Gå til innhold

Defekt Macbook Air - rettigheter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke bare å bytte en kabel og tru at alt er i orden. Den kabelen er tilknyttet et festepunkt. Som igjen er loddet fast på et kort. Det kan være et rent helvete å få reparert dette. Spesielt når man ikke har verken verktøy, utstyr og kunnskap om dette. 

 

 

Du får kjøpt kabler med connectorene, så det er bare og klikke den gamle av og klikke den nye på. Enkel jobb. Du trenger 2 skrutrekker og noe flatt til å trekke av dytte opp festet på kabelen. :)

 

Endret av Dapp47
Lenke til kommentar

 

Det er ikke bare å bytte en kabel og tru at alt er i orden. Den kabelen er tilknyttet et festepunkt. Som igjen er loddet fast på et kort. Det kan være et rent helvete å få reparert dette. Spesielt når man ikke har verken verktøy, utstyr og kunnskap om dette. 

 

 

Du får kjøpt kabler med connectorene, så det er bare og klikke den gamle av og klikke den nye på. Enkel jobb. Du trenger 2 skrutrekker og noe flatt til å trekke av dytte opp festet på kabelen. :)

 

 

Akkurat der er det faktisk relativt enkelt. Så framt skaden er i den enden med touchpad. MEN om det er i andre enden så sier jeg bare lykke til. For da bør man ha BGA-maskiner for å få byttet den connectoren. Og DET har du ikke. 

Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke bare å bytte en kabel og tru at alt er i orden. Den kabelen er tilknyttet et festepunkt. Som igjen er loddet fast på et kort. Det kan være et rent helvete å få reparert dette. Spesielt når man ikke har verken verktøy, utstyr og kunnskap om dette. 

 

 

Du får kjøpt kabler med connectorene, så det er bare og klikke den gamle av og klikke den nye på. Enkel jobb. Du trenger 2 skrutrekker og noe flatt til å trekke av dytte opp festet på kabelen. :)

 

 

Akkurat der er det faktisk relativt enkelt. Så framt skaden er i den enden med touchpad. MEN om det er i andre enden så sier jeg bare lykke til. For da bør man ha BGA-maskiner for å få byttet den connectoren. Og DET har du ikke. 

 

 

Hva mener du? Kabelen i seg selv har likt festepunkt på begge sider. Fant ingen video til nyere Macbook, men her har du 1 eldre versjon hvor du ser at de har det.

 

(Se fra 5.04) 
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er ikke bare å bytte en kabel og tru at alt er i orden. Den kabelen er tilknyttet et festepunkt. Som igjen er loddet fast på et kort. Det kan være et rent helvete å få reparert dette. Spesielt når man ikke har verken verktøy, utstyr og kunnskap om dette. 

 

 

Du får kjøpt kabler med connectorene, så det er bare og klikke den gamle av og klikke den nye på. Enkel jobb. Du trenger 2 skrutrekker og noe flatt til å trekke av dytte opp festet på kabelen. :)

 

 

Akkurat der er det faktisk relativt enkelt. Så framt skaden er i den enden med touchpad. MEN om det er i andre enden så sier jeg bare lykke til. For da bør man ha BGA-maskiner for å få byttet den connectoren. Og DET har du ikke. 

 

 

Hva mener du? Kabelen i seg selv har likt festepunkt på begge sider. Fant ingen video til nyere Macbook, men her har du 1 eldre versjon hvor du ser at de har det.

 

 

 

Jeg ser for meg at han mener connectoren som kabelen er festet i kan være skadet. Men med litt elektronikkrens tror jeg ikke det der er et problem å fikse, og kanskje du ikke trenger skifte ut kabelen engang.

 

På andre siden, hvis du likevel må ut med 300kr for å få pcen ut, så er 700kr ekstra for å få den reparert med reklamasjon/garanti et helt greit tilbud.

Lenke til kommentar

Følgende spørsmål er relevante:

Hvordan kunne trackpaden fungere i option-meny når tekniker så på maskinen 15. oktober?

Fuktskader kan være lumske. De kan forverres over tid, slik at selv om trackpad'en fungerte nå og da 15. oktober, så kan den ha sluttet helt å fungere nå. Det er slett ikke uvanlig med såkalte senskader som oppstår etter noe tid etter en fukt/vannskade.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...