Gå til innhold

Blitt stoppet på enhjuling av politiet (airwheel)


Anbefalte innlegg

Hei,  jeg ble i deg stoppet på enhjulingen min av politiet som sier at det ikke er lov å kjøre på slik.  Han mener detikke er lov pga det er ikke det samme som segway og den er ikke registrert.

 

Min ariwheel følger reglene og har ringeklokke, refleks og lys.  

 

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/elkjoretoy/ståhjuling

 

her står det at det er lov så har politiet rett på å be meg om å gå av?  

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rekner kanskje med at politiet er mest vande med å sjå airwheels som ikkje oppfyller forskrifta sine krav til lys.

 

Ein airwheel er ein ståhjuling etter definisjonen. Den mest avgjerande forskjellen er kanskje at ei ringeklokke som er montert på ein airwheel i praksis vil være heilt unyttig sidan ein i "nødssituasjon" må bøye seg ned for å kunne bruke ringeklokka. Men dette har vell importøren av airwheel fått sjekka opp lovlegheita av?

 

Eg antar også at det er på grunn av at politimannen var usikker på reglane som gjer at du kun fekk beskjed om å gå av airwheelen. Hadde du kjøyrd eit ulovleg motorisert kjøyretøy så skulle du vell ha fått ei bot?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rekner kanskje med at politiet er mest vande med å sjå airwheels som ikkje oppfyller forskrifta sine krav til lys.

 

Ein airwheel er ein ståhjuling etter definisjonen. Den mest avgjerande forskjellen er kanskje at ei ringeklokke som er montert på ein airwheel i praksis vil være heilt unyttig sidan ein i "nødssituasjon" må bøye seg ned for å kunne bruke ringeklokka. Men dette har vell importøren av airwheel fått sjekka opp lovlegheita av?

 

Eg antar også at det er på grunn av at politimannen var usikker på reglane som gjer at du kun fekk beskjed om å gå av airwheelen. Hadde du kjøyrd eit ulovleg motorisert kjøyretøy så skulle du vell ha fått ei bot?

 

Mange av de har egen fjernkontroll med tuteknapp på :) 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Mens vi er inne på dette emnet: Hvor raskt går det an å stoppe en slik doning når man er i toppfart (10km/t)?

Faller man av da, og hjulet triller videre, eller hva? Det må jo være vanskelig dette her  :ohmy:

 

Jeg har ikke Airwheel, men  jeg har prøvd. Det krever mye øvelse å holde seg oppreist på en sånn.

 

Jeg har ennå aldri falt langflat.

Når jeg merker at jeg mister balansen, hopper jeg bare instinktivt av og lander på bena.

Airwheel`en stopper med en gang. Den fortsetter aldri på egen hånd.

Den er proppfull av gyroer og sensorer, og vet om du står på den eller ikke.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...