Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Muttern har en HTC One X som nå mer ikke lar deg komme til varslingslinja... Man får rett og slett ikke tak i den når man sveiper ovenfra og ned. Noen som har vært borti det samme? Har nå resatt til fabrikkinstillinger, da det er det de gjør først hvis den sendes inn, men det hjalp ingenting. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmål/tips

Til dere som er mer bevandret i androidverdenen enn meg.

Har nå prøvd meg på android (LG G3) i 5-6 dager og fått lagt inn mine personlige innstillinger.

Det jeg mangler nå er en varsler om SMS ubesvart anrop.

Altså en app f eks, som tydelig gir beskjed om at en hendelse har skjedd. (innkommende sms og ubesvart anrop)

Gjerne også som viser digital klokke i bakgrunnen, når telefonen ligger i "dvale", selv om dette siste kanskje stjeler noe mer strøm.

I det daglige, så står tlf i ei hylle på jobben og jeg gidder ikke bestandig ta den med meg rundt.

Derfor er det kjekt å bare kaste et blikk på displayet, om noe har skjedd.

 

Finnes det noe å anbefale på google play, eller annet å anbefale?

Lenke til kommentar

Kjøpte et Samsung Tab Pro 10.1, og selvsagt er Touchwiz småluggete. Kan tenke meg å fjerne en del a bloatwaren og bytte launcher. Foreløpig er det begrenset med custom roms.

 

Er en stund siden jeg rootet og lurer derfor på et par ting.

1. Vet TV2 sumo appen krøller seg til ved root. Vil en evt. unroot etter at jeg har fjernet bloat fikse dette?

2. Finnes det en liste over hva som er trygt å fjerne fra Touchwiz?

3. Anbefalt launcher, ser at apex, nova og google now er mye anbefalt, antar at jeg ikke gjør mye galt ved å velge en av disse.

 

Noe spesielt jeg må vær oppmerksom på når jeg rooter (er vel 2-3 år siden sist).

Antar dette er stock.

Endret av kimare
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har endelig fått min Xperia Z1 til å fungere slik som jeg vil.

 

Jeg ønsker nå å ta en system og app backup av telefonen sånn at jeg lett kan få telefonen til å bli slik som den er nå.

 

Jeg ønsker ikke å roote telefonen, hvilke alternativ har jeg da ?

 

Har sett litt på Helium, men tror det kun er backup av appene og ikke system & instillinger ?

Lenke til kommentar

Har du sjekket ut Sony sin egen backupløsning? Last ned Pc companion og bruk bacupfunksjonen der. Er ikke helt sikker på hvor omfattende backupen er, men det vet sikkert Google.

 

Dersom du bruker en annen launcher, har disse gjerne egne bacupfunksjoner for skrivebordet. Apex og Nova har ihvertfall dette.

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Hva i all verden sier Android/Spotify til meg? :confused:

 

Prøv følgende:

1: Koble til standard øreplugger (med mulighet for å justere lyd, bytte sang, svare anrop osv).

2: Åpne spotify

3: Spill av en sang

4: Skru av skjermen

5: Trykk raskt en gang og deretter hold inne knappen for å pause/bytte sang helt til telefonen snakker til deg. Det kan hende du må forsøke et par ganger.

 

Jeg har ikke peiling på hva som blir sagt til meg. Jeg kan forsøke meg på en halvhjertet tolkning: "Do my lace up telephone and for a gore a Google telesoc". :rofl:

Lenke til kommentar

Jeg har en Motorola Moto G. Den har vel omtrent Stock Android. Dette er jo gørr kjedelig. Så jeg kjører med Start lock screen og themer launcher. Dette funker helt ok, men. Jeg vil gjerne ha ett program som er like enkelt som themer, men som fikser både launcher og lockscreen i ett. Jeg har ikke lyst å bruke dagevis på å tweake og styre. Jeg vil bare finne ett theme og så bruke det over hele linja :-). Finnes dette?

Lenke til kommentar

Hva i all verden sier Android/Spotify til meg? :confused:

 

Prøv følgende:

1: Koble til standard øreplugger (med mulighet for å justere lyd, bytte sang, svare anrop osv).

