Gå til innhold

Rask og lett bærbar til 6000 kr


Grogg

Anbefalte innlegg

Heisann! :) Håper å få noen tips fra dere som er mer oppdatert innen dagens laptop-marked enn meg.

 

Mamma trenger ny bærbar. Den trenger ikke å være spesielt kraftig, ettersom hun kun gjør vanlige hverdagslige oppgaver som å surfe på nett, skrive dokumenter, lage powerpoints, se videoer og lagre bilder. Hun trenger heller ikke mye lagringsplass.

 

Det som derimot er viktig for henne er:

  • Lav vekt, så den er lett å ha i fanget og frakte med seg
  • Lang batterilevetid
  • Godt tastatur og styreflate (jeg er vant med macbook, samme kvalitet må vel finnes i PC-verden?)
  • Klart og godt skjermbilde slik at jobbing på PCen ikke blir så slitsomt for øynene
  • Ca. 13" skjerm
  • Rask (programmer åpnes og lukkes kjapt, alt «glir bra»)

 

Jeg ser for meg en PC-versjon av Macbook Air 13". Får vi tak i dette til rundt 6 000 kr, tro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser vel grei ut den, merk at det også er mindre minne (4GB) enn på testen (8GB). Når du er nede på 128 GB SSD disk betyr det at du nok bør ha en ekstern disk også til arkivering av bilder/video, se feks (http://www.prisjakt.no/category.php?k=v325#rparams=l=s246274883)

1 TB 699, 5TB 1499,-(denne er faktisk på black friday-tilbud akkurat nå i samme butikk!)

 

At maskinen kommer med windows 8 gjør ingen ting, oppdatering til win10 er jo gratis. Og som det står i testen kan man kutte ned på viftestøy ved å fjerne en del bloatware. Altså, avinstaller mcafee, og installer noe annet antivirus (feks Avast)

Endret av motorhue
Lenke til kommentar

Takk for svar! Jeg tenkte på det du skrev om lagringsplass og undersøkte litt mer, og endte derfor med å kjøpe denne i stedet:

 

ASUS Zenbook UX305

 

256 GB SSD-disk og 8 GB RAM. Ikke den kraftigste PCen, men det trenger jo heller ikke mamma. Derimot veldig tynn og lett, og så vidt jeg har skjønt det helt OK batterikapasitet til den prisen.

 

Håper vi ikke valgte dumt nå? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...