Gå til innhold

Burde dette stoppe den fra å gå igjenom reklamasjon?


Anbefalte innlegg

For et par uker siden, sendte jeg en Logitech G500 mus inn til netshop grunnet brud i ledningen. Etter 3 uker uten å ha hørt noe fra de, sende jeg en e-post og lurte på statusen på produktet. Da fikk jeg e-posten tilbake de de sa dette. "Vi mener at denne muligens ikke går på reklamasjon grunnet vesentlig slitasje og tilgriset produkt." For det første så har ikke produktet vesentlig slitasje og er ikke tilgriset. Musen har en mindre slitasje på venstre side der du har tommelen hvor gummibelegget har forsvunnet. Når det kommer til at produktet er tilgriset må jeg si at jeg er overasket. Den er kanskje ikke perfekt, men jeg vill langt fra kalle den tilgriset. Vet ikke helt hva de forventer av en gaming mus. Men uansett, burde dette stoppe den fra å gå igjennom reklamasjon? Problemet her er at det er brudd i ledningen. Det at den er tilgriset eller har slitemerker har ingenting med ledningen å gjøre. Jeg regner med de ikke forventer å få inn et ubrukt produkt.

Endret av mas222
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brudd i ledningen oppstår som oftest på grunn at ledningen har blitt behandlet på feil måte (ligget i klem, bøyd kraftig så det har oppstått en knekk, utsatt for mye strekk eller lignende). Dette er ikke reklamasjonsgrunnlag.

 

Men som 3irik sier så ligger bevisbyrden på butikken de første seks månedene, men det kan holde om de finner et brudd på ledningen og viser til et bilde av dette. Litt avhengig av hvordan skaden ser ut.

 

Etter seks måneder sliter du med å få gjennom saken om de eller verkstedet mener at bruddet kommer av slitasje eller uriktig bruk. Det er tross alt en fysisk skade, som mest sannsynlig har oppstått i løpet av tiden du har hatt musen ettersom den har fungert før, og da spesielt om du har hatt musen i mer enn seks måneder.

 

Tilgrising som ikke kan ha en direkte årsakssammenheng med skaden, skal ikke være en faktor i om saken blir godkjent eller ikke.

Lenke til kommentar

Musen er nok mer enn 6 måner, men netshop har ikke nevnt noe om det. Musen har vært pent brukt, så jeg var ganske overasket da jeg oppdaget at brud i ledningen var problemet. Det er ingen fysisk skade på utsiden av ledningen. Problemet er på innsiden hvor ledningene har kortsluttet eller mistet kontakten. Virkes ut som om de skal lage big deal ut av urelevante ting. Musen er hos leverandøren for nærmere undersøkelse for øyeblikket, så få se hva som skjer.

Endret av mas222
Lenke til kommentar

Hvis det bare er et par uker siden så har du ekstra rettigheter. Innenfor et halvt år etter kjøpet har butikken bevisbyrden. Det vil si at de må bevise sammenheng mellom tilgrisingen og problemet ditt!

Korrekt, men skivebom. Hvor leser du alderen på produktet fra?

Trodde at de to ukene var når musa var KJØPT... jaja. Ring logitech! fikk også superservice fra dem tidligere. Og det var etter at produktet var over 5 år :)
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...