2: Åpne spotify

3: Spill av en sang

4: Skru av skjermen

5: Trykk raskt en gang og deretter hold inne knappen for å pause/bytte sang helt til telefonen snakker til deg. Det kan hende du må forsøke et par ganger.

 

Jeg har ikke peiling på hva som blir sagt til meg. Jeg kan forsøke meg på en halvhjertet tolkning: "Do my lace up telephone and for a gore a Google telesoc". :rofl:

Høres ut som den sier "Du må låse opp telefonen for å gjøre et google-søk". I alle fall utifra det du skrev.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Muttern har en HTC One X som nå mer ikke lar deg komme til varslingslinja... Man får rett og slett ikke tak i den når man sveiper ovenfra og ned. Noen som har vært borti det samme? Har nå resatt til fabrikkinstillinger, da det er det de gjør først hvis den sendes inn, men det hjalp ingenting. :hmm:

høres ut som at det er feil med digitizern

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om noen har peiling på android developer tools. Jeg prøver å installere for å roote min mobil, men jeg får ikke startet SDK Manager. Det som skjer når jeg dobbeltklikker på sdkmanager.exe er at et command vindu popper opp og forsvinner igjen. Søkte meg rundt på nettet og fant mange løsninger som innebar å endre adressen til java i forskjellige .bat filer i mappen Tools. Men uten hell. Jeg prøver å åpne Eclipse for å kjøre SDK Manager, men når jeg trykker på SDK Manager åpnes et dialogvindu der det står "Starting Android SDK Manager please wait", men så skjer det ikke noe mer. Vinduet forsvinner og jeg er like langt.

 

Noen som har peiling på hva som er galt? Jeg har lastet ned nyeste android dev bundle og installert nyeste java dev tools

 

Jeg har windows 7 64-bit

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om noen har peiling på android developer tools. Jeg prøver å installere for å roote min mobil, men jeg får ikke startet SDK Manager. Det som skjer når jeg dobbeltklikker på sdkmanager.exe er at et command vindu popper opp og forsvinner igjen. Søkte meg rundt på nettet og fant mange løsninger som innebar å endre adressen til java i forskjellige .bat filer i mappen Tools. Men uten hell. Jeg prøver å åpne Eclipse for å kjøre SDK Manager, men når jeg trykker på SDK Manager åpnes et dialogvindu der det står "Starting Android SDK Manager please wait", men så skjer det ikke noe mer. Vinduet forsvinner og jeg er like langt.

 

Noen som har peiling på hva som er galt? Jeg har lastet ned nyeste android dev bundle og installert nyeste java dev tools

 

Jeg har windows 7 64-bit

Hvilken tlf skal du roote??

Lenke til kommentar

 

Jeg lurer på om noen har peiling på android developer tools. Jeg prøver å installere for å roote min mobil, men jeg får ikke startet SDK Manager. Det som skjer når jeg dobbeltklikker på sdkmanager.exe er at et command vindu popper opp og forsvinner igjen. Søkte meg rundt på nettet og fant mange løsninger som innebar å endre adressen til java i forskjellige .bat filer i mappen Tools. Men uten hell. Jeg prøver å åpne Eclipse for å kjøre SDK Manager, men når jeg trykker på SDK Manager åpnes et dialogvindu der det står "Starting Android SDK Manager please wait", men så skjer det ikke noe mer. Vinduet forsvinner og jeg er like langt.

 

Noen som har peiling på hva som er galt? Jeg har lastet ned nyeste android dev bundle og installert nyeste java dev tools

 

Jeg har windows 7 64-bit

Hvilken tlf skal du roote??

 

Nexus 5. Jeg prøver å unngå toolkit, skal prøve å lære meg å bruke adt, men det blir litt vanskelig når adt ikke virker...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Spørsmål angående overføring av store filer:

 

Har et Xperia Z2 Tablet med nyeste android. Kobler det til maskinen med USB kabel og skal overføre filmer ved hjelp av "Android Filoverføring". Når jeg forsøker å overføre filer som er større enn 4GB så får jeg melding om at dette ikke er mulig.

 

Noe tips til hvordan jeg kan få til dette?

 

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...