkohol på fredag eller lørdag. Jeg hadde skjønt synspunktet hennes hvis jeg tok meg en øl flere dager på rad, eller at det ble rutine eller "fylla" av det. Men hun skjønner liksom ikke at jeg drikker en øl fordi det er sykt godt, og jeg nyter den sakte. Drikker nesten aldri brus. Nå er jeg 30 år og hun 23 år, så det ligger vel kansje noe i aldersforskjellen. Jeg er slank og veltrent så det ligger ikke noe i ølvom bekymring :)

 

Men så tenkte syntes jeg det kunne være interessant å høre på andres vaner og synspunkter om alkohol? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer litt på om kjæresten din er en som liker å kontrollere andre som begynner å vise sitt sanne ansikt,eller om hun faktisk er "bekymret".

 

Forøvrig så finner jeg det merkelig at noen blander seg bort i at en myndig person nyter en liten øl,eller drink.

Stor forskjell på å drikke 1 eller 2 øl kontra helgefylla supingen som mange bedriver.

 

Drikk med god samvittighet du,og ikke la sånt vås gi deg dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar

Eg tar meg gjerne ei pils eller to, selv om det er ukedag. Eller et glas vin om eg skulle føle meg ekstra sofistikert. :)

 

Men den norske ungdomskulturen dikterer at når man først skal drikke, så skal man DRIKKE. Da er det flatfyll som gjelder, og konsum av alkohol uten obligatorisk flatfyll anses som misbruk. Og siden hun fortsatt er såpass ung så er hun nok fortsatt en del av denne ungdomskulturen.

 

Man skal naturligvis være oppmerksom på hyppighet og mengde så det ikke går over til alkoholisme, men man skal heller ikke være fanatisk.

Lenke til kommentar

Enn så lenge du ikke blir beruset ser jeg ikke noe spesiell fare med det. Da snakker jeg om en eller to øl ikke 5-10.

 

Desverre er den norske fjøsnisse kulturen og janteloven gravert så hardt inn i hodet på folk, at bryter du "normen" så er du alkis. Flatfylla i helgen er helt greit derimot ^^

Endret av Lolliken
Lenke til kommentar

Å nyte ein pils i ukedager er det samme som å drikke brus i ukedager, det er vertfall mitt synspunkt! (Så lenge vi snakker en-to pils) Visse mennesker skjønner jo virkelig ikkje at det faktisk ER godt og at det kun skal drikkes i helger og resultere i fyll og faen.

 

Det er virkelig sant som dei andre sier over at den norske ungdomskulturen tilsier at alkohol skal drikkes i helgene og resultere sterkt overrusa. Eg er sjølv 18 og alle mine venner ser dumt på meg når eg sier eg skal slappe av ein fredag eller lørdag alene med ein pils eller to. Hos dei fleste jamnaldrene vennene mine er alkohol noe som skal drikkes i store mengder når det først skal drikkes. Noko som i mine auger er heilt idiotisk.

Så ikkje ha dårlig samvittighet, ho er nok forsatt i det stadiet når det kjem til akohol :)

Lenke til kommentar

Har nesten alltid noen øl i kjøleskapet. Ser mye sport og liker å ta meg en eller to til en kamp :) Hele poenget er mengde; alt med måte, vet du.

 

Jenter på 23 har kanskje ikke "kultur" for å ta seg en liten en på kvelden, men hva vet jeg? De sparer det vel kanskje til de er bikket 50 og skjuler vinflaska i bokhylla? ;)

 

Det minner meg på noe, må løpe for å rekke ølsalget til kampen! Bye!

Lenke til kommentar

Det hender jeg tar meg et glass eller to til en fotballkamp eller mens jeg spiller noe. Som et alternativ til f.eks. te, vann eller brus. Ser ikke problemet med det så lenge du ikke blir full/småfull.

 

Iofs må folk gjerne bli fulle hver dag for min del. Så lenge de ikke plager andre med det og ellers bidrar til samfunnet dersom de i utgangspunktet er i stand til det.

Lenke til kommentar

Jeg tar meg gjerne et glass whisky til forumlesing / boklesing / filmtitting og nyter det. Hadde ikke latt noen stoppe meg da jeg ikke drikker meg full ellers. Konsumerer uansett mindre alkohol på en uke enn kompisene mine gjør på en fredag.

 

Men OT: Ser ikke noe problem i at du tar deg en kald pils.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...