Gå til innhold

Den Store XBLA-tråden


Mr. Pants

Anbefalte innlegg

Xbox Live Arcade

 

Kort info:

Xbox Live Arcade er en seksjon på Xbox Live der man kan laste ned spill til en pris på alt mellom 400 og 1600 MS points. Spillene kommer i alle mulige størrelser, men de nyeste spillene er gjerne større enn de eldste. Derfor er det fordelaktig at man har en minnepenn eller en harddisk med mye lagringsplass.

 

Hver onsdag lanseres det 1-3 spill, og de dukker vanligvis opp mellom kl 12-14. Major Nelsons blogg er ypperlig dersom man ønsker å holde seg oppdatert på kommende utgivelser.

 

Nyttige lenker:|

Major Nelson | Xbox.com | Wikipedia |

Historie:

Da Xbox Live Arcade ble lansert i 2004 var det nok få som kunne tenke seg hva tjenesten ville utvikle seg til. Det ble gitt ut 27 XBLA-spill før Xbox 360 dukket opp på markedet, og mesteparten av disse var basert på gamle spill.

 

I 2005 ble 360 lansert, og XBLA fikk nå et større fokus. Hexic HD fulgte for eksempel med alle pro-modellene. Funksjoner som leaderboards, achievements og obligatoriske demoer gjorde det mer attraktivt å teste de forskjellige spillene. Mange vil nok huske Geometry Wars, spillet som lenge var XBLAs sterkeste kort.

 

I 2008 fikk XBLA sitt store gjennombrudd. Gjennom kampanjen "Summer of Arcade" lanserte MS en rekke storspill. Ikke bare kom det en oppfølger til Geometry Wars, vi fikk også tilgang til spill som Braid og Castle Crashers. Sistnevnte passerte nylig 2 millioner nedlastinger på Xbox Live.

 

Summer of Arcade vendte tilbake i 2009, og denne gangen ble det lansert spill som Splosion Man, Shadow Complex og Trials HD. XBLA-spillene begynte nå å bli større og mer polerte, og som følge av dette ble filstørrelsegrensen for XBLA-spill økt til 2 gigabyte.

 

I 2010 fikk Summer of Arcade tre søsken: Block Party, Game Feast og Games for the Holidays. I fjor fikk vi prøve produkt som for eksempel Toy Soldiers, Game Room, Limbo, Super Meat Boy og Lara Croft. Med tanke på at House Party allerede har blitt annonsert, så ser det ut til at festivalene vil bli en viktig del av 2011 også.

 

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er Zeno Clash egentlig?? Så jo helt merkelig og scary ut :huh:

Action/adventure med fokus på melee combat. Jeg er enig i at det ser merkelig ut. :p

 

Selv gleder jeg meg mest til Perfect Dark, Joy Ride, Zeno Clash og Sonic. Kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg nok til å kjøpe mer enn 4 XBLA-spill i løpet av 2010. Det kommer mye bra i år. :)

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig aldri vært så begeistret for XBLA spill, men ikke på grunn av noe annet enn manglende interesse. Har liksom vært mer enn nok av retailspill og velge i. Men i de siste månedene har jeg sett flere og flere titler jeg rett og slett har lyst på. Dessverre har jeg ikke fullført mesteparten av Arcadespillene jeg har kjøpt.

 

Men Joy Ride ser ut til å bli et sikkert kjøp. Kanskje Darwinia også. Det har en nydelig stil.

Lenke til kommentar

post-184-1100275144_thumb.jpg

 

From 3-30 March Xbox LIVE Arcade plays host to four of this year’s most eagerly awaited download games: Toy Soldiers, Scrap Metal, Perfect Dark and Game Room. Each one offers terrific gameplay whether competing solo, on the sofa with friends, or multiplayer across Xbox LIVE. We suspect you’ll want to own them all, which is why we’re giving back 400 Microsoft Points to everyone that does. And if you’re already an Xbox LIVE Gold subscriber we’ll also give you one month extra free.

 

Without further ado, allow us to make some introductions. Here is that incredible Xbox LIVE House Party line-up:

 

Toy Soldiers, 3 March

 

1200 MSP

 

Your army of antique toy soldiers battles it out across five unique maps, all with multiplayer potential. Deploy infantry, pilot zeppelins and fighter planes, or send in the cavalry…whatever it takes to earn victory in this action-packed strategy game.

 

Scrap Metal, 10 March

 

1200 MSP

 

Use rocket-launchers, flamethrowers and more dastardly tricks to ensure you finish first in more than 60 single-player missions. Or challenge friends to a Destruction Derby plus other superb multiplayer modes in split-screen or across Xbox LIVE.

 

Perfect Dark, 17 March

 

800 MSP

 

The celebrated action adventure from Rare, starring Joanna Dark in her landmark first mission. Newly ‘re-mastered’ in high-definition and upgraded character models, you can play this classic shooter solo, 2-player split-screen or 8-player online.

 

Game Room, 24 March (Free download)

 

400 MSP dual-platform, 250 MSP single-platform, 40 MSP single play

 

More than 30 arcade classics in their original cabinets can be yours in your virtual game room. Couch Play mode lets you invite friends for two-player challenges at home, but the fun really takes off across Xbox LIVE with leaderboards to aim for.

 

To celebrate the beginning of this month-long Xbox LIVE House Party there will be a new Avatar Collection featuring exclusive items based on the featured games. And to round things off in suitable style, the weekend of 26-28 March unlocks Xbox LIVE multiplayer for all Silver Subscribers to compete with your Xbox LIVE Gold buddies.

 

We’ll see you there!

Link

Lenke til kommentar
Man må vel betale ekstra for å få Game room

Det står i rimelig klar tekst "Game Room, 24 March (Free download)", så det skal du ikke bekymre deg over.

 

Hva kopiering, plagiat og andre forferdelige ting angår, så burde du heller se på det som en positiv ting. Det fører til en skjerpet konkurranse, og det er oss som sluttbrukere som høster godene.

Lenke til kommentar

Eneste som virkelig frister på den lista er Perfect Dark, skulle bare ønske at det heller kom til Virutal Console på Wii'en

Hvorfor det?

 

Er det pga nostalgien? Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være bedre å spille det med CC/GC-kontrollere istedenfor en 360-kontroller.

 

Er det pga prisen? 800 MSP er billigere enn standardprisen til N64-spill til VC.

 

Er det pga kvaliteten? XBLA-versjonen har de samme modusene, de samme kontrollmulighetene og alt innholdet som N64-versjonen har. I tillegg har nyversjonen bedre framerate(takk og lov for det!), bedre grafikk og online med støtte for opp til 8 spillere.

 

Dessuten har Molyneux sneket seg inn som en character skin for en vakt i storymoden. Sikkert artig for folk som ønsker å få ut litt frustrasjon over de brutte løftene fra Fable 1. :p

Lenke til kommentar

Var bare et tidsspørsmål før Copysoft skulle "la seg inspirere" av Home til PS3...

 

Ett ord: Trophies. Microsoft er nok ikke alene om å "la seg inspirere" av andre. De to nye kontrollsystemene til xbox og PS3 er også et godt eksempel. At man kopierer og forbedrer konkurrentenes idèer er bare positivt.

 

Når det gjelder Microsoft Game Room tviler jeg på at det er noe jeg kommer til å benytte meg av. Ser ikke helt vitsen i å løpe rundt i en virtuell spillehall når man kan finne frem de samme spillene i konsollmenyen. Hvis Microsoft først skulle kopiere noe så var Home det siste jeg kunne tenkt meg, for det må være noe av det mest ubrukelige tullet jeg har vært borti.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...